Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس سازمان هواشناسی، از افزایش تدریجی دما در تهران تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: جوی آرام برای اکثر مناطق کشور طی روز‌های آینده پیش بینی می‌شود. تاریخ انتشار: 09:29 - 08 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۱۰۹۷

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با بیان اینکه جوی آرام برای اکثر مناطق کشور طی روز‌های آینده پیش بینی می‌شود، گفت: در شهر‌های تهران، کرج، قزوین، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امروز برای شرق استان کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق استان یزد و خراسان جنوبی در برخی از ساعات وزش باد شدید پیش بینی می‌شود، افزود: فردا چهارشنبه با عبور موج تراز میانی بر روی ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.


این کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه پیش بینی بارش باران را پنج شنبه برای مناطقی از شمال شرق خواهیم داشت، تصریح کرد: از بعد از ظهر جمعه با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب به کشور برای این مناطق بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی شده که روز شنبه گستره بارش علاوه بر شمال غرب مناطقی از غرب، جنوب غرب استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، زاگرس مرکزی و سواحل غربی و مرکزی خزر را نیز در بر می‌گیرد.


نقشینه با بیان اینکه از امروز تا پایان هفته با جنوبی شدن جریانات روی دریای خزر افزایش دما و وزش باد به نسبت شدید برای سواحل شمال و اردبیل خواهیم داشت، گفت: برای تهران پیش بینی می‌کنیم کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: شایعه تجارت دارو با تولید ویروس کرونا/منشا حیوانی ویروس دور از ذهن نیست


وی با تاکید بر اینکه غبار محلی برای تهران پیش بینی می‌شود، افزود: بیشینه دمای مهرآباد به ۸ درجه و فردا به ۹ درجه خواهد رسید از این رو روند افزایش تدریجی دما را تهران تا پایان هفته تجربه خواهد کرد.


کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: شهرکرد با دمای منفی ۱۳ درجه سردترین و بندرعباس با دمای ۲۲ درجه گرم‌ترین مراکز استانی بوده اند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی هواشناسی کشور برف تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش کشور بارش هفته اول (۳ تا ۹ اردیبهشت) در شمال ‌غرب، البرز غربی، امتداد کوه‌های زاگرس و نوار شمال‌ شرق کشور کمتر از نرمال و در سایر مناطق نرمال تا بیش از آن است. بارش انباشته با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد در نیمه شرقی سواحل خزر، البرز میانی، استان کرمان و استان‌ها در شرق زاگرس میانی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر پیش ‌بینی شده است.

بارش هفته دوم در شمال ‌شرق و استان‌های دو سوی البرز شرقی نرمال و در سایر مناطق بیش از نرمال است. بارش انباشته در امتداد زاگرس و شمال‌ غرب با احتمال ۵۰ تا ۷۵ درصد بین ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر خواهد بود.

بارش هفته سوم کشور بیش از نرمال است و با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد مقدار انباشته برای بخش‌هایی از زاگرس میانی، البرز میانی و مناطق مرکزی استان کرمان بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر برآورد شده است.

انتظار می‌رود بارش هفته‌های چهارم تا ششم در محدوده نرمال باشد. در هفته ششم با احتمال بین ۲۵ تا ۵۰ درصد بارش انباشته در مناطقی از شمال ‌غرب و بخش ‌هایی از شرق زاگرس جنوبی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر برآورد می‌شود.

بر اساس جدیدترین نقشه های پیش‌بینی هفتگی دمای هوای کشور میانگین دمای هوای هفته اول (۳ تا ۹ اردیبهشت) در سواحل خزر، غرب البرز، شمال‌ غرب و زاگرس میانی ۱ تا ۵ درجه بیش از نرمال است و بیشترین افزایش (۳ تا ۵ درجه ) برای شمال‌ غرب پیش‌ بینی شده است.

دمای هوا در سایر مناطق کشور از ۱ تا ۸ درجه کمتر از نرمال خواهد بود که بیشترین کاهش (۳ تا ۸ درجه ) در مرکز و جنوب ‌شرق کشور رخ می‌دهد. دمای هوای هفته دوم در شمال‌ غرب، دو سوی البرز و نوار شمال‌ شرق ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال و برای سایر مناطق ۱ تا ۵ درجه کمتر از نرمال پیش‌بینی شده است و بیشترین کاهش ( ۳ تا ۵ درجه) در جنوب ‌شرق کشور رخ می‌دهد.

در هفته‌های سوم و چهارم دمای هوا در شمال ‌غرب و سواحل خزر بین ۱ تا ۲ درجه بیشتر از نرمال و در سایر مناطق در محدوده نرمال خواهد بود. دمای هوا در هفته پنجم در مناطق کوهپایه‌ای داخلی، مرکز و شرق کشور نرمال و در سایر مناطق بین ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دمای هوای کشور در هفته ششم ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • بارش‌های مطلوب بهاری تا نیمه خرداد
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور
  • هشدار وزیر نیرو نسبت به وقوع سیل در هفته جاری
  • بارندگی در اکثر مناطق کشور تا پایان هفته
  • هشدار سیل در کرمان/ تداوم ناپایداری‌های جوی کرمان تا پایان هفته
  • احتمال بارش‌های شدید در مناطق مرکزی و شمال شرق کشور