Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@14:46:02 GMT

سامانه قنوات کشور به زودی راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۰۶۴۴

سامانه قنوات کشور به زودی راه‌اندازی می‌شود

معاون امور آب کشاورزی معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از برنامه‌ریزی در راستای راه‌اندازی سامانه قنوات کشور خبر داد. ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد،کیومرث نظرپور صبح امروز در حاشیه هفدهمین گردهمایی کمیته فنی قنوات کشور در گناباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشارکت مردم در برنامه‌های مختلف حوزه کشاورزی توانسته ما را به موفقیت برساند و به ویژه در طرح‌های آب و خاک باید از ظرفیت‌های منطقه‌ای و مشارکت مردم بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از مشکلات کشاورزی ما خرده مالکی است که اگر بتوانیم تشکل‌های قوی داشته باشیم این خرده مالکی را میتوان به شرکت‌های کشت و صنعت بزرگ تبدیل و از روند خرد شدن زمین‌ها جلوگیری کرد.

بی‌توجهی به مسیر 92 رشته قنات زنجان دردسر ساز شده استعملیات لایروبی و مرمت 80 رشته قنات استان مرکزی درحال انجام استوزیر میراث فرهنگی از قنات جهانی بلده فردوس بازدید کرد

معاون امور آب کشاورزی معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در هر پروژه‌ای در حوزه آب و خاک کشاورزان مشارکت داشته باشند وزارت جهاد کشاورزی به همان میزان اعتبار برای آن در نظر می‌گیرد.

نظرپور همچنین از راه‌اندازی سامانه قنوات کشور با اهداف بایگانی اطلاعات صحیح از قنوات، ثبت سوابق مالی و اعتباری مربوط به قنوات، اشتراک سامانه قنوات با وزارت نیرو، نظارت بر اعتبارات هزینه شده و رتبه بندی و ارزشیابی قنوات در آینده نزدیک خبر داد.کمیته فنی قنوات کشور با حضور 12 استان دارای قنات با هدف بررسی مسائل و مشکلات و راه‌های احیای قنوات در سال 1392 تشکیل شد.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی سنوات گذشته و حجم آب مورد نیاز بخش کشاورزی، قنوات از منابع بسیار خوبی برای تامین آب در نقاط مختلف کشور به شمار می‌روند.

انتهای پیام/281/ش

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۰۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین، مجید اسدالهی در خصوص تکمیل واحدهای نیمه‌تمام صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی، افزود: بالغ بر ۱۵۰۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد چشم انتظار حمایت و تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل و ورود به فرآیند فرآوری محصولات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: برای تکمیل این واحدها اعتباری بالغ بر ۳۷ همت مورد نیاز است که با تخصیص این حجم از اعتبار در قالب تسهیلات بالغ بر ۱۴ میلیون تن بر ظرفیت جذب ماده خام و فرآوری محصولات در بخش کشاورزی افزوده می‌شود که کمک شایانی به کاهش ضایعات در این بخش شده و محصولات تولیدی با ارزش افزوده بسیار مناسبی و ماندگاری بالا وارد بازار مصرف خواهد شد.

معاون صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تکمیل و شروع به کار واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی ذکر شده امکان اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۶ هزار نفر در این کارخانه‌ها ایجاد می‌شود.

اسدالهی درباره صادرات مواد غذایی در زمان تولید حداکثری محصولات کشاورزی گفت: صادرات می‌تواند کمک موثری به تولیدکنندگان انواع محصولات کشاورزی باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • توسعه کشاورزی با حفظ و بهسازی قنات ها
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد