Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، گفت: علاقمندان تنها تا ۱۲ بهمن فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره امام المتقین(ع) ارسال کنند.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، افزود:  مراسم اختتامیه این جشنواره طی 18 اسفند و همزمان با ولادت باسعادت امام علی (ع) برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با اشاره به اینکه جشنواره سراسری امام المتقین(ع) همزمان با عید سعید غدیر آغاز شده است، اظهار داشت: این جشنواره سراسری به مدت 6سال است به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد این جشنواره با هدف فراهم شدن بستر مساجد برای معرفی سلوک اخلاقی و اجتماعی امیر المومنین (ع)، معرفی کتاب نهج البلاغه به مردم برای مطالعه هرچه بیشتر آن و تعریف شاخص های اجتماعی برای شناخت سبک زندگی علوی برگزار می شود.

 

ابدالی پوراظهار داشت: فراهم شدن بستر مناسب برای معرفی سلوک اخلاقی و اجتماعی امام (ع) مهم ترین رویکرد جشنواره امام المتقین(ع) است.

 

وی ادامه داد: معرفی کتاب نهج البلاغه به مردم و تعریف شاخص های اجتماعی برای شناخت سبک زندگی علوی از دیگر اهداف و رویکردهای این جشنواره سراسری است.

 

ابدالی پور با بیان اینکه این جشنواره با موضوع سبک زندگی علوی برگزار می شود، عنوان کرد: شعر و قطعات ادبی، خوشنویسی و قصه گویی  از قالب های مشخص شده برای این جشنواره است.

 

وی بیان کرد: در بخش شعر وقطعات ادبی، آثار ارسال شده به دبیرخانه دائمی این جشنوراه در خرم آباد، در سه مقطع سنی 16 تا 23 سال، 23 تا27 سال و 27 تا 35 سال مورد داوری قرار خواهند گرفت.

 

ابدالی پورافزود: در بخش شعر و قطعات ادبی هرشرکت کننده می تواند دو اثر را جهت شرکت در جشنواره ارائه نماید.

 

وی تصریح کرد: منظور از نثر در این جشنواره نثر شاعرانه (دارای خیال، عاطفه...) و منظور از شعر، شعر نو یا کلاسیک با رعایت موارد فنی ادبیاتی است.

 

ابدالی پور با بیان اینکه اشعار با گویش های محلی با ارائه معنی فارسی و با رعایت قوام ادبی اثر، به صورت جداگانه داوری و بررسی خواهد شد، بیان کرد: آثار غیر مرتبط با موضوعات جشنواره از داوری و شکرت در جشنواره حذف خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه برگزار کننده جشنواره حق چاپ آثار را در قالب بولتن جشنواره ویا کتاب شاعران کانون های مساجد برای خود در نظر دارد، افزود: هر استان می تواند یک اثر با شرایط خاص( مثلا شعر بدون نقطه) و یا صاحب اثر با شرایط خاص ( مثلا شاعر نابینا) علاوه بر سهمیه های فوق به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.

 

ابدالی پور با اشاره به بخش خوشنویسی این جشنواره، افزود: آثار خوشنویسی در دو مقطع سنی 10 تا 18 سال و 18 تا 35 سال داوری می شوند.

 

وی بیان کرد: گرایش های خط شکسته، نستعلیق، نسخ و ثلث می توانند ر جشنواره شرکت کنند.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه این جشنواره امسال با رویکرد قصه گویی برگزار می شود، افزود: روایت قصه از زبان یک راوی، مدت زمان قصه حداقل 90 ثانیه و حداکثر 5 دقیقه باشد، تصویر برداری با استفاده از ابزار دوربین یا موبایل، تصویر برداری به صورت افقی و دارای صدای مطلوب، انتخاب پوشش مناسب با محتوای قصه و منطبق با قوانین جشنواره و حتما با موضوع جشنواره، از مهم ترین شرایط شرکت در بخش قصه گویی این جشنواره است.

 

ابدالی پور بیان کرد: تمامی آثار باید  شامل مشخصاتی چون نام و نام خانوادکی، استان، کدملی و شماره تماس باشد.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره از 29 مرداد ماه امسال مصادف با عید سعید غذیر خم آغاز شده است، افزود: آخرین مهلت ارسال آثار تا 12 بهمن ماه 98 تعیین شده است.

 

ابدالی پور ابراز کرد: پس از داوری آثار ارسال شده به  دبیرخانه جشنواره، نفرات برگزیده طی 22 بهمن 98 مصادف با جشن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از طریق دبیرخانه دائمی جشنواره معرفی خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره سراسری امام المتقیت(ع) طی 18 اسفندماه سال جاری مصادف با میلاد پربرکت مولای متقیان امام علی (ع) و سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: علاقمندان در سراسر کشور می توانند آثار خود را به دبیرخانه دائمی جشنواره به نشانی، خرم آباد، میدان 22 بهمن، مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد، طبقه همکف، کد پستی: 6816894654 ارسال و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 06633206010 تماس حاصل نمایند.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما مسجد مسجد مسجد فهما فهما جشنواره امام المتقین ع مهلت ارسال آثار کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

آیین پایانی نخستین جشنواره سراسری فیلم رفسنجان(شهرنما) با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به کار خود خاتمه داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی جشنواره، در آئین پایانی جشنواره که شامگاه _پنج‌شنبه سی‌ام فروردین _ با حضور شهردار رفسنجان و جمعی از اعضای شورای شهر و اعضای هیئت انتخاب و هیئت داوران برگزار شد، نامزدهای دریافت جایزه معرفی و از برگزیدگان در بخش‌های مختلف جشنواره تقدیر شد.

این رویداد فرهنگی هنری به همت معاونت هنری شهرداری رفسنجان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوانان رفسنجان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان و مؤسسه هزاردستان برگزار شد که طی آن ۴۲۰ اثر به داوری رسید پس از نظر اعضای هیئت انتخاب، ۹۷ اثر به داوری راه پیدا کرد و در نهایت ۱۳ اثر در گسترده سراسری و رفسنجان نامزد دریافت جایزه شدند.

براساس آرای هیئت داوران، در بخش انیمیشن گستره سراسری فیلم «پدر و پسر» از داوود وحیدی از شهرستان بجنورد برگزیده و موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی شد و فیلم «بالانس» از برزان رستمی از شهرستان سنندج شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش داستانی گستره سراسری فیلم «همه به جز یک نفر» از مهدی شاهسواری از تهران برگزیده و موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی شد و در بخش مستند گستره سراسری فیلم «لیلی فراموش شده» از محسن بیات از تهران برگزیده و موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی و فیلم «شانه به شانه» از عطیه سادات حجتی از تهران شایسته تقدیر شناخته شد.

در ادامه در بخش داستانی گستره رفسنجان فیلم «ننه ماهی» از مریم رسولی برگزیده و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰۰ میلیون ریالی را دریافت کرد و در بخش مستند گستره رفسنجان نیز فیلم «بنزین و بارون» از مجتبی علی‌یزدی برگزیده و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰۰ میلیون ریالی را دریافت کرد و فیلم «کویرم تشنه‌ام» از فاطمه ابریشمی شایسته تقدیر شناخته شد.

هم چنین با اعلام نتایج آرای مردمی پس از اکران فیلم‌های راه یافته به داوری، فیلم‌های «سه شنبه‌های پاک» کاری از محمد عابدیان از رفسنجان و «طله» کاری از ابوالفضل پورحیدری از رفسنجان با کسب آرای مساوی به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران معرفی شدند و هر کدام تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون ریالی دریافت کردند.

در این مراسم هم چنین از رضا فهیمی و مهرداد حسنی دو فیلمساز پرافتخار رفسنجان که طی سال‌های گذشته موفق به دریافت جایزه از جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی شده‌اند، تقدیر شد و پوستر دومین جشنواره سراسری فیلم شهرنما رونمایی و به امضای مسئولین و هنرمندان رسید.

کد خبر 745955

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند
  • نمایش ۴ اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد
  • آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره طنز و رسانه
  • مستند‌ساز لرستانی برگزیده جشنواره سراسری مدرسه عشق
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • امروز و فردا، آخرین مهلت زمان ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳