Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مقصد بسیاری از مواد مخدر تولیدشده کشورهای اروپایی است، گفت: متأسفانه کشورهای اروپایی به تعهدات خود در امر مبارزه با مواد مخدر عمل نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اسکندر مومنی صبح امروز در نشست روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر که در ستاد نیروی انتظامی برگزار شد با بیان اینکه منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، مواد مخدر است، گفت: در ستاد مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های ویژه‌ای برای ساماندهی معتادان متجاهر انجام شده است که درحال در این خصوص از وضعیت مناسبی برخوردار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناطق غرب و مرکزی تهران در تصرف معتادان بود و این افراد با لایه‌هایی که در این مناطق ایحاد کرده بودند، عبور و مرور مردم را با مشکل مواجه کرده بودند که با ورود پلیس و ساماندهی معتادان، این مناطق به حالت عادی بازگشته است و البته تا رسیدن به شرایط ایده‌آل هنوز کارهایی باید انجام شود.

وی با بیان اینکه بیشترین کشفیات مواد مخدر تاریخ کشورمان در سال جاری رخ داده است، ادامه داد: میزان کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته با رشد 18 درصدی مواجه بوده است و عملیات و مأموریت‌ها به‌صورت هوشمندانه‌ای به مرحله اجرا درآمد، به‌طوری که تعداد شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر 80 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در شناسایی اموال بیش از 50 درصد و در کشف سلاح بیش از 20 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتیم، افزود: 75 درصد کشفیات در مناطق شرق و جنوب شرقی کشور و 74 درصد کشفیات از طریق اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته است. همچنین در بحث عملیات‌ها و درگیری‌ها نسبت به سال گذشته با رشد 51 درصدی روبه‌رو بودیم.

مومنی تصریح کرد: کشورهای اروپایی نه تنها در امر مبارزه با مواد مخدر به تعهدات خود عمل نمی‌کنند بلکه در راهی که جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر آغاز کرده است، مانع نیز قرار می‌دهد. متأسفانه تولید مواد مخدر در کشور افغانستان روز به روز افزایش پیدا می‌کند و آمریکایی‌ها هدفی جز ناامن کردن منطقه ندارند و در این راه کمک به تولیدکنندگان مواد مخدر را نیز مدنظر قرار دادند. امروزه مقصد بسیاری از مواد مخدر تولیدشده در افغانستان کشورهای اروپایی است و اگر ایران جلوی این ترانزیت را نگیرد، مواد مخدر دامن اروپایی‌ها را خواهد گرفت.

وی گفت: انتظار مردم این است که مواد مخدر به آسانی به دست مردم نرسد و ما در این راه اقدامات خوبی انجام داده‌ایم اما همه باید پای کار بیایند. توجه به اقدامات پیشگیرانه نیز در امر مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد مهم است. قوانین این حوزه باید اصلاح شود و قانون باید برای مجرمان بازدارنده باشد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: مجازات‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که فرد دوباره مرتکب جرم نشود و امروزه پلیس و دستگاه قضائی باید ثابت کنند که اموال کشف شده از مجرمان مواد مخدر ناشی از همان جرمی است که در این باره رخ داده، اما ما معتقدیم که مجرمان خودشان باید در پی اثبات این موضوع باشند.

انتهای پیام/4110/

منبع: آنا

کلیدواژه: اعتیاد مواد مخدر سردار مومنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۵۶ کیلوگرم حشیش در عملیات مشترک پلیس فارس و تهران بزرگ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس، یوسف ملک‌زاده از کشف ۵۶ کیلوگرم حشیش در عملیات مشترک پلیس فارس و تهران بزرگ خبر داد و اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در راستای اقدامات مبارزه‌ای با عناصر اصلی قاچاق و در پی تعامل سازنده اطلاعاتی با پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، مطلع شدند قاچاقچیان در سطح شهر شیراز اقدام به تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر می‌کنند.

وی افزود: موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس قرار گرفته و با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، محل نگه‌داری آن در یکی از محله‌های شهر شیراز مورد شناسایی قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: مأموران ضمن هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از یک منزل، ۵۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف و در این خصوص یک قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.

ملک زاده تأکید کرد: مبارزه بی امان با سوداگران مرگ همواره یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی به شمار می‌رود.

کد خبر 747035

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در دنیا/ استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد