Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@23:49:23 GMT

اعتياد در رأس آسيب‌هاي اجتماعي

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۱۱۵۴

اعتياد در رأس آسيب‌هاي اجتماعي

خبرگزاری آریا- دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر: مواد مخدر در رأس آسیب‌های اجتماعی و منشأ آسیب‌هایی ازجمله طلاق، سرقت و قتل است.
به گزارش خبرگزاری آریا، اسکندر مومن در دومین روز از نشست رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا که صبح امروز در ستاد ناجا برگزار شد، با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته جهاد بزرگی در عرصه مبارزه با مواد مخدر انجام شده است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی عرصه مبارزه با مواد مخدر را یک جهاد بزرگ تعبیر کردند؛ چرا که مواد مخدر دشمن انسانیت و بشریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مومنی گفت: اعتبارات و تجهیزات در حوزه مبارزه با مواد مخدر نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شده است.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما ساماندهی معتادان متجاهر است، گفت: خوشبختانه امروز در بسیاری از کلانشهر‌ها به‌ویژه تهران کار‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.
سردار مومنی گفت: در گذشته قلب پایتخت محلی برای فروش مواد مخدر، قاچاق و محلی برای معتادان متجاهر بود و استحکاماتی ساخته بودند، اما با تلاش‌های صورت گرفته پاکسازی شد.
وی گفت: در سال گذشته در حوزه مبارزه با ترانزیت مواد مخدر کار‌های جهاد گونه‌ای انجام شد و بالاترین کشفیات در تاریخ ایران برای سال جاری است.
دبیر ستاد کل مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه نسب به ماموریت‌های پلیس 80 درصد کاهش شهدا داشتیم، گفت: مهم‌ترین اولویت ما اشراف اطلاعاتی است؛ در توقیف اموال قاچاقاچیان مواد مخدر 50 درصد افزایش داریم.
وی ادامه داد: 75 درصد از مواد کشف شده در شرق کشور و 25 اقصی نقاط کشور بوده است؛ 70 درصد از مواد کشف شده با کار‌های اطلاعاتی بود. 51 درصد عملیات‌های و درگیری‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اعتیاد رأس آسیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زوج مواد فروش با ۲۴۴ کیلو حشیش و تریاک

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین باباپور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران در تشریح جزئیات این خبر اعلام کرد: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فروش و توزیع مواد مخدر در شهر تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از مأموران پایگاه یازدهم این پلیس رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی در ادامه افزود: اقدامات اطلاعاتی نشان از این داشت، این زوج جوان که از سوداگران سابقه دار مواد مخدر در پایتخت هستند، ضمن مراجعه به استان‌های شرقی کشور مبادرت به تهیه مواد مخدر و انتقال آن به شهر تهران کرده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ادامه داد: با شناسایی مخفیگاه متهمان در جنوب تهران، هر ۲ متهم در یک عملیات پلیسی، دستگیر و در بازرسی از این محل ۱۱۷ کیلو تریاک و ۱۲۷ کیلو حشیش کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: متهمان پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند.

کد خبر 6062849

دیگر خبرها

  • کشف مواد مخدر در کرمان
  • جزئیات دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ تهران
  • کشف بیش از ۹۴ کیلوگرم تریاک در رودسر
  • سردسته قاچاق شیشه در تهران دستگیر شد
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • باند ۴ نفره توزیع هروئین در اصفهان منهدم شد
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر
  • دستگیری زوج مواد فروش با ۲۴۴ کیلو حشیش و تریاک