Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@05:17:31 GMT

نقش برجسته حضرت زهرا (س) در تاريخ اسلام

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۱۱۵۷

نقش برجسته حضرت زهرا (س) در تاريخ اسلام

خبرگزاری آریا- رئیس شورای شهر تهران: در شرایط خفقان سیاسی و امنیتی، حضرت زهرا(س) با شجاعانه‌ترین ادبیات، سکوت را شکست و الگویی بزرگی را برای مسلمانان در تاریخ به جا گذاشت.
به گزارش خبرگزاری آریا، محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای یکصد و نود و چهارمین جلسه شورا ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت کوثر پیامبر، فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها اظهار کرد: با وجود زندگی بسیار کوتاه حضرت زهرا (س)، ایشان نقش و اثرگذاری برجسته‌ای در تاریخ اسلام دارند، در جامعه که دختر زنده به گور می‌شد، نقش زن تا اندازه‌ای ارتقا یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط خفقان سیاسی و امنیتی که شخصیت‌های بزرگی نظیر امیرمومنین، سلمان و ابوذر، امکان ابراز نظر و انتقاد نداشتند، زهرای مرضیه با فصیح‌ترین و شجاعانه‌ترین ادبیات، سکوت را شکست و الگویی بزرگی را برای زنان و مردان مسلمان در تاریخ به جا گذاشت.
وی با اشاره به فاصله کوتاه حدود سه ماهه‌ای که از رحلت پیامبر (ص) تا شهادت حضرت زهرا (س) گذشت، اضافه کرد: در این فرصت بار روشنگری و حمایت از حقانیت و عدالت سیاسی و اقتصادی بر دوش فاطمه سلام الله علی‌ها بود و حضرت امام علی (ع) و سایر صحابه برجسته پیامبر، در سایه شجاعت، حکمت و مجاهدت فاطمه (س) حضور داشتند.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: این فعالیت اجتماعی ماندگار، در حوزه سیاسی به انتقاد از ظلم به امت در محروم کردن جامعه از رهبری شایسته‌ترین افراد و در حوزه اقتصادی به انتقاد از ظلم در غصب فدک، که میراث پیامبر (ص) برای حضرت زهرا (س) جهت رسیدگی به معیشت مستضعفین جامعه بود، مربوط می‌شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، هاشمی با بیان اینکه در خطبه تاریخی حضرت زهرا (س) در مسجد پیامبر (ص)، تحلیل عمیقی از مبانی اجتماعی دین ارائه می‌شود، مطالعه و تامل بر این خطبه را به همه نخبگان و پژوهشگران توصیه کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نقش برجسته زهرا اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۱۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی می‌گویید ایران‌ ما با ایراک (عراق) اشتباه می‌گیریم

 نگاه فرانسوی‌ها به شما چطور بود؟ وقتی به آنها می‌گفتید تاریخ بزرگی داریم، به شما لبخند می‌زدند؟ چون به هر حال آن دوره که دیگر پرشیا وجود نداشت، ایران شده بود.

ایران بود و اتفاقا همه‌شان تاسف می‌خوردند که چرا شما به کشورتان پرس نمی‌گویید؟ می‌گفتند اگر بگویید پرس ما هم قبول داریم که کشور بزرگی بوده است، اما وقتی می‌گویید ایران، ما با ایراک (عراق) اشتباه می‌کنیم.

 مرحوم فروغی تعبیری دارد که ما با عوض کردن این اسم معرفه‌ای را نکره کردیم.

عینا، کاملا این درست بود. بعد هم وقتی با استادها روبه‌رو می‌شدیم و وقتی صحبت از تاریخ می‌شد همه‌شان از تاریخ گذشته ایران حرف می‌زدند؛ از تاریخ دوره صفویه می‌گفتند که در مورد آن در کتاب‌های آدم‌هایی مثل ژان شاردن و اینها مطالبی خوانده بودند. هنوز هم اگر بروید‌ پاریس می‌بینید که کتاب‌های او مرتب فروش می‌رود. چیزهایی می‌گوید که مردم به آن علاقه دارند. ایران برایشان یک حالت رویایی هم داشت.

بعد هم خب البته ما به یک مناسبتی برداشت عوضی هم داشتیم؛ مونتسکیو کتاب لترپرسن را نوشت که ما به نام نامه‌های ایرانی ترجمه کردیم. حالا جدا از اینکه او نیت دیگری داشت و در آن هم خیلی از ایران تعریف نمی‌کند، ولی به هر حال نگاهشان این بود که پس ایران یک چیزی دارد که می‌شود در موردش این حرف‌ها را زد.

منبع: دنیای اقتصاد

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تعیین اعتبار ۲۰هزار میلیاردی برای تکمیل باغ راه حضرت زهرا(س)
  • پروژه بازآفرینی باغ‌راه حضرت فاطمه‌زهرا در مراحل تکمیل است
  • احداث باغ راه ۱۰ کیلومتری جنوب تهران
  • بهره‌برداری از باغ راه حضرت زهرا(س) در آینده نزدیک
  • بالندگی حزب اصلاحات انگلیس خطر بزرگی برای محافظه کاران
  • چرا از ۱۲۴ هزار پیامبر، حتی یک پیامبر زن نداریم؟
  • شاهنامه کاملاً تاریخ محض است
  • وقتی می‌گویید ایران‌ ما با ایراک (عراق) اشتباه می‌گیریم
  • «همایش بزرگمهر حکیم» با حضور اساتید برجسته برگزار شد
  • دبیر همایش بزرگمهر حکیم: شاهنامه فردوسی تاریخ محض است