Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری صبح سه شنبه در مراسم افتتاح پایلوت فرآوری و استحصال عناصر نادر خاکی و سایر عناصر استراتژیک که در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران واقع در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فرآوری و استحصال عناصر خاکی از خام فروش معادن جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۲۰۰ تن از این عناصر وارد کشور می‌شود، گفت: قیمت این عناصر کیلویی بیش از ۶۰ دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: با توسعه فرآوری و استحصال عناصر نادر خاکی و سایر عناصر استراتژیک ظرفیت تولید بالا می‌رود و ارزش افزوده ایجاد می‌کند برای مقایسه باید گفت؛ یک تن سنگ آهک را ۶۰ دلار می‌فروشیم در حالی که قیمت هر کیلو عناصر وارداتی ۶۰ دلار است.

ستاری ضمن ابراز خوشحالی از اینکه این تکنولوژی در کشور بومی شده است، گفت: سرمایه گذاری برای ایجاد کارخانه صنعتی را دنبال می‌کنیم و امیدواریم به زودی این مهم محقق شود.

وی تاکید کرد: با این اقدام می‌توانیم دانش مختص به این حوزه را توسعه داده و ارزش افزوده زیادی برای سنگ معدن ایجاد کنیم.

کد خبر 4838176

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان کرج معاون علمی رییس جمهور بارش برف دهه فجر بوشهر شیراز گرگان تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان قزوین شهرکرد ایلام انتخابات 98 خطبه های نماز جمعه بیرجند قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت تورم سالانه بخش صنعت به کانال ۲۰درصد

مرکز آمار ایران اعلام کرد: در اسفندماه ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در دوازده ماه منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل، ۲۹.۹ درصد است که در مقایسه بهمن ماه سال گذشته (۳۰.۴ درصد)، ۰.۵ واحد درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در اسفند ماه ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در دوازده‌ماهه منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه در سال قبل، ۲۹.۹ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۳۰.۴ درصد)، ۰.۵ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۲۹.۹ درصد افزایش دارد.

در این ماه بیشترین تورم سالانه با ۶۹.۵ درصد مربوط به گروه "ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر" و کمترین تورم سالانه با ۱۷.۵ درصد مربوط به گروه "ساخت کاغذ و محصولات کاغذی" است.

بیشترین تورم سالانه با ۶۹.۵ درصد مربوط به گروه "ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر" و کمترین تورم سالانه با ۱۷.۵ درصد مربوط به گروه "ساخت کاغذ و محصولات کاغذی" است.

شاخص قیمت کل

در اسفند ماه ۱۴۰۲، شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت ۱۱۰۱.۲ است که نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه)، ۱.۷ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ۲۴.۶ درصد افزایش و در دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه)، ۲۹.۹ درصد افزایش داشته است.

در اسفند ماه ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه)، ۱.۷ درصد می‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۱.۳ درصد)، ۰.۴ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل، ۱.۷ درصد افزایش دارد. در این ماه بیشترین تورم ماهانه با ۴.۷ درصد مربوط به گروه "ساخت تجهیزات برقی" و کمترین تورم ماهانه با ۰.۱ درصد مربوط به گروه "ساخت کاغذ و محصولات کاغذی" می‌باشد. همچنین در این ماه گروه "ساخت فراورده‌های توتون و تنباکو" با تورم صفر درصد مواجه بوده است.

وضعیت تورم نقطه به نقطه

در اسفند ماه ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، ۲۴.۶ درصد می‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۲۲.۶ درصد)، ۲.۰ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۲۴.۶ درصد افزایش دارد. در این ماه بیشترین تورم نقطه به نقطه با ۵۵.۸ درصد مربوط به گروه "ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر" و کمترین تورم نقطه به نقطه با ۴.۷ درصد مربوط به گروه "ساخت فلزات پایه" می‌باشد.

شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت - اسفند ماه ۱۴۰۲ (بر مبنای سال پایه ۱۳۹۵) است.

منبع: ایرنا

کد خبر 746993

دیگر خبرها

  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • سالانه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است
  • افت تورم سالانه بخش صنعت به کانال ۲۰درصد
  • ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای واردات در مرکز مبادله تامین شد
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان
  • سالانه ۶۰۰ هزارتن گوشت قرمز از دام سنگین تامین می شود
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه