Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-30@06:32:33 GMT

102 هزار پرونده در محاکم قضایی لرستان رسیدگی شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۱۵۳۴

102 هزار پرونده در محاکم قضایی لرستان رسیدگی شد

گروه اجتماعی ــ رئیس‌کل دادگستری لرستان از رسیدگی به بیش‌از 102 هزار فقره پرونده از ابتدای مهرماه امسال تاکنون در محاکم قضایی لرستان خبرداد.

به گزارش ایکنا از لرستان، حسین مهدوی، معاون مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه دوشنبه، هفتم بهمن در آیین معرفی رئیس جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری لرستان، گفت: دستگاه قضا باید در این حوزه با مسئول‌سازی دستگاه‌های اجرایی، برخورد قاطع، آسیب‌شناسی و شفاف‌سازی، ریشه‌ها و بسترهای مبارزه با فساد را خشک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیش‌رو، مشارکت، سلامت، امنیت، رقابت و انتخاب اصلح را پنج اصل مهم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برشمرد.

محمد رزم، رئیس‌کل دادگستری لرستان نیز در این مراسم، از رسیدگی به بیش‌از 102 هزار فقره پرونده از ابتدای مهرماه امسال تاکنون در محاکم قضایی استان خبرداد و گفت: اطاله دادرسی باید کاهش یابد و تلاش خواهیم کرد پرونده‌هایی که قبل‌از مهرماه امسال تشکیل شده تا پایان سال مختومه شوند.

وی ضمن اشاره به این‌که کارکنان و قضات تلاشگر تقدیر خواهند شد، اضافه کرد: قضات بایستی در راستای کاهش جمعیت کیفری تلاش مضاعف کنند بنابراین قضات باید در راستای کاهش دستورالعمل جمعیت کیفری تلاش خود را انجام  و در راستای این دستورالعمل کمیته‌های مرتبط را تشکیل دهند و تحقق اهداف مدنظر  را به‌صورت جدی پیگیری نمایند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: در بحث انتخابات تمام تلاش خود را خواهیم کرد که ضمن بی‌طرفی از آرا مردم صیانت کنیم.

در ادامه این مراسم با قدردانی از زحمات سید رحیم کاظمی، رئیس سابق حفاظت و اطلاعات دادگستری لرستان دلفان، رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب خرم‌آباد  به‌عنوان رئیس جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری لرستان معرفی شد.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی محمد رزم رئیس کل دادگستری لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد

به گزارش صدای ایران،۲۵ دی سال گذشته، خبرگزاری میزان اعلام کرد که حکم صادره برای متهم به قتل مهران سماک، در شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض ارسال شده است. این پرونده در دادگاه نظامی یک گیلان مطرح بود و شعبه هم‌عرض رسیدگی کننده به آن، دادگاه نظامی یک قزوین محسوب می‌شود. این شعبه پس از بررسی و رسیدگی به پرونده، دیروز حکم خود را صادر کرد.

مجید احمدی، وکیل خانواده مهران سماک، در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به حکم صادر شده توسط شعبه هم‌عرض، اظهار کرد: «دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان دادگاه هم عرض با اصرار بر مفاد رای دادگاه قبلی، رای خود را صادر کرده است، بنابراین متهم به قتل مهران سماک، به اتهام قتل عمد، به قصاص محکوم شده است.»

این وکیل دادگستری همچنین تاکید کرد که این سومین بار است که یک دادگاه نظامی به عنوان دادگاه تخصصی، حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده صادر کرده است.

دیگر خبرها

  • رئیس کل دادگستری سمنان خواستار افزایش سطح امنیت جاده جندق معلمان شد
  • رفع تصرف ۳ هزار و ۷۲۱ هکتار از اراضی ملی خوزستان
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «دی ماه» سال گذشته
  • کسب موفقیت در مواجهه با انتشار اطلاعات نادرست
  • تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و درخواست پیگیری ویژه فوت دکتر بخشی
  • ۶۶ درصد تقاضاهای سامانه سامع در دادگستری قزوین پاسخ گرفت
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • صدور دستور قضایی در راستای حل مشکل آب شرب رودسر