Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سابق کشورمان در استرالیا گفت: به‌عنوان کسی که عضو ستاد 598 بود، شهادت می‌دهم که آقای روحانی اصرار داشت که جمهوری اسلامی ایران بخشی از تمامیت ارضی خویش را واگذار کند، ولی آقای ولایتی، وزیر امور خارجه وقت زیر بار این ننگ نرفت و مقاومت کرد.

محمدحسن قدیری‌‌ابیانه در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اظهارات روحانی در جمع استانداران و فرمانداران سراسر کشور اظهار کرد: ادعای دیوار کشیدن دور کشور توسط جناح رقیب مثل ادعای احمقانه دیوار کشیدن در پیاده‌روها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایران منعی برای روابط با سایر کشورها به غیر از رژیم اشغالگر قدس و آمریکا ندارد، گفت: روحانی ادعا می‌کرد که مذاکره می‌داند و زبان دنیا را می‌فهمد و مدعی بود که می‌خواهد به گذرنامه ایرانی اعتبار ببخشد، حال آنکه اعتبار گذرنامه سیاسی ایران را هم از بین برد؛ به‌نحوی که به وزیر امور خارجه کشورمان برای حضور در سازمان ملل متحد اجازه داده نمی‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: روحانی ادعا می‌کرد که با برجام می‌خواهد تحریم‌ها را از بین ببرد، اما نه‌تنها تحریم‌ها در دوران اوباما و ترامپ از بین نرفت، بلکه بر تحریم‌ها افزوده شد.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه روحانی هر ادعایی کرد عکس آن اتفاق افتاد، یادآور شد: با آمریکا مذاکره کرد ولی نتیجه عکس گرفت و امضای جان کری را ضمانت نامید در حالی‌که هیچ تضمینی از آمریکا نگرفته بودند.

وی بیان کرد: بنده به‌عنوان کسی که عضو ستاد پیگیری قطعنامه  598 سازمان ملل بود، شهادت می‌دهم که آقای روحانی اصرار داشت که ایران بخشی از تمامیت ارضی خویش صرف‌نظر کند، ولی آقای ولایتی، وزیر امور خارجه وقت زیر بار این ننگ نرفت و مقاومت شدیدی کرد.

سفیر سابق کشورمان در مکزیک با بیان اینکه آقای روحانی در سیاست خارجی فقط می‌تواند امتیاز دهد نه اینکه امتیازی بگیرد، گفت: ایشان 6 سال کشور را معطل برجام کردند و به دروغ ادعا کردند که با برجام تحریم‌ها لغو شده است؛ در حالی‌که تحریم‌ها فقط معلق شده بود. به مکانیزم ماشه در برجام تَن دادند که به معنی آن است هرکدام از کشورهای عضو 1+5 می‌توانند تمام قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران را بدون رأی‌گیری در این شورا بازگردانند.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: بعد از خروج آمریکا از برجام به اروپا امید بستند؛ در حالی‌که برای صاحب‌نظران واضح بود که اروپا رابطه هزار و 400 میلیارد دلاری با آمریکا را فدای رابطه 20 میلیارد دلاری با ایران نخواهد کرد.

وی افزود: ظاهراً آقای روحانی هنوز هم دست از توهم‌پراکنی برنداشته‌اند و حاضر نیست اعلام کند که توانایی اداره کشور را ندارد. او گفته است نمی‌تواند بدون رابطه با خارج، کشور را اداره کند؛ در حالی‌که در این مدت حتی با آمریکا مذاکره کرد و هم‌اکنون منعی برای رابطه با اروپا و سایر کشورها به غیر آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود ندارد، ولی واقعیت این است که او نمی‌داند چطور کشور را باید اداره کند.

سفیر سابق کشورمان در استرالیا با بیان اینکه اصولگرایان هیچ‌گاه داشتن رابطه با غرب را در هیچ دوره‌ای نفی نکردند، گفت: اما آنها بر رعایت عزت، حکمت و مصلحت ملت ایران در مذاکرات خارجی همواره تأکید می‌کنند.

قدیری‌ابیانه بیان کرد: واقعیت این است که آقای روحانی از دیپلماسی فقط مذاکره را می‌فهمد و حتی توان بده‌بستان را هم ندارد؛ یعنی فقط می‌تواند امتیاز دهد. او کسی است که از عاشورا هم دس مذاکره را برداشت می‌کند و می‌گوید پیامبر گرامی اسلام می‌توان مورد نقد قرار داد، اما وقتی خود او مورد نقد قرار می‌گیرد، منقدان را به جهنم حواله می‌کند.

وی گفت: بهتر است آقای روحانی به‌جای فرافکنی رسماً‌ از ملت ایران عذرخواهی کند، ولی با تکبری که از او سراغ دارم، چنین نخواهد کرد.

به گزارش آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور با کنایه به اصولگرایان گفت: «برخی می‌خواهند دور ایران را دیوار بکشند و بگویند ایران یک جزیره منزوی است. می‌خواهند ما را از دنیا جدا کنند. هر کسی می‌خواهد ما را از دنیا جدا کند فردا باید پاسخگو باشد».

انتهای پیام/4079/

منبع: آنا

کلیدواژه: حسن روحانی علی اکبر ولایتی برجام قدیری ابیانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۱۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان به قانون جوانی جمعیت باید در عمل معتقد باشند

مسئولان به قانون جوانی جمعیت باید در عمل معتقد باشند و در این جهاد از عموم مردم عقب نمانند. دولت‌ها موظفند همه‌جانبه از نظر حمایتی اعم از آموزشی، درمانی، تسهیلاتی، ازدواج ، مسکن، تحصیل، خودرو و یارانه‌های رفاهی پای کار بیایند. - اخبار فرهنگی -

حجت‌الاسلام علی اصغر ولایتی دبیرکل مجمع کانون های فرهنگی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره اهمیت خانواده در اسلام گفت: تشکیل خانواده در اسلام از ارزش بالایی برخوردار است. خانواده هر چند از نظر جمعیت، یک جامعه کوچکی است، اما دین ما به منظور سالم‌سازی جوامع بزرگ اهتمام ویژه‌ای به خانواده و سلامت این نهاد مقدس دارد، طوری که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «تَنَاکَحُوا تَنَاسَلُوا أُبَاهِی بِکُمُ اَلْأُمَمَ یَوْمَ اَلْقِیَامَةِ»؛ یعنی ازدواج کنید، زاد و ولد کنید تا جمعیت شما افزون شود؛ زیرا من در روز قیامت، به وجود شما بر سایر امّتها می‌بالم.

وی افزود همه می دانیم خانواده مهم‌ترین جایی است که در آن باورها و اعتقادات دینی، ارزش های اخلاقی و هنجارهای اجتماعی از نسلی به نسلی منتقل می شود و از طریق ازدواج و تشکیل خانواده است که نسل‌های بعدی با دنیای بیرونی آشنا می‌شوند و جامعه انسانی شکل می‌گیرد؛ از این رو، اسلام به تشکیل خانواده و فرزندآوری تأکید دارد؛ اما امروزه یکی از مشکلات جوامع و کشور ما عدم رشد فرزندآوری است و این موضوع عادی‌سازی شده، طوری که تک‌فرزندی یا نهایت دو فرزندی رواج جدی پیدا کرده است و می‌شود گفت این مسئله از فرهنگ  غربی «فرزند کمتر زندگی بهتر» الگوگیری می‌شود. رهبر معظم انقلاب در موضوع جمعیت با تأکید فراوان می‌فرماید سیاستی وجود دارد که این نعمت را از ملّت ایران سلب کند.

حجت‌الاسلام ولایتی افزود: امروزه بحران پیری جمعیت در کشور به وضوح دیده می‌شود و در آینده بیشتر خودنمایی خواهد کرد. در این میان انتظار است نخبگان به موضوع جمعیت به صورت جدی و تخصصی ورود کنند، چون این یک پدیده معمولی و یا حتی سیاسی نیست بلکه مسئله حیاتی و تعیین‌کننده برای سرنوشت کشور است.

وی افزود: به نظر من نه تنها ایران بلکه کشورهای زیادی با موضوع افت جمعیت و بحران پیری جمعیت مواجه هستند و این موضوع در آینده نزدیک اگر مدیریت نشود و کشورها همه‌جانبه ورود نکنند، می‌تواند به بحران قرن در جهان تبدیل شود.

 حجت‌الاسلام ولایتی در ادامه از دولت خواست با برنامه و با تشکیل کارگروه‌هایی از متخصصین، دلسوزان مردمی و نخبگانی و فعالان عرصه جمعیت ضمن اجرای دقیق، به موقع و همدلانه قانون جوانی جمعیت و بروز کردن آن، یک نهضت ملی جوانی جمعیت را راه اندازی کنند؛ چون می‌توان با صراحت گفت که خیلی از مردم هنوز موضوع فقر و پیری جمعیتی را احساس نکرده و اصلاً با این مقوله به نوعی درگیر نشده و احساس مسئولیت نمی‌کنند که البته ضعف اطلاع‌رسانی است و به اعتقاد من، نقش اساسی مردم، نخبگان و دولت اگر تجمیع شود، قطعاً شاهد موفقیت در این موضوع راهبردی خواهیم بود که با نقش‌آفرینی مردم در کنار حمایت‌های دولت و همراهی نخبگان محقق خواهد شد.

آغاز به کار دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت با شعار «سهم من از جوانی ایران»

وی در ادامه افزود: ما معتقدیم دولت ضمن تشکیل کارگروه‌های تخصصی دولتی و مردمی، فرهنگ سازی، ایجاد فضای گفتمانی برای موضوع جوانی جمعیت با رویکرد اجتماعی و فرهنگی و به دور از مسائل سلیقه‌ای و حتی سیاسی صرف، باید به اجرای قانون جوانی جمعیت نظارت و به توسعه خدمات این قانون تلاش کند و از نخبگان و اندیشمندان برای مردمی کردن موضوع جوانی جمعیت بهره کافی و عملی ببرد.

ولایتی گفت: وزارت بهداشت نیز همان طور که رسالت اجرایی دارد، باید به آسان‌سازی، ارزان‌سازی خدمات آموزشی ازدواج، باروری سالم، ارائه رایگان خدمات زایمان طبیعی، پیشگیری و تشخیص بهنگام و درمان ناباروری، پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین کمک کند.

وی افزود: یکی از نکات مهم این است که مسئولان به قانون جوانی جمعیت باید در عمل معتقد باشند و در این جهاد از عموم مردم عقب نمانند و اقدام به فرزندآوری بیشتری کنند و یقیناً اگر مسئولان، نخبگان و هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر در عمل پرچمدار جوانی جمعیت شوند، کشور طی سالهای اخیر از تهدید بحران پیری جمعیت خلاص می شود.

دبیرکل مجمع کانون های فرهنگی کشور گفت: رهبری در بحث جمعیت می‌فرمایند وقتی انسان به خطرات کمبود و پیری جمعیت کشور فکر می‌کند، تنش می لرزد. خب این هشدار آقا وظیفه آحاد مردم، حاکمیت و فعالان فرهنگی را سنگین می‌کند و باید برای این موضوع تلاش کنیم که از نان شب هم واجب‌تر است.

ولایتی در پایان گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، از نظر سیاست‌های کلی کشور باید به سمت افزایش جمعیت برویم، اما ایشان در ادامه به نکته قابل تأملی اشاره دارند؛ یعنی این افزایش جمعیت باید معقول و معتدل نیز باشد. به عقیده بنده دولت‌ها موظفند همه‌جانبه از نظر حمایتی اعم از آموزشی، درمانی، تسهیلاتی، ازدواج ، مسکن، تحصیل، خودرو و یارانه‌های رفاهی پای کار آمده و زمینه را برای همکاری و اعتماد مردم خصوصاً جوانان فراهم کنند و در کنار مردم باشند.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • تا پای جان از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهیم کرد
  • ارتش مدافع تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران
  • مسئولان به قانون جوانی جمعیت باید در عمل معتقد باشند
  • پایگاه های آمریکا در تیررس موشک های دوربرد و نقطه زن ایران /در مقابل تعرض به تمامیت ارضی مان از خود دفاع خواهیم کرد
  • پایگاه ها آمریکا در تیررس موشک های دوبرد و نقطه زن ایران /در مقابل تعرض به تمامیت ارضی مان از خود دفاع خواهیم کرد
  • آمریکا: حمله ایران به اسراییل بی‌پروا و تنش‌آفرین بود
  • آمریکا: حمله ایران به اسراییل بی پروا و تنش آفرین بود
  • عمویی: هدف احیای قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و صیانت از تمامیت ارضی انجام شد