Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداری تهران گفت: دسترسی آسان مسافر به پایانه و استفاده از اتوبوس‌های بین شهری با توسعه پايانه‌های اقماری محقق می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداری تهران، يوسف حجت در ارتباط با راه‌اندازی نخستين پايانه اقماری پايتخت با نام علم و صنعت عنوان کرد: اين اقدام با هدف دسترسی آسان مسافر به پایانه و استفاده از اتوبوس‌های بین شهری،کاهش تقاضای سفرهای درون شهری صورت گرفته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصريح كرد: توسعه پايانه‌‌های اقماری برای سفرهای برون شهری شهروندان روش جديدی است  كه قصد داريم به تدريج در پايتخت اجرا كنيم به‌طوری‌كه اتوبوس‌های بين شهری در نقاط متمركزی در شهر با زمان توقف كوتاه نسبت به جا‌به‌جايی مسافران برون شهری اقدام خواهند كرد .

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداری تهران با اشاره به اهداف اجرای اين طرح گفت: این پایانه احداث شد تا بخشی از سفرها را پوشش دهد و مسافران مجبور نباشند مسافت زیادی را برای آغاز سفر تا پایانه‌‌های غرب، شرق و جنوب طی کنند در عين حال  ارائه‌ خدمات مطلوب به مسافران بین شهری از دیگر اهداف راه‌اندازی پایانه اقماری علم و صنعت است.

حجت با تأكيد بر اين‌كه کاهش تقاضای سفرهای درون شهری، کاهش آلودگی هوا و صوت، کاهش هزینه حمل و نقل از جمله مزایای احداث این گونه پایانه‌ها است يادآور شد: هدف‌گذاری اين طرح، ارائه خدمات به شهروندان از طريق نرم‌افزارهایهوشمند( اپليكيشن ) است، به‌طوری‌كه شهروندان بتوانند از طريق اپليكيش زمان حركت اتوبوس‌های برون شهری و مكان توقف اتوبوس را بررسی و نسبت به خريد بليت خود اقدام كند.

گفتنی است  پایانه اقماری علم و صنعت مبدأ اتوبوس‌ آن از بیهقی بوده که پس از حرکت در چندین ایستگاه توقف می‌کند و مسافران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند همچنین پس از این پایانه راه‌اندازی اقماری پایانه خاوران مدنظر است.

به گفته مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهر تهران کرایه بلیت اتوبوس‌هایی که از پایانه‌های اقماری حرکت می‌کنند مشابه سایر اتوبوس‌های بین‌شهری است و در حال حاضر تنها سفرهایی که به سمت شمال و شرق کشور است با استفاده از این پایانه‌ها قابل استفاده خواهد بود.

انتهای پیام/4105/

منبع: آنا

کلیدواژه: یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداری تهران پایانه اقماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال

سید محمد مهدی تقوی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: در کشور بالغ بر هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز وجود داشت که تمامی این اتوبوس‌ها به دلیل سازگار نبودن شرایط اقلیمی و جغرافیایی با ساختار اتوبوس گاز سوز تماما به دیزل تبدیل شده اند.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین اضافه کرد: پلیس راهور به دلیل تغییر در ارکان خودرو، از تعویض پلاک و انتقال مالکیت خودرو جلوگیری می‌کند، لذا سازمان اتوبوسرانی نسبت به تعیین وتکلیف وضعیت ۳۳ دستگاه اتوبوس گاز سوز ناوگان خود که در اختیار بخش خصوصی می‌باشد، اقدام کرده است.

تقوی بیان کرد: لایحه سازمان اتوبوسرانی قزوین مبنی بر تعیین و تکلیف اتوبوس‌های تبدیلی در قالب سه راهکار پیشنهادی به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه شده است و پس از تایید در فرمانداری قزوین اجرایی می‌شود.

این مسئول گفت: روش اول پرداخت وجه خودرو به بهره بردار به قیمت کارشناسی روز است.

وی عنوان کرد: در روش دوم نیز بهره بردار می‌تواند با خودروی تبدیلی در اختیار فعلی خود به مدت ۵ سال قرارداد بسته و به فعالیت در خطوط سازمان ادامه دهد و در صورت نیاز به بروزرسانی خودرو نسبت به میزان قرارداد تا سقف ۵۰۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اعطا خواهد شد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین افزود: در روش سوم بهره بردار می‌تواند به ازای اتوبوس در اختیار یک خودروی جایگزین از ناوگان فعال و یا غیرفعال اتوبوسرانی دریافت کرده و بنا به خودروی انتخابی از ناوگان خارج و یا به فعالیت در ناوگان ادامه دهد. در این روش بهره بردار می‌تواند تا سقف ۴۹درصد سهم مالکیت داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • امسال ۵۰۰ اتوبوس شهری اورهال می‌شود