Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@11:37:53 GMT

نفت برنت سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۱۷۶۹

نفت برنت سقوط کرد

بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۷ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۸ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه که شیوع اپیدمی جدید فروش گسترده داراییهای پرریسک در بازارهای جهانی را به دنبال داشت، تا مرز ۵۸ دلار و ۵۰ سنت سقوط کرده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۹ سنت معادل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد کاهش یافت و به ۵۲ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید.

آمریکا به اتباع خود درباره سفر به چین و کشورهایی که آمار تلفات ناشی از ویروس کرونای جدید در آنجا بالا بوده است، هشدار داد. بیش از ۱۰۰ نفر تاکنون بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند و میلیونها چینی در بزرگترین تعطیلات سال این کشور سرگردان مانده اند.

سرمایه گذاران نفتی نگران توصیه های سفر، محدودیتهای دیگر و تاثیر قابل توجهی این اپیدمی در دومین اقتصاد بزرگ جهان و نقاط دیگر روی تقاضا برای نفت هستند.

ایان برمر، رییس شرکت مشاوره ریسک بازار گروه اوراسیا در این باره گفت: احتمالا تعطیلی کامل سفرهای چین در کوتاه مدت بالا است.

در این بین بانک بارکلیز پیش بینی کرد قیمت نفت دو دلار کمتر از پیش بینی قبلی این بانک خواهد بود و در سال ۲۰۲۰ نفت برنت ۶۲ دلار و وست تگزاس اینترمدیت ۵۷ دلار می شود.

این بانک انتظار دارد گروه اوپک پلاس در نشست مارس خود در صورت مشاهده ضعیف شدن تقاضا، اقدامات بیشتری را برای حمایت از بازار انجام دهد. تحلیلگران بانک بارکلیز اظهار کردند: اگرچه باید منتظر ماند و دید اپیدمی این ویروس چقدر سریع مهار می شود اما تجربه اپیدمی سارس در سال ۲۰۰۳ نشان می دهد که نگرانیهایی که پیرامون تقاضا وجود دارند، احتمالا اغراق آمیز هستند.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک تلاش کرده است پیامدهای اپیدمی جدید را کم اهمیت قلمداد کند. شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی روز دوشنبه اظهار کرد این گروه می تواند به هر گونه تغییری در تقاضا واکنش نشان دهد.

اوپک پلاس که شامل گروهی از تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک است، تولیدشان را محدود نگه داشته‌اند و در دسامبر موافقت کردند در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز دیگر به کاهش تولیدشان اضافه کرده و آن را به ۱.۷ میلیون بشکه در روز برسانند. این گروه قرار است در روزهای پنجم و ششم مارس در وین به منظور بازنگری سیاست تولید خود دیدار کنند.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1346694

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت نفت صادرات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط درآمد بزرگترین بانک آمریکا

سیتی گروپ، یکی از بزرگترین بانک‌های آمریکا، در سه ماهه اول ۲۷ درصد کاهش درآمد را ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، سیتی گروپ بر اساس نتایج مالی خود شاهد کاهش درآمد تقریبا ۲۷ درصدی در سه ماهه اول سال جاری بود.

این بانک سرمایه‌گذاری چندملیتی و شرکت خدمات مالی در ماه ژانویه تا ماه مارس ۳.۳۷ میلیارد دلار درآمد خالص ثبت کرد که نسبت به ۴.۶ میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۷ درصد کاهش داشت.

در همین حال، کل درآمد آن به ۲۱.۱ میلیارد دلار رسید که ۱.۶ درصد از ۲۱.۴۵ میلیارد دلار طی این دوره کاهش داشته است.

در میان نتایج منفی، قیمت سهام سیتی گروپ در ساعت ۱۲:۵۳ بعد از ظهر در بورس نیویورک ۲.۱۲ درصد کاهش یافت.

ولز فارگو، یکی دیگر از شرکت‌های خدمات مالی چندملیتی آمریکایی نیز بر اساس نتایج مالی خود که روز جمعه منتشر شد، شاهد کاهش درآمد خالص خود در سه ماهه اول سال جاری بود.

این شرکت در سه ماه منتهی به مارس ۴.۶۲ میلیارد دلار درآمد خالص داشت که ۷.۶ درصد از تقریبا پنج میلیارد دلار در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ کاهش ثبت کرد.

از سوی دیگر، کل درآمد از ۲۰.۷۳ میلیارد دلار در مدت مشابه تنها با ۰.۶۴ درصد افزایش به ۲۰.۸۶ میلیارد دلار رسید.

به نقل از بیزنس، قیمت سهام ولز فارگو در ساعت ۱۲:۵۳ بعد از ظهر در بورس نیویورک ۰.۱۸ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • سقوط در رکود؛ روایتی از بازار ارز
  • چرا قیمت دلار محکوم به سقوط است‌؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ |برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • کاهش قیمت نفت پس از بمباران مواضع رژیم کودکش/ برنت ۹۰ دلار
  • برنت ۹۰ دلار و ۲۸ سنت شد
  • سقوط آزاد ین ژاپن
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ |برنت ۹۰ دلار و ۲۸ سنت شد
  • سقوط بیت کوین پس از پاسخ ایران به اسرائیل
  • سقوط درآمد بزرگترین بانک آمریکا