Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@11:20:33 GMT

هتل‌های چند ستاره از مالیات معاف شدند؟

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۱۷۸۲

هتل‌های چند ستاره از مالیات معاف شدند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس، بند  ۱۲ و ۱۳ و ۱۶ ماده ۹ لایحه مالیات بر ارزش افزوده را بررسی کردند.

بر اساس بند ۱۲ این ماده صدور و ابطال و نقل و انتقال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بند ۱۶ این ماده، خدمات اقامتی هتل‌های سه ستاره و پایین‌تر مهمانپذیرها و سایر مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی یا اتحادیه‌های ذی ربط از پرداخت عوارض و مالیات معاف شدند.

در ادامه نمایندگان بند ۱۳ این ماده را برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع دادند.

کد خبر 480995 برچسب‌ها سفر - هتل و هتلداری مالیات مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مالیات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ هزار میلیارد تومان حق عوارض آلایندگی استان بوشهر وصول می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نشستی که به صورت وبیناری با رئیس قوه قضائیه داشتیم مسائل و موضوعات مهم استان بوشهر ارائه و بررسی شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: رسیدگی به مسائل زندان‌ها، زندانیان و خانواده آنها را با جدیت دنبال می‌کنیم و با حضور در زندان و سرکشی به خانواده زندانیان مسائل و مشکلاتشان با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به تلاش برای استفاده از احکام جایگزین حبس خاطرنشان کرد: به قضات تاکید شده که تا جایی که ممکن باشد از صدور احکام حبس و قرارهای بازداشت پرهیز کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: در ماه رمضان به ۸۰ خانواده زندانی سر زدیم و ضمن بررسی مشکلات آنها برای رفع مشکل و تأمین نیازهایشان تلاش شد.

وی گفت: در ایام ماه رمضان، عید نوروز و عید فطر حدود ۶۵۰ زندانی از مرخصی بهره مند شدند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به پیگیری مطالبات دولت از پتروشیمی‌ها بیان کرد تاکنون ۴۰ هزار میلیارد تومان وصول شده و پیگیر وصول ۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر هستیم.

وی از پیگیری پرداخت حق عوارض آلایندگی به استان خبر داد و گفت: تاکنون پرداخت هزار میلیارد تومان قطعی شده و تا پایان ماه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان دیگر قطعی می‌شود و در چهار ماهه اول امسال ۱۹ هزار میلیارد تومان وصول می‌شود.

وی از تعیین تکلیف ۵۵ درصد پرونده‌های قضائی مسن استان خبر داد و بیان کرد: کاهش فلر سوزی، جلوگیری از هدر رفت گازهای همراه نفت و … از دیگر اقدامات در دست پیگیری است.

کد خبر 6084655

دیگر خبرها

  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز
  • پرداخت ۲۱ هزار میلیارد تومان حق آلایندگی استان بوشهر
  • عوارض خروج از کشور ۱۴۰۳ + تمامی هزینه‌های خروج از کشور
  • ۱۹ هزار میلیارد تومان حق عوارض آلایندگی استان بوشهر وصول می‌شود
  • وصول ۹۸۴ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در سال گذشته
  • عزم جدی شهرداری شیراز در تحقق بودجه سال ۱۴۰۳