Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@13:22:05 GMT

امنیت‌آفرینی با گسترش زیرساخت‌های فرهنگی

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۱۸۰۷

امنیت‌آفرینی با گسترش زیرساخت‌های فرهنگی

گروه هنر ــ رئیس سازمان سینمایی در افتتاح 12 سالن پردیس ملت گفت: هر چقدر زیرساخت‌های فرهنگی را توسعه دهیم به توسعه و امنیت‌آفرینی کمک می‌شود تا این‌گونه آسیب‌های اجتماعی که ناشی از گسست است، رفع شود. به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم افتتاحیه ۱۲ سالن جدید پردیس سینمایی ملت، ۷ بهمن‌ماه با حضور پیروز حناچی، شهردار؛ حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران؛ حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی و مدیران شهری و سینمایی، هنرمندان و اصحاب رسانه با اجرای محمد سلوکی در پردیس ملت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  هاشم میرزاخانی مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر در ابتدای مراسم افتتاحیه سالن‌های پردیس ملت گفت: پردیس سینما گالری ملت به عنوان سرمایه ملی شروع به فعالیت کرد. این سازه گرافیکی در کشور واقعاً بی‌نظیر است. در ایام ساخت اولیه تعداد 4 سالن خوب بوده است، اما با توجه به گسترش هنر، حیف بود پردیس سینما ملت از گسترش و توسعه دور بماند.
وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم با افزایش صندلی و تعداد سالن بیشتر، خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم. پردیس سینمایی ملت را از ۱۰۸۵ به ۱۹۰۰ صندلی گسترش دادیم، تا تفرجگاه مناسبی برای مردم تهران و میزبان دیگر هموطنان باشد، البته برنامه‌ریزی برای سالن تئاتر، موسیقی، کتابخانه، سالن آمفی‌تئاتر و حراج هنر تجسمی هم داشته‌ایم که آن‌ها نیز در آینده افتتاح خواهند شد، همچنین احداث پارکینگ نیز داشته‌ایم که این نبود پارکینگ یکی از مشکلات این مجموعه بود.   در ادامه این مراسم حسین انتظامی ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و ایام فاطمیه گفت: جا دارد از مدیریت شهری، سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران تشکر کنم، این نشان می‌دهد مدیریت شهری از یک سازمان خدماتی به یک نهاد فرهنگی ـ اجتماعی تبدیل شده است. هر چقدر زیرساخت فرهنگی را توسعه دهیم به توسعه مناطق و امنیت‌آفرینی کمک می‌کند تا آسیب‌های اجتماعی که ناشی از گسست است، رفع شود. در پایان سال ۹۷، ۳۲۸ سینما، ۵۸۱ سالن سینمایی و ۱۵۰هزار صندلی داشتیم و تا پایان سال ۹۸ با توجه به پیش‌بینی‌ها، ۳۵۳ سینما، ۶۵۴ سالن سینمایی یعنی ۱۲ و نیم درصد افزایش و ۱۶۱۷۰۲ تعداد صندلی که یعنی ۸ درصد افزایش خواهیم داشت. اگر در سیاست‌گذاری‌ها به توسعه زیرساخت‌های سینمایی توجه کنیم و محتوای خوب و قابل توجه عرضه شود به فرهنگ‌سازی کمک کرده‌ایم.
انتظامی تصریح کرد: در برخی از شهر‌ها همچنان سینما نداریم، اما امسال در ۲۲ شهر کار احداث را آغاز کرده‌ایم، همچنین باید فرهنگ به سینما رفتن آن هم با خانواده را گسترش دهیم تا آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.
در سینما از قهرمان‌های ملی‌مان بهره‌مند شویم
در ادامه امرودی به سخنرانی پرداخت و ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار قاسم سلیمانی بیان کرد: با توجه به این‌که شهید حاج قاسم سلیمانی امنیت کشورمان را تامین می‌کرد، امروز همه هنر، مدیون روح بلند و بزرگوار حاج قاسم سلیمانی است. در ضمن با اهتمام شهردار تهران، مقرر شد تا سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری هر ۱۵ روز افتتاحیه مراکز هنری را داشته باشد که حتی در باغ کتاب هم منتظر افتتاحیه سالن‌های تئاتر، آمفی‌تئاتر و... باشیم.

امرودی عنوان کرد: سینما و هنر می‌تواند سطح ذائقه مردم را بالا ببرد و امنیت مردم را افزایش دهد و موقعیت اجتماعی را تضمین کند. آمار بالای سطح خشونت نشان می‌دهد که سینما می‌تواند این آسیب‌ها را مرتفع کند. سینمای فاخر می‌تواند، تمدن‌ساز باشد که در چله انقلاب اسلامی تمرکز بر تمدن‌سازی داشته باشیم و الان زمانی است که از قهرمان‌های ملی‌مان در هنر و سینما استفاده کنیم.   توجه به هنر و معماری در پردیس سینمایی ملت
پیروز حناچی در مراسم افتتاحیه سالن‌های پردیس سینمایی ملت اظهار کرد: در حال حاضر در آستانه چهارمین دهه پیروزی انقلاب هستیم و امسال قرار بود در جشنواره فیلم فجر به همین مناسبت اقدامات ویژه‌ای انجام شود. اگر می‌خواهیم عرصه هنر ارتقا پیدا کند باید عرصه رقابت را توسعه دهیم تا فعالان سینمایی با یکدیگر رقابت داشته باشند و هنر و فرهنگ کشور را توسعه دهند. در این برنامه اگر مردم کسی را به‌عنوان شخصیت و قهرمان ملی می‌شناسند، باید برنامه‌های مناسب فرهنگی را برای او به اجرا درآوریم و نباید زحمتشان را فراموش کنیم. در دوران سخت مالی و محدودیت‌ها هستیم که باید برای توسعه و تعمیق هنر هر کاری انجام دهیم.

در پایان از محمد کیا شمشکی، مدیر تأسیسات مؤسسه تصویر شهر به نمایندگی از تمام پرسنل و زحمت‌کشان این مؤسسه و پردیس سینمایی ملت تقدیر شد و مراسم با اجرای قطعاتی از محمد معتمدی به پایان رسید. پس از برگزاری مراسم، شهردار تهران به همراه رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران و دیگر همراهان با بازدید از سالن‌های تازه تأسیس به تماشای یک فیلم کوتاه نشستند.
حسن خجسته، محمد احسانی، محمدرضا فرجی، ناصر شفق، غلامرضا فرجی، سیدضیا هاشمی، همایون اسعدیان، علی سرتیپی، محمدحسین فرحبخش، مسعود رجبی فروتن، غلامرضا فرجی، حبیب اسماعیلی، مصطفی سماوات، سیدهادی منبتی، مسعود نجفی، امیر پوروزیری، محسن برهمانی، مجید اکبرشاهی و سعید ربیعی از دیگر میهمانان حاضر در این مراسم بودند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: افتتاح سالن های جدید ملت شهردار تهران حسین انتظامی پردیس ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأخیر در اکران «مست عشق»/ دوری شمس و مولانا از پرده نقره‌ای طولانی شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، روابط عمومی فیلم سینمایی «مست عشق» با انتشار بیانیه‌ای از تأخیر در اکران این فیلم سینمایی خبر داد.

در متن این اطلاعیه کوتاه آمده است: «به آگاهی علاقه‌مندان فیلم سینمایی «مست عشق» می‌رساند به علت بروز برخی مشکلات فنی در فرآیند آماده‌سازی فیلم سینمایی «مست عشق» و ضرورت حفظ کیفیت مورد نظر سازندگان، اکران فیلم با هماهنگی مدیر محترم اداره نظارت سازمان سینمایی و دبیر محترم شورای صنفی اکران، با یک هفته تأخیر از تاریخ پنجم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

امیدواریم آنچه به شما ملت عشق تقدیم می‌گردد، درخور نگاهتان باشد. شایسته ذکر است خرید بلیط از روز یک‌شنبه دوم اردیبهشت امکانپذیر خواهد بود».

لازم به یادآوری است، پیش از این قرار بود اکران فیلم «مست عشق» از ۲۹ فروردین در سینما‌های سراسر کشور آغاز شود.

فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی مهران برومند  به مقطعی از زندگی مولانا حکیم و شاعر نامدار ایرانی و شمس تبریزی می‌پردازد. در این فیلم  که در سال ۱۳۹۸ در ترکیه فیلمبرداری شد، پارسا پیروزفر در نقش مولانا و شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی و جمعی از بازیگران سینما و تلویزیون ترکیه ایفای نقش می‌کنند.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأخیر در اکران «مست عشق»/ دوری شمس و مولانا از پرده نقره‌ای طولانی شد
  • معرفی دبیر جشن مدیران تولید سینما
  • فیلم‌هایی که بحران آب را به تصویر کشیده‌اند
  • کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی در شیراز رونمایی می‌شود
  • بیش از ۱۶ هزار همدانی در تعطیلات نوروز به سینما رفتند
  • به سینمای تازه‌ای نیاز داریم / باید امنیت پلتفرم ها بیشتر شود
  • علی قائم مقامی دبیر بیستمین جشن مدیران تولید سینما شد
  • حدود هفت هزار قزوینی در تعطیلات نوروز به سینما رفتند
  • اکران اختصاصی فیلم «آپاراتچی» در ارومیه
  • اکران اختصاصی فیلم سینمایی «آپاراتچی» در ارومیه