Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@06:39:40 GMT

برگزاری دوره آموزشی آلتیوم در دانشگاه الزهرا

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۱۸۵۲

برگزاری دوره آموزشی آلتیوم در دانشگاه الزهرا

انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه الزهرا کارگاه آموزشی التیوم مقدماتی تا پیشرفته را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا،Altium Designer یکی از بهترین نرم افزار طراحی مدارات چاپی است. این نرم‌افزار توانایی طراحی چند لایه‌ای PCB در محیط دو بعدی و همچنین سه بعدی را دارد. در آلتیوم می‌توان یک شماتیک طراحی کرده و به راحتی آن را به PCB تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طراحی پی سی بی قطعات الکترونیکی می‌توانند در قسمت زیر و روی برد مدار چاپی قرار بگیرند.

نرم افزار Altium این قابلیت را می‌دهد تا پایه‌های این قطعات را به صورت اتوماتیک یا تعاملی (Interactive) در هر لایه‌ای از PCB به یکدیگر متصل کرد که به اصطلاح به این کار Routing گفته می شود. با استفاده از PCB Rules در طراحی مدار چاپی در Altium Designer می‌توان قوانین مختلفی را تعریف کرد تا از بروز خطا جلوگیری و یک مدار را استاندارد کرد.

همچنین نرم‌افزار آلتیوم دیزاین یک نرم افزارCAD (Computer Aided Design) است افرادی که با چنین نرم افزارهایی آشنایی دارند راحت تر می‌توانند با نرم‌افزار آلتیوم کار کنند. نرم‌افزار Altium Designer توانایی گنجاندن تمام ابعاد و جوانب یک دستگاه و برد چه از بعد الکتریکی، فیزیکی، Signal Integrity (صحت شکل سیگنال در PCB) را دارد. چنین قابلیت‌هایی در نرم افزار Altium Designer این امکان را می‌دهد تا پیچیده‌ترین و دقیق‌ترین مدارها به سرعت به مرحله تولید برسند. برای طراحی و تولید مدارهای چاپی یا همان PCB ابتدا به یک System Block Diagram  نیاز است که با استفاده از قابلیت طراحی سلسله مراتبی یا Hierarchical Design نرم افزار آلتیوم دیزاینر می توان Schematics مدار خود را به طور جامع پیاده سازی کرد.

دوره آموزش نرم‌افزار التیوم، با تدریس پوریا پوراسلامی (ارشد الکترونیک دیجیتال از دانشگاه تهران، مدرس دوره های ieee و انجمن علمی رباتیک دانشگاه شهید بهشتی) از ۱۶ بهمن روزهای چهارشنبه ها ساعت ۱۷ الی ۱۹:۳۰ در دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود.

آیدی ghazal_spr@ از جمله راه‌های ارتباطی جهت ثبت نام علاقمندان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه طراحی در دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود

اکرم صدیقی کلاته در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته هنر کارگاه طراحی با عنوان حروف، تجربه و خلاقیت در دانشکده دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: آشنایی با تجربیات در عرصه طراحی خلاقانه حروف و با ارائه سید محمدرضا میری و حمید قربان‌پور همراه با کارگاه عملی برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی بیان کرد: این کارگاه هنری با مشارکت بسیج دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود.

کد خبر 6081693

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای ۱۵۰۰ نفر از فعالان گردشگری
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • صدور حکم تهیه نوشت افزار واقلام آموزشی جایگزین حبس در دادگاه کیفری ۲ ارومیه
  • برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی در قم
  • کارگاه طراحی در دانشگاه دولتی بجنورد برگزار می‌شود
  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • ۱۵ اردیبهشت؛ برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر دانشجویی
  • برگزاری دوره آموزشی صنعت زنبورداری در همدان
  • تشکیل شورای اقامه نماز در روستاهای همدان
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است