Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، پیش از نمایش فیلم، جان ناین (مدیر ارشد جشنواره ساندنس)، در غیاب مسعود بخشی با خواندن پیام این کارگردان، نخستین نمایش یلدا را با تحسین فیلم آغاز کرد.

 پیشتر مسعود بخشی با ارسال پیامی به جشنواره ساندنس و رابرت ردفورد موسس آن، در اعتراض تحریم و تبعیض نسبت به ایرانیان، از حضور در آن انصراف داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یلدا ساخته مسعود بخشی به تهیه‌کنندگی علی مصفا، با مشارکت موسسه فرهنگی مستقل بن‌گاه، و‌ حمایت ایرج تقی پور و بنیاد فارابی، پس از ساندنس برای نخستین نمایش اروپایی خود به هفتادمین جشنواره جهانی برلین خواهد رفت.

الن هانتر منتقد نشریه اسکرین دیلی در نقدی بر فیلم نوشت: «فرمت برنامه تلویزیونی، چهارچوبی فشرده برای فیلم فراهم کرده، و مهارت تضمین شده کارگردان، ملودرامی آهنگین و قابل فهم خلق کرده که مرگ و زندگی را در قلب قصه به بازی می‌گیرد.»

یان تامس ملون منتقد نیز  نوشت: «یلدا فیلمی قوی است که قلب انسان را از درون لنزی مدرن تکان می‌دهد. اگرچه تمام فیلم تنها در پاسی از یک شب می‌گذرد، کارگردان داستان پر و پیمانی در روایت آن جای داده و‌ مخاطب به خوبی متوجه تمام اتفاقات می‌شود.»

نشریه پلی لیست نت در مورد یلدا نوشت «فیلم قدرتمند و فشرده مسعود بخشی لحظات دراماتیک بسیاری برای شیفته کردن بیننده‌اش دارد. نقش آفرینی صدف عسگری حتی سنگدل‌ترین تماشاگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

 منتقد سایت سینه اروپا، فابین لومرسیه فیلم را چنین توصیف کرده: «مسعود بخشی با دومین اثر بلند داستانی‌اش، استادانه پرسش‌هایی اخلاقی و اجتماعی پیرامون عشق و نفرت، و نه گفتن به انتقام را طرح می‌کند. این کارگردان ایرانی که در جشنواره کن ۲۰۱۲ با فیلم اولش کشف شد، در اینجا دادگاهی تلویزیونی را با ظرافت و هیجان به تصویر کشیده است.»

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۱۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایون اسعدیان نماوا را تحریم کرد / بیانیه نماوا

آفتاب‌‌نیوز :

همایون اسعدیان، کارگردان و تهیه کننده، سایت شبکه نمایش خانگی نماوا را تحریم کرد.

اسعدیان با انتشار ویدیویی گفت: در ۴۰ سال گذشته شاهد این میزان از وقاحت در در مورد هنرمندان نبودم. به‌خصوص وقتی سوال‌کننده می‌پرسد نگران عدم همکاری بازیگران و تهیه‌کنندگان نیستید؟ می‌گوید پول که بدهید می‌آیند! من دیگر با نماوا همکاری نمی‌کنم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که محمدحسن شانه‌ساززاده مؤسس شاتل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره نماوا به دیجیاتو گفت: ۲۰۰۰ میلیارد تومان روی نماوا سرمایه گذاری کرده‌ایم. هر قسمت یک سریال معمولی ۳ میلیارد و هر قسمت سریال سووشون ۸ میلیارد شده. بی‌اخلاق‌تر و بی‌تعهدتر از بازیگران و هنرمندان ندیده‌ام! پول بده هر کاری می‌کنند!

بیانیه نماوا

روابط عمومی نماوا نیز در خصوص گفتگوی اخیر نائب رییس هیات مدیره بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیانیه پلتفرم نماوا به شرح زیر است:

غیر از هنر که تاج سر آفرینش است

دوران هیچ منزلتی جاودانه نیست

مجموعه نماوا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سکو‌های نمایش خانگی مفتخر است که سال‌ها خود را به منزله خانه سینماگران و هنرمندان ایران تلقی کرده و رابطه احترام‌آمیز و مبتنی بر اصول حرفه‌ای با ایشان را همواره راهنمای عمل خود داشته است.

نماوا در بحران‌های اقتصادی سال‌های اخیر سینمای ایران، در کنار سایر سکو‌های نمایش، کوشیده فضا و فرصتی فراهم کند تا آسیب‌های کمتری متوجه نیرو‌های خلاق سینما شود. هرچند که در جریان ساخت و نمایش برخی مجموعه‌های نمایشی مشکلاتی با برخی از همکاران پدید آمده باشد و مجموعه‌ای علیرغم صرف هزینه‌های گزاف، با بدعهدی به پخش نرسیده باشد، اما بدیهی است که چنین مشکلاتی عمومیت ندارند و مصاحبه اخیر نایب رئیس هیات مدیره نماوا را می‌باید صرفا واکنشی به موردی مشخص تلقی کرد.

مجموعه نماوا ضمن پوزش از هنرمندان شریف و نجیب و جامعه اصناف سینمای ایران تاکید دارد که تداوم رابطه مودت‌آمیز و محترمانه با سرمایه‌های گران‌سنگ سینمای ایران هم‌چنان مهم‌ترین سرمایه او خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • همایون اسعدیان نماوا را تحریم کرد / بیانیه نماوا
  • از کارگردان و تهیه‌کننده تا منتقد در برابر اتهام بی اخلاقی به هنرمندان سینما
  • منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • استقبال ۵هزار نفر از جشنواره فرهنگی و هنری ورزشی سلماس
  • کارگردان فیلم کاپیتان: اکران آنلاین یک قاچاق محترمانه است
  • تصویب تحریم‌های نفتی جدید ایران در کنگره آمریکا
  • «کالبو» آماده نمایش شد/ حضور «تنگه» در جشنواره فرانسوی
  • نمایش «باغ آرزو» به روی صحنه تئاتر نیشابور رفت
  • آمار فروش و تماشاگران نمایش های در حال اجرا