Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که چند روز پیش خاک این کشور را با هدف دیدار با مقام‌های چند کشور ترک کرده بود، ابتدا در کلمبیا به دیدار مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا رفت و در مورد جدیدترین تحولات ونزوئلا مذاکره کردند.
گوایدو سپس به اجلاس داووس رفت تا به دنبال جلب حمایت‌های بیشتر از سوی برخی کشورها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر مخالفان ونزوئلا همچنین پس از سفر به سوئیس به فرانسه و اسپانیا رفت. او در پاریس با امانوئل مکرون دیدار کرد. گوایدو در سفر به اسپانیا با وزیر خارجه این کشور مذاکره کرد اما نخست‌وزیر اسپانیا او را به حضور نپذیرفت.
رهبر مخالفان دولت ونزوئلا همچنین در این تور اروپایی‌اش با بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس نیز دیدار کرد.

این دیدارهای فشرده گوایدو که با حمایت آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد که به طور جدی تلاش خود را برای جلب کمک‌های اروپایی‌ها باهدف کنار زدن نیکلاس مادورو از قدرت شدت بخشیده است.
رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که پیش از این در سیاست‌هایش برای براندازی دولت مشروع کاراکاس ناکام بوده، این بار چشم به حمایت‌های کشورهای دیگر بسته است.

او در حالی دیروز(دوشنبه) با مقام‌های ارشد کانادا در اُتاوا دیدار کرد که « فرانسوآ فیلیپ شامپین » وزیر امور خارجه کانادا گفت، کشورش معتقد است باید به اقدامات برای حل‌وفصل تنش‌های سیاسی در ونزوئلا جان تازه‌ای بخشید.
این مقام کانادایی تصریح کرد، اُتاوا خواهان یک گذار صلح‌آمیز قدرت در ونزوئلا با هدایت مردم از طریق برگزاری یک انتخابات عادلانه و آزاد در سریعترین زمان ممکن تحت نظارت جامعه جهانی است.

خوان گوایدو در دیدار با وزیر امور خارجه کانادا گفت: این جنگ یک نفر در ونزوئلا نیست؛ جنگ همه ونزوئلایی‌هاست. ما حمایت‌های آشکاری را از سوی کشورها دریافت می‌کنیم.      
او همچنین با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا دیدار کرد.
سفر گوایدو به کانادا در حالی انجام شد که دولت اُتاوا پیشتر تحریم‌هایی را علیه دولت مادورو اعمال کرده بود.    

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه گذشته خود را تجربه کرده است. این کشور که از زمان حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم‌های واشنگتن مواجه شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.
شرایط نامساعد اقتصادی ونزوئلا زندگی را برای مردم این کشور سخت کرده و سبب مهاجرت بیش از چهار میلیون نفر از این کشور در سال ۲۰۱۹ شده است.  

آمریکا پس از مراسم تحلیف مادورو برای دور دوم ریاست جمهوری، او را «غاصب قدرت» خواند و اعلام کرد که مادورو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد.  
پس از آن که گوایدو رئیس وقت مجلس ملی ونزوئلا در ۲۸ ژانویه (۸ بهمن ماه ۹۷) خود را رئیس جمهوری خودخوانده و موقت این کشور اعلام کرد، واشنگتن بلافاصله او را به رسمیت شناخت و بیش از ۵۰ کشور دیگر از واشنگتن پیروی کرده و خواستار برگزاری انتخابات دوباره شدند.
2023

برچسب‌ها رهبر مخالفان ونزوئلا نیکلاس مادورو ونزوئلا کانادا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رهبر مخالفان ونزوئلا نیکلاس مادورو ونزوئلا کانادا دونالد ترامپ رهبر مخالفان ونزوئلا نیکلاس مادورو ونزوئلا کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست شورای امنیت برای بررسی اعطای عضویت کامل سازمان ملل به فلسطین گفت: مردم فلسطین همواره قربانی حوادث و تصمیمات بین المللی بوده‌اند که خود در آن نقشی نداشته‌اند.

وی افزود: از سال ۱۹۸۸ رهبری (تشکیلات خودگردان) تمایل خود را برای پایان دادن به درگیری نشان داده و امتیازات تاریخی داده است. مناقشه فلسطین و اسرائیل از مرزهای دو طرف فراتر رفته و به مناطق دیگر نیز کشیده شده است.

نماینده فلسطین تصریح کرد: عضویت کامل در سازمان ملل حقی است که ما باید با تصمیم بین المللی نه از طریق مذاکره به آن دست یابیم. هر کسی که مانع تصمیم‌گیری برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل شود، به افزایش شانس صلح در منطقه ما کمک نمی کند.

وی تأکید کرد: مشغله ما به عضویت کامل در سازمان ملل باعث نمی شود جنگ همه جانبه‌ای را که در غزه در حال وقوع است، فراموش کنیم. بخش بزرگی از نوار غزه غیرقابل سکونت شده است. در همین حال، حملات شهرک نشینان علیه شهروندان ما در کرانه باختری و قدس اشغالی در حال افزایش است.

نماینده تشکیلات خودگردان همچنین گفت: جامعه بین المللی نباید اجازه دهد هیچ طرفی خود را فراقانونی و مصون از مجازات فرض کند. مسؤولیت تجاوز به نوار غزه بر عهده کشورهایی است که اسرائیل را مسلح می کنند.

کد خبر 6082159

دیگر خبرها

  • رهبر مخالفان نتانیاهو: «بن گویر» آبروی اسرائیل را برده است
  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • تشکیلات خودگردان: مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • مخالفان عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل، ضدصلح هستند
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • پیام تبریک رهبر انقلاب دلگرم‌کننده بود/ وزیر ورزش در بیشکک با لالوویچ دیدار می‌کند
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس