Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@21:31:01 GMT

ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی گروه‌های آموزشی و تربیتی

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۲۰۳۰

ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی گروه‌های آموزشی و تربیتی

شیوه‌نامه اجرایی گروه‌های آموزشی و تربیتی به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، وزیرآموزش‌وپرورش به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و مشارکت حداکثری معلمان در فرایند تعلیم و تربیت، شیوه‌نامه اجرایی گروه‌های آموزشی و تربیتی را به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیین‌نامه گروه‌های آموزشی و تربیتی در نهصد و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش‌وپرورش به تصویب رسیده است که به استناد ماده ۸ این آیین‌نامه، آموزش‌وپرورش موظف به تهیه و ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی گروه‌های آموزشی و تربیتی شده است و شیوه‌نامه مذکور مشتمل بر تعیین شایستگی‌ها، وظایف و اختیارات، برنامه‌ها، ساختار و سازمان اداری، ساماندهی و فرایند انتخاب سرگروه‌ها، چگونگی تأمین منابع انسانی و مالی و نظارت و ارزشیابی است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش پرورش، شایان‌ذکر است، در سال ۱۳۵۹ دفتر آموزش راهنمایی تحصیلی وقت اولین گام را برای تشکیل گروه‌های آموزشی برداشت و تأثیر این اقدام بر بهبود وضعیت آموزشی دوره تحصیلی موجب شد تا در سال ۱۳۶۱ دفتر آموزش عمومی وقت که شامل سه دوره تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه بود این اقدام را به سایر دوره‌های تحصیلی تعمیم دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۱۴۸۰ خانوار در ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد از پذیرش ۱۴۸۰ خانوار در ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان روز هفتم فروردین خبر داد.

به گزارش خبرنگار استان ها خبرگزاری دانشجو،محمد جمالی،سرپرست اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمددر بازدید از ستاد اسکان فرهنگیان در شهرستان بویراحمد گفت: از آغاز طرح اسکان نوروزی فرهنگیان تا ششم فروردین ماه ۱۴۸۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۸۸۸۵ نفر در ستادهای اسکان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد پذیرش شده اند.

 

جمالی بیان کرد: ۱۱۵۰۰ نفر در روز تاکنون در ستادهای اسکان آموزش و پرورش پذیرش شده است که بیشترین آمار مربوط به شهرستانهای بویراحمد، گچساران و دهدشت بوده است.

 

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد افزود: این تعداد مسافر نوروزی در ۱۸۵مدرسه و 940 اتاق پذیرش شده اند. 

 

سعادت ارجمند کارشناس تعاون و رفاه آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ستادهای اسکان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۳فروردین پذیرای میهمانان و گردشگران نوروزی است گفت: جلب رضایت مسافران فرهنگی مهمترین اولویت کاری و هدف عوامل اجرایی درستاد های اسکان فرهنگیان درسطح شهرستانها ومناطق استان است.

 

 گفتنی است:برخی مسافران نوروزی که از استانهای کردستان ،تهران ،چهارمحال بختیاری و اصفهان در مدارس محل اسکان مستقر بودند از مهمان نوازی،برخورد توام با اخلاق و ارائه خدمات آموزش وپرورش شهر یاسوج اظهار رضایت و از عوامل اجرایی تقدیر و تشکر کردند.

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • آنچه که باید از کنکور ۱۴۰۳ بدانیم
  • پذیرش ۳۶ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی آموزش‌وپرورش لرستان
  • آنچه که باید از کنکور ۱۴۰۳ بدانیم/ مهمترین تغییر آزمون امسال
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • پذیرش ۱۴۸۰ خانوار در ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • اسکان ۳۲ هزار مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • بیش از ۶۵٠ ملک آموزش وپرورش استان کرمان مستندسازی شد
  • ضرورت انجام جهش تولید با مشارکت مردم در دستگاه تعلیم و تربیت به صورت مصداقی