Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@20:35:00 GMT

مردم به شایعات کرونا ویروس توجه نکنند

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۲۰۷۴

مردم به شایعات کرونا ویروس توجه نکنند

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کروناویروس جدید در کشور گزارش نشده است.

به گزارش مشرق، کیانوش جهانپور افزود: ساختار بیماریابی، شناسایی و مدیریت بیماری های واگیر در سراسر کشور براساس پروتکل های بین المللی و دستورالعمل های ملی فعال شده است.

وی با عنوان این مطلب که سیستم بهداشتی و درمانی کشور برای مواجهه با این بیماری آمادگی لازم را دارد، ادامه داد: در کلانشهرها و پایتخت بیمارستان های معین با بخش ایزوله منفی آمادگی پذیرش مبتلایان احتمالی را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

صفر تا صد کنترل «کرونا» در فرودگاه امام خمینی (ره) +فیلم

جهانپور گفت: تیم های واکنش سریع اورژانس کشور و آمبولانس های CBRNE جهت هرگونه انتقال و اقدام فوریتی در آمادگی به سر می برند، نظام آزمایشگاهی اقدامات تشخیصی لازم را آغاز نموده و  نتایج قطعی آزمایشگاهی حاکیست موارد معدود مشکوک ارجاع شده، مبتلا به کرونا ویروس جدید نبوده اند.

جهانپور در ادامه افزود: به نظر می‌رسد سطح هوشیاری مناسبی در جامعه ایجاد شده و باید مراقبت کرد که این هوشیاری به اضطراب و نگرانی بی مورد بدل نشود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکید کرد: کروناویروس جدید با مبدا چین، فعلا واکسنی ندارد، دارویی هم برای آن ساخته یا تایید نشده است و اطلاع رسانی صریح، صحیح و به هنگام انجام می شود و هموطنان توجهی به شایعات، حواشی و مطالب غیرمستند که از منابع و مراجع رسمی حوزه سلامت صادر نشده، نداشته باشند.

جهانپور در خصوص اینکه گفته می شود این ویروس به پاکستان رسیده است، افزود: ظاهرا یک نفر مبتلا شده اما این کشور امکان چک کردن این بیماری را ندارد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: سقوط هواپیمای آمریکایی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا سلامت کروناویروس چین پاکستان کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی

ایسنا/فارس رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: جهاد دانشگاهی آماده ارائه خدمات تحقیقاتی به محققان و پزشکان جهت آماده‌سازی سلول بنیادی ژله وارتون مورد تایید غذا و دارو و ارائه خدمات درمانی به بیماران پیسی است.

امیرحسین استقلال امروز، ۲۶ فروردین با اعلام این مطلب گفت: پزشکی بازساختی زمینه جدیدی از علوم نوین پزشکی است که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته دانش سلول درمانی، ژن درمانی، تکنیک‌های پزشکی مولکولی و مهندسی بافت به ترمیم و بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده یا از بین رفته بدن می‌پردازد.

وی تصریح کرد: در این رشته از سلول‌های بنیادی و بالغ و فرآورده‌های آن‌ها برای درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استقلال اظهار کرد: کاربردهای پزشکی بازساختی شامل ترمیم غضروف و مفاصل و تاندون و لیگامنت آسیب‌دیده، درمان بیماری‌های قلبی و عروقی، بازسازی اندام‌های حیاتی مانند کبد و کلیه، ترمیم آسیب‌های نخاعی و مغزی، درمان سرطان‌ها و بیماری‌های خود ایمن، بازسازی پوست و درمان ناباروری است که در بعضی موارد فوق درمان‌ها تاییدیه غذا و دارو گرفتند و استاندارد خدمات آن‌ها توسط وزارت بهداشت تعریف شده و برخی موارد در مراحل مختلف تحقیقات هستند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس بیان کرد: در حال حاضر سلول درمانی برای درمان بیماری پیسی درمان استئو آرتریت، درمان آسیب عضلانی، درمان آسیب تاندون و لیگامنت، درمان زخم ناشی از سوختگی، دیابت حو سایر زخم ها، بازسازی پوست و ناباروری زنان در کشور انجام می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین در دنیا داروهایی تایید شده برای درمان سرطان‌های خونی و برخی بیماری‌های ژنتیکی مثل کم خونی داسی شکل وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آمادگی جهاد دانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آمادگی جهاددانشگاهی فارس برای ارائه خدمات تحقیقاتی و درمانی پزشکی بازساختی
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • احتمال انتقال بیماری کریمه کنگو هنگام تکه‌تکه کردن گوشت
  • موجودی سوخت جایگاه‌های گلستان تکمیل است؛ مردم به شایعات توجه نکنند