Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح‌های صنعت آب و برق استان تهران با دستور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از طرح های صنعت آب و برق استان تهران از طریق ویدئوکنفرانس دستور افتتاح چند پروژه این حوزه در سطح استان را صادر کرد.

افتتاح دو پروژه آب رسانی روستایی با ارزش سرمایه گذاری ۵۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیارد تومان شامل آب رسانی به ۷۲ روستا در سطح استان با ۲ کیلومتر خط انتقال۱۱۶کیلومتر شبکه توزیع به منظور تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش و ایجاد تاسیسات فاضلاب روستای امامزاده داوود به ظرفیت ۲۰۰ مترمکعب در شبانه روز با دستور رئیس جمهور انجام شد.

همچنین سه پروژه نیروگاه تجدیدپذیر شامل نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شهر ری، نیروگاه خورشیدی ۲.۷ مگاواتی شهر ری و نیروگاه خورشیدی ۸.۴ مگاواتی دماوند با ارزش سرمایه گذاری ۱۲۷ میلیارد تومان نیز با دستور رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس به بهره داری رسید.

همچنین در این مراسم با دستور رئیس جمهور ۲۱ پروژه تامین برق استان با ارزش سرمایه گذاری ۳۴۷ میلیارد تومان شامل ارتقای توان علمی نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت به ظرفیت ۲۰۰ مگاوات ، ۷ پروژه پست های انتقال برق و خطوط برق استان به  منظور تامین نیاز مشترکین و افزایش قابلیت اطمینان شبکه و کاهش خاموشی ها و ۱۳ پروژه پست های فوق توزیع و خطوط برق رسانی نیز به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حسن روحانی تصفیه خانه آب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، خلاف پنل‌های خورشیدی روی زمین، یک نیروگاه خورشیدی در فضا منبع تغذیه ثابت ۲۴/۷ را فراهم می‌کند و نخستین نمایش آزمایشگاهی در نوع خود، نشان می‌دهد که چگونه انتقال انرژی خورشیدی از فضا می‌تواند شکل واقعیت به خود بگیرد.

در این نمایش که توسط استارت‌آپ «اسپیس‌سولار» (Space Solar) مستقر در انگلیس انجام شد، دستگاه پرتوی ویژه‌ای آزمایش شد که می‌تواند به صورت بی‌سیم انرژی را ۳۶۰ درجه به اطراف منتقل کند. این میزان از آنجایی برای نیروگاه فضایی مهم می‌شود که موقعیت آن نسبت به خورشید و زمین در طول هر روز به دلیل چرخش سیاره ما تغییر می‌کند.

مارتین سولتائو، مدیر این طرح، در جریان کنفرانسی که در ۲۷ آوریل گذشته در لندن برگزار شد اعلام کرد که تمام فناوری‌های مورد نیاز برای ساخت و راه اندازی این نیروگاه فضایی که «CASSIOPeiA» نام گرفته، هم اکنون وجود دارد و چالش اصلی در این پروژه، تعیین انداز بزرگی آن است، اما در حال حاضر این چالش نیز برطرف شده و توسعه آن به واقعیت نزدیک شده است.

این شرکت پیش‌بینی می‌کند که نیروگاه فضایی مذکور می‌تواند ظرف یک دهه در فضا باشد و گیگاوات انرژی پاک را بسیار کارآمدتر از نیروگاه‌های خورشیدی روی زمین ارائه کند.

 سولتاو در بیانیه‌ای ایمیلی گفت: ما از اینکه می‌توانیم مرحله بعدی توسعه فناوری خود را به نمایش بگذاریم، هیجان زده هستیم و آزمایش موفقیت‌آمیز این پروژه (فناوری تابش انرژی ۳۶۰ درجه)، لحظه‌ای مهم در مأموریت ما برای ایجاد انقلابی در انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا است.

این نیروگاه خورشیدی درنهایت در مدار۲۲۰۰۰ مایلی بالای سیاره ما (۳۶۰۰۰ کیلومتری) قرار می‌گیرد و حرکت آن در این مدار نیز بگونه‌ای طراحی شده است که همواره رو به خورشید باشد؛ که در آن سرعت مداری یک ماهواره با سرعت چرخش زمین مطابقت دارد. در نتیجه، یک فضاپیما در این ارتفاع به نظر می‌رسد که در بالای یک منطقه ثابت روی زمین معلق است.

این آزمایش با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، توانست به صورت موفقیت‌آمیز انرژی خورشیدی را از فضا به زمین منتقل کند و نشان دهد که این فناوری قابلیت اجرا دارد.

این پیشرفت مهم می‌تواند راهی برای تولید انرژی پاک و پایدار در زمین باز کند و به کاهش وابستگی به منابع انرژی فسیلی کمک کند. توسعه این نیروگاه یک گام مهم در راه بهبود محیط زیست و کاهش گاز‌های گلخانه‌ای است و نشان می‌دهد که تکنولوژی فضایی می‌تواند نقش مهمی در تأمین انرژی برق پایدار در آینده ایفا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • معاون رئیس‌جمهور پاسگاه محیط‌‍‌بانی مهدیشهر را بهره‌برداری کرد
  • معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به گرمسار و نیروگاه خورشیدی
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • رئیس‌جمهور برای دومین بار عازم سمنان می‌شود/ دستاوردهای سفر رئیسی به سمنان چه خواهد بود؟
  • رئیس جمهور برای دومین بار عازم سمنان می‌شود/ دستاوردهای سفر رئیسی به سمنان چه خواهد بود؟
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی
  • سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد