Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در آخرین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز به وزارت بهداشت دو ماه مهلت داده شد و وزارت بهداشت نیز این قول را داد که تا اسفند به معتادان متجاهر دارای بیماری خاص و واگیردار رسیدگی کند. ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ اجتماعی پلیس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا، اسکندر مومنی صبح امروز در حاشیه نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور در ستاد نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر معرفی دستگاه‌های کم‌کار در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر، اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر در تلاش هستند و کار با جدیت ادامه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در رابطه با ساماندهی معتادان متجاهر چند بخش انتظامی، قضائی و اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی باید صورت گیرد که در بخش‌های انتظامی و قضائی اقدامات صورت گرفته است البته میزان تمام تلاش دستگاه‌ها به یک اندازه نیست و ما در جلسات مطالبه‌گری می‌کنیم. 

وی با بیان اینکه در جلسات نقص و کم‌کاری برخی دستگاه‌ها به آنها اعلام می‌شود، گفت: این مطالبه‌گری باید وجود داشته باشد اما  مطرح کردن این موضوعات در سطح جامعه جز افزایش تنش‌ها حاصلی ندارد. 

این مقام مسئول ادامه داد: اقدامات خوبی در رابطه با ساماندهی معتادان متجاهر صورت گرفته اما تلاش تمام دستگاه‌ها به یک میزان نیست و شاهد برخی نقص‌ها در این زمینه هستیم که باید برطرف شود. در آخرین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز به وزارت بهداشت دو ماه مهلت داده شد و وزارت بهداشت نیز این قول را داد که تا اسفند به معتادان متجاهر دارای بیماری خاص و واگیردار رسیدگی کند.

مومنی با بیان اینکه در رابطه با ساماندهی معتادان متجاهر، بیش از 80 درصد به اهدافمان رسیده‌ایم، گفت: هیچ مانعی و سدی جلوی راه ما وجود ندارد و کارها در حال انجام است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره تغییر قوانین و روزآمدی قوانین مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: قانون اگر اصلاح نشود چرخه باطل ادامه خواهد داشت و جز هدر دادن منابع نیست. قوانین مربوط به مواد مخدر باید به صورت یکجا روزآمد شود که در این رابطه پیش‌نویسی به صورت مشترک توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه قضائی نوشته و ارائه شده تا در دستور کار قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه در صورت روزآمدی قوانین مبارزه با مواد مخدر در کوتاه‌مدت می‌توان نتیجه اقدامات را دید، گفت: در تهران با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته توسط سازمان زندانها، پلیس و بسیج مشکلی برای نگهداری معتادان متجاهر وجود ندارد. 

این مقام مسئول افزود: یکی از مشکلات، عدم درمان معتادان متجاهر است؛ معتادان متجاهر همواره در مراکز بازپروری نگهداری می‌شوند اما اگر به صورت کامل درمان نشوند و زمان مناسب برای مدت بازپروری آنها در اختیار نباشد چرخه تکراری شده و هزینه‌ها به هدر می‌رود. 

به گفته مؤمنی، در خوشبینانه‌ترین حالت کمتر از 20 درصد معتادان متجاهر که به مراکز بازپروری منتقل می‌شوند، درمان می‌شوند. 

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین به تحریمهای ظالمانه در راه مبارزه با مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: تحریمهای ظالمانه در راه مبارزه با مواد مخدر سد و مانع ایجاد می‌کند، ما برای مبارزه با مواد مخدر نیاز به تجهیزات جدید مانند "ایکس‌ری‌ها" داریم و مذاکراتی با سازمان ملی داشته‌ایم، آنها نیز کمک مختصری به ما کردند که ما تشکر کردیم اما باید گفت کمک‌ها متناسب با حجم اقدامات جمهوری اسلامی ایران درباره مبارزه با مواد مخدر نیست. 

این مقام مسئول با بیان اینکه دود این تحریمها به چشم خود تحریم‌کنندگان می‌رود، عنوان کرد: این تحریمها غیرانسانی‌ترین راه است، مواد مخدر نژاد و سرزمین نمی‌شناسد، تحریم کنندگان حاضرند شهروندان خود به این بلیه مبتلا شوند اما به اهداف نامشروع‌شان برسند. 

انتهای پیام/

R1370/P1014142/S2,21,24/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران پلیس سازمان بهزیستی وزارت بهداشت مواد مخدر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران پلیس سازمان بهزیستی وزارت بهداشت مواد مخدر شهرداری تهران پلیس سازمان بهزیستی وزارت بهداشت مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ کاظمی در اولین نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان افزود: طبق آمار منابع رسمی روند رشد آسیب‌های اجتماعی در استان قزوین متوقف شده است، در بسیاری از مولفه‌ها در مقیاس آمار‌های کشوری و در مقایسه با جمعیت استان قزوین وضعیت بهتری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد که این روند باید با برنامه ریزی در سال جدید هم دنبال شود.


وی اضافه کرد: در تعطیلات نوروز با کاهش برخی از جرائم در قزوین روبه‌رو بودیم، مثلا در قزوین بیش از ۳۰ درصد جرایم مهم از جمله سرقت کاهش پیدا کرده است که مهمترین علت این توفیق مدیریت معتادان متجاهر بود.
معاون استاندار با اشاره به محل در نظر گرفته شده برای ساخت کمپ ماده ۱۶ جهت نگهداری و درمان معتادان به ویژه معتادان متجاهر گفت: برای ضمانت اجرایی تصمیمات، شهرداری تعهد دارد که ۵ هکتار زمین برای ساخت این کمپ اختصاص دهد.


کاظمی تاکید کرد: این مسئله باید رسیدگی و این کمپ طبق موارد تعیین شده ساخته شود چراکه ایجاد اشتغال برای معتادان متجاهر باعث عدم بازگشت معتادان به انجام جرائمی مانند سرقت می‌شود.

دیگر خبرها

  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • جمع آوری هدفمند و کم خطای معتادان متجاهر در ورامین
  • ساماندهی معتادان متجاهر و جمع‌آوری ۱۹۵ تن پسماند در جنوب تهران
  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • محمدیه به شهر بدون دخانیات تبدیل می‌شود
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند
  • نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر