Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد قاسمی نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در استان خوزستان به روش‌های زراعی مانند تناوب زراعی مکانیکی مثل کواتبو اتور شیمیایی و علفکش‌ها علف‌های هرز را از بین می‌بریم.

او افزود: طی هفته گذشته بیش از ۲۰۰ کلاس آموزشی برای کارشناسان بخش دولتی، خصوصی، کشاورزان پیشرو، تابع و سنتی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی نژاد بیان داشت: علف‌های هرز در کشت‌هایی غالب می‌شوند و طغیان می‌کنند که اصرار بر تک کشتی هست مانند تکرار کشت گندم یا سبزیجات برگی.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان تصریح کرد: کشاورزان برای جلوگیری از رشد علف‌های هرز باید عملیات تلفیقی مبارزه علیه علف‌های هرز را باید در برنامه کشت خود نهادینه شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: کشاورزان با کشت‌های نظیر برنج غرقاب عملا مبارزه بر علیه علف‌های هرز را حذف می‌کنند.

گاهی از کود‌های شیمیایی برای مقابله با رویش علف‌های هرز در مزارع استفاده می‌شود.

اغلب علف‌های هرز با گیاه زراعی همزمانی رسیدن دارند در نتیجه موقع برداشت محصول بذرشان مخلوط می‌شود و باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی مبارزه با علف های هرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی ٢٠ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایلکا ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تبصره دوم ماده ده قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها گفت: با دستور صادره از دادسرای ناحیه ۳۷ ویژه رسیدگی به پروندهای انفال و ثروت‌های عمومی و حوزه قضائی بخش چهاردانگه، ١٢ مورد دستور آزادسازی اراضی کشاورزی شامل سوله و دیوارکشی با حضور پرسنل اراضی مدیریت جهاد کشاورزی، نماینده رئیس حوزه قضائی بخش چهاردانگه، شهرداری چهاردانگه و همراهی فرماندهی پلیس پیشگیری و یگان امداد نیروی انتظامی این شهرستان در بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر ادامه داد: با قلع و قمع این ساخت و ساز ۲۰ هزار متر مربع از اراضی مرغوب کشاورزی چهاردانگه اسلامشهر به چرخه تولید بازگشت.

وی با اشاره به فعالیت سامانه ۱۳۱ برای دریافت گزارش‌های مردمی در راستای حفاظت از اراضی زراعی و باغی اضافه کرد: گزارش‌های مردمی توسط ستاد استانی از طریق سامانه ۱۳۱ اخذ و در سریع‌ترین زمان از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6084715

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت زراعی در سال گذشته
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • آزاد سازی ٢٠ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر
  • آب سد سفیدرود ۱۵ اردیبهشت ماه رهاسازی می شود
  • افزایش مزارع نوآور به ۱۵۰ مزرعه در سال جاری