Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزارت بهداشت با اعلام اینکه ویروس کرونا وارد کشور نشده است، گفت: مردم نگران نباشند.

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در مصاحبه با یک شبکه رادیویی اظهارکرد: وزارت بهداشت با هماهنگی نیروی انتظامی، مسافران از مبدأ چین را در همه فرودگاه‌ها و مرزهای دریایی از نظرعلائم بیماری کنترل می‌کند.

وی با اشاره به ارائه آموزش به کسانی که از ایران به مقصد کشورهای آسیای شرقی و جنوب شرقی خارج می‌شوند، گفت: سیستم بهداشتی و درمانی در داخل آماده است و پروتکل و راهنمای بالینی نحوه تشخیص و مقابله با این ویروس به زبان انگلیسی و فارسی چند روز قبل منتشر و ابلاغ شده است و با سازمان بهداشت جهانی نیز در ارتباط هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی شرایط اورژانسی برای نیاز به اقدام بین‌المللی را اعلام نکرده است، گفت: این ویروس از ویروس‌های معمولی سرماخوردگی است و فقط تغییر ژنی رخ می‌دهد.

حریرچی در ادامه اظهار کرد: سرایت این ویروس بالاست اما مرگ‌زایی آن نسبت به سایر ویروس همگون نسبتاً پایین‌تر است و در حال حاضر از حدود ۳۰۰۰ نفر مبتلا به این ویروس ۸۰ نفر فوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما در داخل کشور با اقدامات فوری از ورود این ویروس به کشورمان پیشگیری می‌کنیم، گفت: اکثر مسافران ما از کشور چین در محل شهرهای آلوده که قرنطینه اعمال شده نیستند، فقط ۱۲ نفر دانشجو داشتیم که مراقبت کردیم و جای هیچ نگرانی نیست.

معاون کل وزارت بهداشت با اعلام اینکه این ویروس وارد کشور نشده است، اظهارکرد: مردم نگران نباشد و می‌توانند همان مراقبت‌های معمولی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه داروی این ویروس ساخته نشده است و در حال حاضر از داروهای ضد ویروسی دیگر استفاده می شود، گفت: از میان مبتلایان فقط دو تا سه درصد آن‌ها قابل درمان نیستند که عمدتاً افراد بالای ۷۰ تا ۸۰ سال هستند.

به گزارش وبدا، دکترحریرچی در پایان اظهارکرد: دولت چین اعلام نیاز به سازمان بهداشت جهانی و یا ایران نکرده و خودش اقدامات لازم را انجام داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس وزارت بهداشت چین سازمان بهداشت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمد حسینی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دیروز مجلس کار خوبی انجام داد و اشکالی که شورای نگهبان در زمینه اجاره‌بها گرفته بود را نهایی کردند. در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه به آن عمل شود.

وی‌ افزود: همچنین تحقیق و تفحص مجلس در زمینه سازمان آفات داشت که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می‌شود. بحث اجرای ماده ۲۳۴ مطرح شد که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط است و درباره کمبود برخی داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مسئله ابلاغ به قوه قضائیه منتفی شد چون واقعا جرمی هم در این زمینه انجام نشده است. کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: در زمینه بررسی لایحه بودجه هم مواردی از جمله تجمعات و راهپیمایی‌ها وجود دارد که امیدواریم در این مجلس بررسی و نهایی شود. ما برای مجلس آینده و تعامل بیشتر میان دو قوه هم آماده‌ایم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره دیدگاه دولت در زمینه تعطیل پنجشنبه‌ها، اظهار کرد: نظر دولت در این زمینه مشخص است و به غیر از جمعه به تعطیلی یک روز دیگر به انتخاب دولت تاکید دارد. مدارس پنجشنبه‌ها تعطیل است، دانشگاه‌های وزارتخانه‌های علوم و بهداشت هم تعطیل است و برخی استان‌ها هم مانند تهران پنجشنبه‌ها را تعطیل کردند. دیدگاه دولت هم بیشتر به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک است.

کد خبر 846927 منبع: ایسنا برچسب‌ها تعطیلات سید محمد حسینی خبر ویژه دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز