Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت که این کشور نسبت به تلاش‌های نظامی و دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ افغانستان و نیز ایجاد شرایط جهت آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی متعهد است. ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «کی بلی هاچسون» نماینده دائم آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در توئیتی از دیدارش با «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاچسون افزود: آمریکا و شرکای ناتو برای تلاش‌های نظامی و دیپلماتیک جهت پایان دادن به جنگ در افغانستان و نیز تضمین این متعهد هستند که افغانستان هرگز بار دیگر توسط تروریست‌هایی فعال در این کشور مورد تهدید قرار نگیرد.

نماینده دائم آمریکا در ناتو ادامه داد که واشنگتن و دیگر اعضای ناتو به ایجاد شرایط جهت آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی برای صلح پایدار نیز متعهد هستند.

این دیدار روز گذشته در مقر سازمان ناتو در شهر بروکسل کشور بلژیک صورت گرفته بود.

این در حالی است که روز گذشته یک فروند هواپیمای نظامیان آمریکایی در ولایت «غزنی» سقوط کرد و طالبان با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت ساقط کردن این هواپیما افزود که شمار زیادی از مقامات ارشد سازمان سیا در این سانحه کشته شدند.

طالبان: هنوز به توافقی در مذاکرات قطر نرسیده‌ایم؛ آمریکا نیز به حملاتش ادامه داده استطالبان: تعداد زیادی از افسران سیا در هواپیمای ساقط‌شده کشته شدندتصاویر اختصاصی تسنیم از اجساد و لاشه هواپیمای ساقط‌شده آمریکایی در افغانستان

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان به «گاردین» گفت که سقوط این هواپیما «هیچ تأثیری» بر روند مذاکرات نخواهد گذاشت؛  زیرا هنوز هیچ توافقی بین دو طرف صورت نگرفته و آمریکایی‌ها نیز به حملاتشان ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" ناتو اخبار "آمریکا" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان ناتو اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان ناتو اخبار آمریکا طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان

وزارت اقتصاد حکومت طالبان اعلام کرد ۷۲۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان در بخش‌های کشاورزی، آموزش و بهداشت فعال هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالرحمن حبیب» سخنگوی وزارت اقتصاد حکومت طالبان اعلام کرد در حال حاضر 720 مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان در بخش‌های کشاورزی، آموزش و بهداشت فعالیت می‌کنند.

حبیب در گفتگو با رادیو تلویزیون ملی افغانستان اظهار داشت 182 مورد از این مؤسسات فعال در این کشور، خارجی هستند.

وی افزود مؤسسات مذکور در چارچوب ارزش‌های «اسلامی و منافع ملی» تاکنون فعالیت دارند.

پیش از این مقامات طالبان بارها به مؤسسات داخلی و خارجی دستور داده‌اند تا فعالیت‌های خود را متناسب با دستورات حکومت افغانستان تنظیم کنند.

افزایش 120 درصدی گردشگران خارجی در افغانستانطالبان: نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در 17 کشور باز استطالبان: کشورهای خارجی تصویر نامناسبی از افغانستان به جهان ارائه می‌کنندطالبان برای تسهیل سرمایه گذاران خارجی کمیته تشکیل داد

در اواخر اسفند سال گذشته، وزیر مرزها و قبایل طالبان از مسئولان نهادهای وابسته به سازمان ملل خواسته بود که کارهای خود را مطابق «اصول اسلامی» پیش ببرند.

وزیر کشاورزی و دامپروری حکومت افغانستان پیش از این در دیدار با رئیس سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل تاکید کرده بود بدون ترس در سراسر افغانستان فعالیت کنید.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • نایکی پیشنهاد بالاتر می‌دهد؛ غول آمریکایی نمی‌خواهد بازار پرسود بارسلونا را از دست بدهد