Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی خرداد-محمدرضا مشتری: این روزها نمایندگان محترم مجلس عزم خود را جزم کرده اند که با اخبار خوش و دل انگیز کام ملت را شیرین و آنان را نسبت به آینده به شکل مفصل و مشروحی امیدوار کنند، فقط اینکه این اقدامات چرا در این برهه زمانی و نزدیک به انتخابات رخ می دهد، کمی تعجب برانگیز و مایه تامل است!
به گزارش خرداد، همین دو روز پیش بود که مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین سفت و سخت در تامین منابع مالی تبلیغات انتخاباتی گامی بزرگ و مثبت در راستای شفاف سازی و پرهیز از ورود پول های کثیف به عرصه انتخابات برداشت اما گویا خرج پول و جذب رای راه های شیک و قانونی و عامه پسند دیگری هم دارد که البته ضرر و آسیب های آن در بلند مدت برای کشور و ملت بسیار بدتر از خاصه خرجی های انتخاباتی و مقطعی چند نماینده می تواند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در سال های اخیر فشار بی سابقه و حداکثری دشمنان نام و نشان دار ایران به اعلی درجه خود رسیده و کسی نیست که این مهم را نداند، از طرف دیگر رویه های غلط و معوج چند دهه ای اقتصاد ایران و اتکای آن به درآمدهای بادآورده نفتی، عدم توجه به بهره وری و اقتصاد نامولد و غیر تولیدی و خام خواری منابع عظیم خدادادی و مولفه های پرشمار دیگر با تجمیع با آن فشار بیرونی اقتصاد ایران را ضعیف تر و آسیب پذیرتر از هر زمان دیگری کرده و از مدت ها پیش این حقیقت را بر اهالی فن هویدا و مشخص کرده که ادامه این سیاست ها و روندهای اشتباه به خصوص در بخش نقدینگی افسار گسیخته و بذل و بخشش های بودجه ای ممکن و میسر نیست و اقتصاد ایران دیگر تاب و تحمل ادامه این وضعیت را ندارد.

حسن روحانی در هنگامی که لایحه بودجه سال 97 را به مجلس ارائه می داد در اظهاراتی به این نکته اشاره و تاکید کرد که با این سبک و سیاق بودجه ای و وضعیت درآمدی اداره کشور غیر ممکن خواهد بود و البته هم شاهدیم که دولت در این دو سال تمهیدات فراوانی را برای جبران کسری و خلاء بودجه تمهید و تدارک دیده و افزایش مالیات و فروش دارایی های دولت تا کاهش یارانه بر حامل های انرژی و کاهش اتکا به درآمدهای نفتی را در بودجه مورد توجه قرار داده است.
در همین ارتباط بود که مصوبه جنجالی و پر حاشیه افزایش قیمت بنزین نیز در دستور کار جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا قرار گرفت و اجرایی شد، حال گویا نمایندگان محترم مجلس از اساس فراموش کرده اند در چه فضا و جغرافیا و موقعیت زمانی قرار داریم و شرایط اقتصاد کشور چیست!!
طی دو روز گذشته دو خبر عجیب و جالب توجه که البته ظاهری خوش و دلنواز و عامه پسندانه هم دارد از کمیسیون تلفیق بودجه به بیرون انعکاس یافت.

در خبر اول آمده است که یارانه پرداختی دولت به مردم در سال 99 افزایش خواهد یافت اما خبر خوش به همینجا هم ختم نشده و غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در خبری عجیب و جالب توجه اعلام کرد که براساس مصوبه کمیسیون تلفیق حقوق یک میلیون و ۱۰۰ هزار کارمند در سال آینده تا ۸۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

جدای از اینکه تامین منابع مالی این بذل و بخشش های بودجه ای از کجا بوده و قرار است در این بحبوحه سخت درآمدی و تامین منابع مالی دوباره از کدام بخش ضروری اقتصاد ایران( که معمولا هم بودجه عمرانی در این وسط قربانی می شود) این پرداخت های بی ضابطه نقدی انجام پذیرد و در این رکود تورمی اقتصاد ایران دشنه سخت دیگری بر پیکره نحیف آن وارد آید. نکته آنست که این پرداخت های بی حساب و کتاب هر چند علی الظاهر کام عده ای از مردم را در کوتاه مدت شیرین کند اما اثرات تورمی و شدید آن بر گرده همه ایرانیان سوار خواهد شد و می تواند در سال 99 یک جهش وحشتناک تورمی را رقم بزند.

حال سئوال اینجاست که نمایندگان محترم آیا این بدیهیات اقتصادی را نمی دانند؟ آیا نزدیکی به انتخابات آینده در این مصوبات عوام پسندانه و خطرناک بی تاثیر بوده است؟ منافع ملی و خیر عمومی مردم در این وسط کجای معادلات تصمیم گیران بوده است؟

کاش نمایندگان محترم مجلس که قرار است در نهایت لایحه بودجه را از تصویب بگذرانند بی توجه به خوش آمدهای مقطعی و جلب توجه های آنی و انتخاباتی منافع ملی و کلان کشور در بلند مدت را مد نظر قرار داده و یکبار هم که شده در برابر اینگونه مصوبات پوپولیستی و هزینه ساز بایستند.


برچسب ها: مجلس ، کمیسیون تلفیق ، یارانه ، افزایش حقوق ، پوپولیسم ، نقدینگی ، اقتصاد ایران ، نمایندگان مجلس ، انتخابات

منبع: خرداد

کلیدواژه: مجلس کمیسیون تلفیق یارانه افزایش حقوق پوپولیسم نقدینگی اقتصاد ایران نمایندگان مجلس انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، در پنج روز آینده تهران آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد ملایم تا متوسط خواهد داشت.

امروز (۵ اردیبهشت) با گذر زبانه سامانه بارشی از ظهر تا شب، گاهی افزایش ابر، افزایش باد و در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال تندر و آذرخش مورد انتظار است.

در روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) نیز در این بخش‌ها افزایش موقتی ابر و رخداد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت‌ماه) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعد ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های سنجش آلودگی فیروزکوه ۷.۲ میلیمتر، ژئوفیزیک ۲.۸ میلیمتر، آبعلی ۲.۵ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۲.۴ میلیمتر، چیتگر ۲.۲ میلیمتر، فیروزکوه ۱.۸ میلیمتر، شهریار ۱.۴ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۱ میلیمتر، دماوند ۰.۸ میلیمتر، شمیرانات ۰.۷ میلیمتر، شرق تهران ۰.۳ میلیمتر و ورامین با ۰.۲ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.

کد خبر 846974 برچسب‌ها آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران تهران

دیگر خبرها

  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • اهمیت توجه محمود نجم‌آبادی به نسخ خطی و ترجمه‌شان
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه