Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش بازرسی های سازمان صنعت از سطح استان تهران در ٩ماهه ابتدایی سال جاری، تعداد پرونده های حوزه قاچاق کاهش اما ارزش ریالی آن حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است. ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ پس از افزایش قیمت بنزین و تشکیل روزانه جلسات ستاد تنظیم بازار به منظور کنترل و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، ستاد تنظیم بازار با بازرسی‌های همه جانبه با تعزیرات، پلیس امنیت اقتصادی، سازمان اصناف، اتحادیه های مربوطه در طی دو هفته ابتدایی اجرای این طرح که از 25 آذرماه ماه شروع شده بود،‌17 هزار بازرسی انجام و نهایتا ٢هزار پرونده تخلف تشکیل شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش،‌این بازرسی ها تا عید نوروز ادامه خواهد داشت، ولی بر اساس آمار 9 ماهه  ابتدایی سال 98 سازمان صنعت استان تهران، 18 هزار و 882 بازرسی انجام شده که 232 هزار و 958 بازرسی مربوط به شهر تهران و 270 هزار و 363 بازرسی مربوط به شهرستان‌های تابعه استان تهران است که مجموعا در استان تهران 503 هزار و 301 بازرسی انجام شده که مجموعا 56 هزار و 34 پرونده به ارزش بیش از ٢٥هزار ٢٦٦میلیارد تومان تشکیل شده است.

گفتنی است، کل بازرسی های انجام شده در ٩ماهه سال گذشته مجموع بازرسی های انجام شده در استان تهران تعداد ٤٢٧هزار و ١٥٥ بوده که ٥٢هزار و ٧١ پرونده به ارزش بیش از ٢هزار و ١٣٨ میلیارد و ٦٥٧ میلیون و ٧ ٥ هزار تومان تشکیل شده است که ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده در ٩ماهه سال ٩٨ نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٢.٥ برابر شده است.

همچنین بازرسی های انجام شده در تخلفات مربوط به قاچاق شهر تهران نیز طی 9 ماهه سال جاری با انجام 9 هزار و 477 بازرسی میزان 543 پرونده به ارزش 134 میلیارد و 478 میلیون و 949 هزار تومان  تشکیل و به تعزیرات ارسال شده است،  مجموع بازرسی های انجام شده این حوزه در استان تهران نیز 55 هزار و 120 بازرسی و تشکیل 977 پرونده به ارزش بیش از 179 میلیارد و 97 میلیون و 78 هزار تومان بوده که به تعزیرات ارسال شده است.

بر اساس این گزارش، پرونده های تشکیل شده قاچاق استان تهران با توجه به ٣ هزار و ٥٣ بازرسی سازمان صنعت استان تهران هزار و٣٥١ پرونده بوده که ارزش آن ١٢٥ میلیارد و ٣ ١ میلیون و ٦٥٤هزار تومان بوده است که با توجه به اینکه تعداد پرونده های تشکیل شده ٩ماهه ابتدایی سال ٩٨نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش یافته ولی ارزش آن حدود ٤ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است، بیشترین میزان تخلفات به ترتیب به مربوط ٤ موضوع گران فروشی، کم فروشی، تقلب و عدم صدور فاکتور یا عدم درج قیمت است.

انتهای پیام/

R1012124/P/S7,77,78/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۶ تن آرد قاچاق در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با شناسایی انبار نگهدارنده آرد قاچاق، ۴۰۰ کیسه آرد قاچاق به وزن ۱۶ تن در شهر کوزران شهرستان کرمانشاه کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ پنجشنبه سی ام فروردین _ در جمع خبرنگاران پیرامون جزئیات کشف و ضبط آرد قاچاق در کوزران اظهار کرد: پس از اطلاع مأموران پلیس کرمانشاه مبنی بر وجود مقدار زیادی آرد قاچاق در بخش کوزران به سرعت عازم محل شدند.

وی افزود: مأموران با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی انبار محل نگهداری آردهای قاچاق شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: مأموران در بازرسی‌های انجام شده ۴۰۰ کیسه آرد قاچاق ۴۰ کیلوگرمی جمعاً به وزن ۱۶ تن که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۱۲ میلیارد ریال می‌رسید، کشف کردند.

وی در پایان از دستگیری یک نفر در این راستا و معرفی به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم خبر داد.

کد خبر 745806

دیگر خبرها

  • توقیف ۱۶ تن آرد قاچاق در کرمانشاه
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد
  • انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان
  • ضبط ۱۹۰ کیلو گرم بذر آفتابگردان قاچاق در ارومیه
  • محکومیت قاچاقچی ماینر در سردشت
  • انجام بیش از ۵۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان همدان
  • سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد