Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- از سوی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، زمان و مکان مصاحبه علمی جذب عمومی تصدی منصب قضا ویژه دانشگاهیان اعلام شد. تاریخ انتشار: 11:24 - 08 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۱۱۸۲

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، از سوی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، زمان و مکان مصاحبه علمی جذب عمومی تصدی منصب قضا سال ۱۳۹۸؛ ویژه دانشگاهیان اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  مصاحبه علمی‌شفاهی پذیرفته‌شدگان هم برابر پیش‌بینی‌ها از اسفندماه آغاز می‌شود.

براین اساس زمان دقیق مصاحبه علمی هر داوطلب طی تماس تلفنی ابلاغ خواهد شد. زمان مصاحبه علمی یکبار تعیین و ابلاغ می‌شود و امکان تغییر آن وجود ندارد.   عدم پاسخگویی به تلفن همراه در دو نوبت به منزله انصراف از شرکت در مصاحبه علمی است.

مدارک لازم برای تشکیل پرونده در روز مصاحبه علمی:
۱. اصل و تصویر کارت ملی
۲. اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن
۳. تصویر مدارک تحصیلی (کارشناسی یا سطح ۲ و بالاتر)
۴. گواهی اشتغال به تحصیل برای داوطلبان در حال تحصیل
۵. تصویر کارنامه تستی و تشریحی
۶. تاییدیه معتبر ایثارگری برای ایثارگران (مخصوص پذیرفته‌شدگان در سهمیه ایثارگران)
تذکر ۱: همه مدارک می‌بایست در قطع A۴ تهیه و تحویل شوند.
تذکر ۲: در صورت نقص مدارک در روز مصاحبه علمی از تشکیل پرونده ممانعت به عمل خواهد آمد و داوطلب حق شرکت در مصاحبه علمی را نخواهد داشت. بیشتر بخوانید: اعلام نتایج آزمون تشریحی جذب عمومی تصدی منصب قضا نشانی محل‌های مصاحبه:
* تهران، خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه، روبروی دانشگاه امیرکبیر، معاونت منابع انسانی قوه قضائیه، طبقه نهم
* قم، بلوار ۱۵ خرداد، بعد از پمپ بنزین، نبش خیابان سعدی، مرکز آموزش قوه قضائیه، طبقه همکف»

مواد امتحانی در مرحله مصاحبه علمی عبارتند از: حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، حقوق جزای عمومی و اختصاصی و آیین دادرسی کیفری.

داوطلبان در صورت قبولی در مرحله مصاحبه علمی به مراحل آزمون شخصیت راه می‌یابند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معاونت منابع انسانی قوه قضاییه تصدی منصب قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است

زلفی‌گل با تأکید بر اینکه وظیفه همه، به ویژه دانشگاهیان تلاش برای تحقق شعار سال است، گفت: با تعریف اقدامات اجرایی مشخص در بخش‌های مختلف، باید مردمی‌سازی را با جدیت دنبال کنیم. تحقق شعار سال بسیاری از مشکلات کشور از جمله اشتغال را حل می‌کند و باعث امیدواری در جامعه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست شورای سیاستگذاری مردمی‌سازی وزارت علوم که با حضور معاونان و مشاوران وزیر علوم، رؤسای دانشگاه‌های منتخب و سایر اعضای این شورا برگزار شد، اظهار داشت: انتظار من از این شورا تدوین برنامه‌ها و سیاست‌هایی است که نقش مردم به معنی خاص آن که جامعه دانشگاهی است و مردم به معنی عام که عموم افراد جامعه است را در هر یک از حوزه‌های کاری وزارت علوم مشخص کند.

وی تاکید کرد: باید مشخص کنیم که در حوزه پژوهش، آموزش، فرهنگ و سایر حوزه‌ها چگونه می‌توانیم مشارکت مردم را بیشتر کنیم و نقش مردم را در تولید و استفاده از خدمات مرتبط با وزارت علوم بیشتر و پر رنگ‌تر کنیم.

** مصادیق مردمی‌سازی

زلفی گل گفت: در بحث ساخت خوابگاه و فضای آموزشی باید شرایطی فراهم شود که افراد با کمترین هزینه بتوانند مشارکت کنند برای مثال در احداث یک خوابگاه ۲۰۰ تخت خوابی، افراد بتوانند هزینه یک یا چند تخت را بپردازند.

وی تدوین آیین‌نامه پژوهشگران مستقل را که در شورای عالی عتف تصویب شد نمونه‌ای از مردمی‌سازی دانست که باعث مشارکت محققان غیر هیئت علمی و فاقد رابطه استخدامی در حوزه پژوهش می‌شود و زمینه حضور گسترده‌تر نخبگان را در پژوهش فراهم می‌کند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت مشارکت دانش آموختگان از دیگر موارد مردمی‌سازی است که از آن غفلت شده است و انتظار می‌رود روسای دانشگاه‌ها با تشکیل کانون‌ها یا انجمن‌های دانش آموختگان از ظرفیت آن‌ها برای توسعه دانشگاه استفاده کنند؛ بدیهی است تعدادی از دانش‌آموختگان از نظر مادی و غیرمادی می‌توانند به دانشگاه کمک کنند، چون بسیاری از آن‌ها یا در جایگاه‌های اداری بالا یا از صاحبان صنایع هستند.

وزیر علوم استفاده از توان بخش خصوصی در بحث کارآموزی و مهارت محوری دانشجویان را از دیگر مصادیق مردمی‌سازی وزارت علوم دانست که کمتر به آن پرداخته شده است.

برنامه‌ریزی برای استفاده از کمک‌های مشورتی و فکری والدین دانشجویان برای پیشبرد اهداف وزارت و دانشگاه‌ها و افزایش نقش نهاد‌های مردمی برای نظارت و ارزیابی امور بخش دیگری از توصیه‌های وزیر علوم برای مردمی‌سازی وزارت علوم بود.

زلفی‌گل همچنین اظهار داشت: هر چقدر که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش یابد به جهش تولید کمک می‌شود و مشارکت مردم در اقتصاد بیشتر می‌شود لذا این هدف از محور‌های اصلی وزارت علوم در مردمی‌سازی است که در راستای تحقق شعار سال نیز است.

در ابتدای این نشست نیز، شهاب جنابی دستیار وزیر در امر مردمی‌سازی و دبیر این شورا گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته و نقشه راه مردمی‌سازی در این وزارتخانه در سال ۱۴۰۳ ارائه کرد. سپس اعضای شورا به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون موضوع و راهکار‌های پیشنهادی در خصوص نحوه ایفای نقش وازرت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» پرداختند.

مهمترین محور‌های مطرح شده توسط اعضای شورا:

۱. پیگیری تحول دانشگاه‌ها از نوع سنتی به دانشگاه‌های با مسولیت اجتماعی

۲. افزایش مشارکت بخش خصوصی در نظام نوآوری و تجاری سازی محصولات دانش پایه

۳. افزایش نقش انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی در برنامه ریزی دانشگاه‌ها

۴. ارتباط انجمن‌های علمی دانشجویی با شرکت‌های دانش بنیان

۵. استفاده از نظرات نخبگان در تدوین سرفصل‌های آموزشی کتب درسی

۶. افزایش حضور اعضای هیئت علمی در صنعت با اعطای امتیاز فناوری

۷. ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس آمایش سرزمینی

۸. ایجاد سامانه‌های دولت الکترونیک برای نظرخواهی مستمر از مردم

بر اساس این گزارش؛ مقرر شد معاونان، مشاوران و روسای مراکز ستادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری، راهکار‌های اجرایی پیشنهادی را برای مردمی‌سازی در حیطه وظایف و ماموریت‌های خود را ذیل محور‌های تعیین شده تدوین و در اسرع وقت برای دبیرخانه این شورا ارسال نمایند.

دیگر خبرها

  • رفع مشکل ترافیکی ساکنان همجوار پایانه مسافربری جی
  • ایده‌ای جالب و بهداشتی برای استفاده در مکان‌های عمومی (فیلم)
  • ۴ شرط پذیرش نهایی داوطلبان آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • خاطرات فرزند شهید سپهبد صیاد شیرازی: پدرم پل وحدت بین ارتش و سپاه بود/ او نسبت به حفظ فاصله نظامیان از سیاست حساسیت ویژه‌ای داشتند/ هرگز نظرات سیاسی خود را به صورت عمومی مطرح نمی‌کرد
  • آخرین جزئیات آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش ۱۴۰۳ + لینک سایت گزینش و مدارک
  • زمان مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای
  • پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش چه اقداماتی انجام دهند؟
  • نکات مهم گزینش برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار
  • وزیر علوم: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
  • تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است