Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان همسر شهید جاویدالاثر «ابراهیم فرمانی» سن و سال بالا و کهنسالی را بهانه خوبی برای دورشدن از قرآن‌آموزی ندانست و بیان کرد: برای آموزش و فراگیری قرآن هرگز دیر نیست و انسان همواره می‌تواند به قرآن پناه ببرد و آرامش بگیرد.

معصومه بیژن، همسر شهید جاویدالاثر «ابراهیم فرمانی» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سال ۱۳۶۴ با ستوان سوم ابراهیم فرمانی ازدواج کردم، گفت: تنها چند ماه از زندگی سرشار از مهر و محبت و خاطره و معنویت و برکت ما نگذشته بود که آن بزرگوار در عملیات والفجر۸ که در بهمن ماه همان سال انجام شد به فیض شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خود را پرورش‌یافته مکتب قرآن در یک خانواده مذهبی دانست و افزود:‌ پدربزرگ مادری ام روحانی بود و پدرم در خانه برنامه دوره خوانی هفتگی قرآن برگزار می کرد؛ لذا قرآن جزئی از زندگی و تربیت خانوادگی من است و همواره با قرآن مأنوس هستم.

مدیرمسئول موسسه فرهنگی قرآن و عترت شهید فرمانی شهرستان بندرانزلی که خود حافظ ۱۰ جزء از قرآن کریم است، از کلاس‌های ختم روزانه خانه مادربزرگش در ایام ماه رمضان گفت و افزود:‌ از کودکی در این کلاس‌ها شرکت می‌کردم و بعد از ازدواج نیز قرآن‌آموزی را کنار نگذاشتم.

بیژن با بیان اینکه پدرش در کودکی از دست داد، تصریح کرد:‌ بعد از ازدواج نیز فرصت نشد زندگی مشترک را در کنار شهید فرمانی تجربه کنم؛ لذا مجددا زندگی با مادرم را آغاز کردم. البته مادرم گرفتار یک بیماری صعب‌العلاج شده بود و ۱۷ سال سخت‌ترین روزها را گذراندیم. پرستاری از مادرم موجب شد از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دور بمانم، اما دعای خیر مادر را همواره پشت سرم احساس می‌کردم.

وی با اشاره به توصیه مکرر مادر مبنی بر عدم فاصله گرفتن از قرآن حتی در سخت‌ترین لحظات، یادآور شد:‌ لطف خداوند و عنایت شهید فرمانی و دعای خیر مادر مشوق من در امور قرآن شد و توفیق حفظ قرآن را پیدا کردم.

همسر شهید فرمانی از کسب مقام اول خود در رشته حفظ پنج جزء مسابقات قرآنی اوقاف سال ۹۶ در شهرستان بندرانزلی خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین در مسابقات استانی قرآن شاهد و ایثارگر طی سال‌های ۹۶ و ۹۷ در رشته حفظ پنج جزء مقام اول و در مرحله کشوری سال ۹۷ مقام چهارم را کسب کردم.

وی قرآن را همه زندگی خود دانست و متذکر شد:‌ وقتی حفظ کردن آیات قرآن را شروع کردم همه دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌های دنیوی از من دور شد و کلام خدا را جایگزین دلتنگی‌ها از نبود همسر شهیدم کردم و ذره ذره کارهایم رنگ و بوی رضای الهی گرفت.

این کارشناس علوم و حدیث با بیان اینکه همواره از کمک اساتید برجسته قرآن و تجربیات مربیان حفظ بهره می‌گیرم، بیان کرد: جایگاه امروزم را مدیون استاد حسن رجبی هستم که در این مسیر نورانی راهنما و مشوق خوبی برایم بود.

وی با اشاره به آغاز فعالیت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شهید فرمانی شهرستان بندرانزلی از سال ۱۳۹۱، یادآور شد: در کنار این مؤسسه قرآنی تولیت حسینیه شهید فرمانی را نیز بر عهده دارم و در کنار حفظ قرآن، قرآن‌آموزی را ادامه می‌دهم. کلاس‌های قرآن مؤسسه شهید فرمانی با تفسیر قرآن نیز همراه است تا بتوانیم اثرگذاری فعالیت‌های قرآنی را بیشتر کنیم.

بیژن سن و سال بالا و کهنسالی را بهانه خوبی برای دورشدن از قرآن‌آموزی ندانست و بیان کرد: از ۵۰ سالگی حفظ قرآن را شروع کردم و البته مشقت دارد، اما برای آموزش و فراگیری قرآن هرگز دیر نیست و انسان همواره می‌تواند به قرآن پناه ببرد و آرامش بگیرد.

مدیرمسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شهید فرمانی بندرانزلی خداوند را منشا همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها دانست و گفت: خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد و قرآن فرستاده خدا و معجزه رسولش است؛ لذا خداوند زیبا کلام زیبایش را برای انسان فرستاده و انسان باید از این زیبایی بهره لازم را ببرد. در واقع با درک زیبایی قرآن می‌توان زیبایی خداوند را دریافت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همسر شهید حافظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

عصر ایران - آمریکا با رای وتو در شورای امنیت، مانع از تصویب عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل و شناسایی فلسطین به عنوان کشور و دولت مستقل شد.

 رای مخالف امریکا در برابر  ۱۲ رای مثبت اعضای شورای امنیت و رای ممتنع انگلیس و سوئیس اعلام شد.

 فلسطین هم اکنون عضوناظر سازمان ملل (بدون حق رای) است.

واکنش روسیه

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: آمریکا فقط منافع اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد.

 اکثریت مطلق جامعه جهانی با عضویت فلسطین در سازمان ملل موافق‌اند اما آمریکا با وتوی قطعنامۀ عضویت فلسطین در سازمان ملل نشان داد که درباره فلسطینی‌ها در واقعیت چطور فکر می‌کند.

 واشنگتن فکر می‌کند که آن‌ها شایسته اینکه کشور خودشان را داشته باشند نیستند و تنها منافع اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد.

 آمریکا چشمش را به روی جنایت‌های اسرائیل  بسته و هدفش از این کار مجبورکردن فلسطینی‌ها به تسلیم مقابل اشغال‌گر است تا شاید برای همیشه آنها را از سرزمین‌شان بیرون براند. این سیاست تنها اثر معکوس دارد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

دیگر خبرها

  • فیلم/ سنوار ما را از خودمان بهتر می‌شناسد!
  • وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • سرانه فضای ورزشی دانش آموزی ۳۳ درصد افزایش یافت
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • پویش «زندگی با آیه‌ها» طرح جدیدی برای فهم قرآن
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است