Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک دایی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری تعداد ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری به ارزش  ۱۸۱ میلیون دلار به تصویب هیأت سرمایه‌گذاری خارجی  رسیده که علیرغم تحریم های همه جانبه بین المللی؛ نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود دو برابر شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس افزود: این طرح‌ها عمدتاً در حوزه‌های گردشگری، نیروگاه خورشیدی، ساختمان، صنعت و کشاورزی بوده و  سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهای ، آلمان، هلند ، قطر ، چین و افغانستان تامین مالی و سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را انجام خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انتظار می رود با اجرای این طرح‌ها اشتغالزایی به میزان یک هزار ۳۱۰ نفر در استان فارس ایجاد گردد گفت: عملیات اجرایی و مراحل ساخت کلیه طرح‌های فوق آغاز شده و یک طرح نیز به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان فارس با بیان مشخصات طرح های یاد شده افزود: نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۳۰مگاوات در شهرستان آباده با مشارکت سرمایه گذار از کشور ایتالیا به میزان ۳۹.۲ میلیون دلار و همچنین یک نیروگاه خورشیدی دیگر به ظرفیت ۱۰مگاوات در این شهرستان با ۷.۸ میلیون دلار سرمایه گذاری از کشور هلند در حال اجرا است .

دکتر دایی در ادامه اظهار داشت: طرح های تولید انواع کمپرسورهای یخچال و فریزر خانگی ، مجتمع تجاری ۱۷ واحدی ، دو مجتمع تجاری مسکونی ، طرح هتل صولت گرند ، مجتمع تجاری تفریحی فرهنگ شهر در شیراز با سرمایه گذاری کشورهای قطر ، افغانستان و چین در حال انجام است .

وی اضافه کرد: طرح برش سنگ‌های معدنی در شهرستان نی ریز با مشارکت اتریش و تولید گازهای صنعتی و طبی در شهرستان مهر با مشارکت آلمان و همچنین طرح توسعه مجموعه شتر داشتی در شهرستان فراشبند و لارستان با مشارکت سرمایه گذارانی از کشور قطر در حال اجرا است .

برچسب‌ها وزارت امور اقتصاد و دارایی اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت امور اقتصاد و دارایی اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی سرمایه گذاری وزارت امور اقتصاد و دارایی اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، فرمانده انتظامی مهر گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان مهر، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت آریسان مشکوک و آن را برای بررسی متوقف کردند.
بهادر رزمجویی افزود: مأموران این شهرستان در بازرسی از این خودرو هفت دستگاه ال ای دی و ۱۱۷ جفت کفش و صندل خارجی قاچاق را کشف کردند.
فرمانده انتظامی مهر با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق مکشوفه را پنج میلیارد ریال برآورد کردند، بیان کرد: راننده پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی مهر معرفی شد.
شهرستان مهر در جنوب فارس و در فاصله 325 کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم
  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود