Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@10:53:57 GMT

عصائب: حمله راکتی به سفارت آمریکا صحنه‌سازی بود

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۲۸۷۷

عصائب: حمله راکتی به سفارت آمریکا صحنه‌سازی بود

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد که آنچه در عراق اتفاق می‌افتد مخالفت مردمی با آمریکاست نه اینکه صحنه‌ای از درگیری میان ایران و آمریکا باشد.

الربیعی کل ادعای آمریکایی‌ها را هم درباره حمله موشکی شامگاه یکشنبه به سفارت آمریکا باطل و بی‌اساس خواند و گفت: «آمریکا خودش می‌داند چه کسی به سفارتخانه‌اش حمله راکتی کرد و متهم کردن گروه‌های مقاومت عراق، بخشی از جوسازی‌های رسانه‌ای آمریکاست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، الربیعی در اظهاراتی تلویزیونی گفت: «هدف قرار دادن هیئت‌های دیپلماتیک به معنای هدف قرار دادن عراق است و گروه‌های مقاومت به روش حمله مخفیانه احتیاج ندارند، زیرا موقعیت گروه‌های مقاومت بسیار بزرگ‌تر از آن است که از این طریق به سفارت آمریکا ضربه بزند».

وی با تاکید بر اینکه فقط بدخواهان و دشمنان عراق از حمله به سفارت آمریکا نفع می‌برند، گفت:« حمله به منطقه سبز از منطقه عرب جبور صورت گرفته است. منطقه‌ای که اصلا گروه‌های مقاومت در آنجا نیستند و آمریکا می‌داند که چه کسی سفارتش را زده و متهم کردن گروه‌های مقاومت بخشی از کار رسانه‌ای آمریکایی است».

الربیعی با بیان اینکه گروه‌های مقاومت پایگاه‌های خارجی را پس از خروج نیروهایشان از عراق هدف نگرفته است، گفت: «با وجود اینکه نیروهای خارجی بارها به گروه‌های مقاومت حمله کردند، اما این گروه‌ها به منظور احترام به حاکمیت عراق به تخلفات آمریکا پاسخ نداده است».

سخنگوی عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد:« آمریکا ضربه به خودش را ترتیب می‌دهد تا با این صحنه سازی، گروه‌های مقاومت را متهم کند».

الربیعی درباره تظاهرات گسترده ضد اشغالگری در عراق گفت: «آنچه در عراق اتفاق افتاده است مخالفت مردمی با آمریکا و نه صحنه‌ای از درگیری ایران با آمریکاست».

الربیعی در ادامه، تحرکات آمریکا در پایگاهش در منطقه «التنف» در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن و اقدام آن در حمله به گروه‌های مقاومت در آنجا و همچنین حمله ماه گذشته به پایگاه گروه کتائب حزب الله از زیر مجموعه‌های الحشد الشعبی در شهر مرزی القائم در استان الانبار در غرب عراق را با هدف عملی کردن نقشه‌اش در باز کردن پای رژیم صهیونیستی به این منطقه دانست.

التنف در سوریه مشرف به شهر مرزی «الرطبه» در غرب استان الانبار عراق است که آزادی آنجا و پاک سازی مناطق تحت تصرف داعش در استان الانبار عراق موجب می شود که تهران از راه زمینی و از طریق عراق به سوریه و سواحل مدیترانه و مرز ای شمالی سرزمین‌های اشغالی دسترسی داشته باشد که موجب تقویت محور مقاومت می‌شود و آمریکا و متحدانش سعی خواهند کرد تا به گونه‌ای عمل کنند که این مهم به هیچ وجه محقق نشود.

بسیاری در عراق معتقدند همان اندازه که حادثه حمله موشکی ششم دی ماه گذشته به پایگاه نظامی K1 در شمال غربی کرکوک مشکوک بود که در آن آمریکایی‌ها بر اساس یک ادعای کذب نیروهای کتائب حزب الله عراق را به آن متهم کرده و آنها را هدف گرفتند حمله راکتی شامگاه یکشنبه هم تکرار مجدد این سناریو در عراق باشد تا با القای وجود ناامنی برای سفارتش در بغداد بهانه لازم برای بقای نظامیان در این کشور را فراهم کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اکبر طبری دی بیاسی کوبی برایانت طرح گام کروناویروس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر طرح تعیین سقف طلاق عصائب اهل الحق حمله راکتی سفارت آمریکا عراق ایام فاطمیه اکبر طبری دی بیاسی کوبی برایانت طرح گام کروناویروس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر طرح تعیین سقف طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد

به گزارش همشهری‌آنلاین ، روزنامه «حریت» فاش کرد ارتش ترکیه قصد دارد پس از اتمام سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور به عراق، عملیات زمینی گسترده‌ای را علیه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در شمال عراق انجام دهد.

طبق نوشته این روزنامه، اردوغان امروز (دوشنبه) به عراق سفر کرد و پیش‌بینی می‌شود که ارتش ترکیه عملیات نظامی گسترده‌ای را در شمال عراق علیه حزب پ.ک.ک در ماه‌های تابستان انجام دهد.

اردوغان چندین مرتبه اعلام کرده بود که آنکارا انتظار دارد که مساله امنیت مرزهای ترکیه با عراق در فصل تابستان حل و فصل شود و ترکیه همچنین به دنبال آن است که گذرگاه امنی به عمق ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر داخل سوریه ایجاد کند.

این روزنامه ترکیه‌ای همچنین نوشت، آنکار پیش‌بینی می‌کند که به واسطه این عملیات تمامی طول مرزهای ترکیه با عراق که بالغ بر ۳۷۸ کیلومتر است به روی «تروریست‌ها» بسته شود.

در همین رابطه، «عبدالقادر سلفی» روزنامه‌نگار نزدیک به دولت ترکیه در سرمقاله خود در این روزنامه نوشت، «اردوغان گفت منطقه‌ای که امنیت مرزهایمان با عراق را تأمین می‌کند، می‌بندیم. ان‌شاءالله این تابستان مشکل مربوط به مرزهایمان با عراق را حل خواهیم کرد. بعد از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی گسترده‌ای علیه پ.ک.ک انجام می‌شود. این بار مفهوم این عملیات متفاوت خواهد بود.»

وی در ادامه نوشت: «برای اجرای این عملیات با مشارکت دولت مرکزی در بغداد، دولت اربیل و نیروهای حشد الشعبی برنامه‌ریزی می‌کنیم. نیروهای زمینی ترکیه با حمایت نیروی هوایی در اراضی عراق نفوذ خواهند کرد و هدف از این عملیات نیز ایجاد خط امن به عمق ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر داخل اراضی عراق است. حمله به پایگاه‌های ما در روزهای ۲۲ و ۲۳ دسامبر و ۲۴ ژانویه ایجاد این منطقه حایل را امری قطعی کرده است.»

رئیس جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) در سفری رسمی بعد از حدود ۱۳ سال وارد بغداد شد. اردوغان با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق و عبداللطیف رشید، رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه با آن‌ها گفت‌وگو دارد. قرار است ۲۰ توافق‌نامه نیز میان ۲ کشور امضا شود. یک توافق‌نامه استراتژیک درباره آینده روابط ۲ کشور نیز امضا خواهد شد.

اردوغان همچنین قرار است به اربیل سفر کرده و با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار کند. سفر وی یک روزه است و درباره همکاری ترکیه و عراق در زمینه مبارزه با «تروریسم» گفت‌وگو خواهد شد.

کد خبر 846396 منبع: ایسنا برچسب‌ها ترکیه خبر ویژه عراق - اقلیم کردستان عراق

دیگر خبرها

  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل
  • حمله کوبنده مقاومت عراق به هدفی مهم درجولان اشغالی
  • حمله مقاومت عراق به مواضع رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی
  • حمله بامدادی کوبنده مقاومت اسلامی عراق به هدفی مهم درجولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جولان اشغالی