Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-29@05:49:17 GMT

واکنش‌ها به نخستین نمایش «یلدا» در ساندس

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۲۹۵۷

واکنش‌ها به نخستین نمایش «یلدا» در ساندس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش یلدا تنها نماینده سینمای ایران در مسابقه اصلی سینمای بلند داستانی جهان در جشنواره ساندنس یکشنبه شب گذشته با استقبال تماشاگران روبرو شد.

الن هانتر منتقد نشریه اسکرین دیلی در نقد مثبتی بر فیلم نوشت: «فرمت برنامه تلویزیونی، چهارچوبی فشرده برای فیلم فراهم کرده، و مهارت تضمین شده کارگردان، ملودرامی آهنگین و قابل فهم خلق کرده که مرگ و زندگی را در قلب قصه به بازی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

یان تامس ملون منتقد نوشت:««یلدا» فیلمی قوی است که قلب انسان را از درون لنزی مدرن تکان می‌دهد. اگرچه تمام فیلم تنها در پاسی از یک شب می‌گذرد، کارگردان داستان پر و پیمانی در روایت آن جای داده ومخاطب به خوبی متوجه تمام اتفاقات می‌شود.»

نشریه پلی لیست نت در مورد یلدا نوشت «فیلم قدرتمند و فشرده مسعود بخشی لحظات دراماتیک بسیاری برای شیفته کردن بیننده‌اش دارد. نقش آفرینی صدف عسگری حتی سنگدل ترین تماشاگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

 منتقد سایت سینه اروپا، فابین لومرسیه فیلم را چنین توصیف کرده:« مسعود بخشی با دومین اثر بلند داستانی‌اش، استادانه پرسش‌هایی اخلاقی و اجتماعی پیرامون عشق و نفرت، و نه گفتن به انتقام را طرح می‌کند. این کارگردان ایرانی که در جشنواره کن ۲۰۱۲ با فیلم اولش کشف شد، در اینجا دادگاهی تلویزیونی را با ظرافت و هیجان به تصویر کشیده است.»

پیشتر مسعود بخشی با ارسال پیامی به جشنواره ساندنس و رابرت ردفورد موسس آن، در اعتراض به تنش‌های اخیر و تحریم و تبعیض نسبت به ایرانیان، از حضور در آن انصراف داده بود.

«یلدا» ساخته مسعود بخشی و به تهیه کنندگی علی مصفا، با مشارکت موسسه فرهنگی مستقل بن‌گاه، وحمایت ایرج تقی پور و بنیاد فارابی، پس از ساندنس برای نخستین نمایش اروپایی خود به هفتادمین جشنواره جهانی برلین خواهد رفت.

۲۴۱۲۴۵

کد خبر 1346717

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جشنواره های سینمایی علی مصفا کارگردانان سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت بالاخره واکنش نشان داد/ نسبت به تعویق یکساله طرح دکتر پرستو بخشی با وی همکاری کامل داشتیم

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت نسبت به تعویق یکساله طرح دکتر بخشی با وی همکاری کامل داشت

ایسنا نوشت: پدرام پاک آیین گفت: وزارت بهداشت در خصوص تعویق یکساله آغاز به طرح خانم دکتر بخشی، تغییر قالب خدمت ایشان از آموزشی به درمانی و همچنین انتخاب شهرستان محل خدمت وی، همکاری کامل را با ایشان به عمل آورده است.

او ادامه داد: وزارت بهداشت به هیچ‌گونه خوداظهاری یا مدرکی که حاکی از بیماری روحی ایشان باشد، دسترسی نداشته است. بر خلاف ادعای برخی رسانه‌های بیگانه در خصوص درج نام ایشان در لیست سیاه وزارت بهداشت، اساسا چنین لیستی وجود نداشته که نام ایشان یا دیگری در آن ثبت شده باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889088

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت بالاخره واکنش نشان داد/ نسبت به تعویق یکساله طرح دکتر پرستو بخشی با وی همکاری کامل داشتیم
  • (ویدیو) مسعود فراستی: یک نقد مثبتم برای کیارستمی دارم که از آن پشیمانم
  • از نمایش «طلوع خونین» چه خبر؟
  • پیش فروش نمایش «طلوع خونین» آغاز شد
  • پیش فروش نمایش طلوع خونین آغاز شد
  • نخستین واکنش به تخفیف روزانه هزار میلیاردی به چین
  • نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «آبادان» برگزار می‌شود
  • آغاز پیش‌فروش بلیت «طلوع خونین»
  • دریاچه ارومیه میزبان نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی
  • واکنش سپاهان به صحبت های رویانیان: گران ترین تیم تاریخ ایران در زمان شما بسته شد