Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به بهره‌برداری از پایلوت فرآوری و استحصال عناصر نادر خاکی و سایر عناصر استراتژیک گفت: این تولیدات، ذخیره ارزی برای کشور همراه داشته و سبب می‌شود که بتوانیم از مواد کانی موجود در کشور بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.

عزیزاله شهبازی در مراسم افتتاح پایلوت فرآوری و استحصال عناصر نادر خاکی و سایر عناصر استراتژیک که روز سه‌شنبه هشتم بهمن با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر صمت در البرز برگزار شد، افزود: البرز، استانی راهبردی و استراتژیک در کشور است که به واسطه این مهم موفق شدیم نگاه ملی را به این استان معطوف کرده و به صورت مستمر میزبان مسئولان ارشد ملی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: خدا را شاکرم که در بستر پرظرفیت البرز، تولیدکنندگان بزرگ و صاحب نامی مستقر هستند که در راستای افزایش تولید، اشتغال و صادرات و همچنین کاهش نرخ بیکاری تلاش می کنند.

شهبازی گفت: دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، انسانی فرهیخته و مبتکر است که با اهتمام ویژه ای در جهت بسط صنایع دانش بنیان فعالیت می کند که در این رابطه البرز را نیز بعنوان قطب علم و فناوری و دومین استان کشور در فروش محصولات دانش بنیان، مورد توجه ویژه قرار داده است.

وی با بیان اینکه مجموعه البرز به تبعیت از سیاست‌های کلی دولت به حمایت جدی از بخش خصوصی پرداخته است، افزود: اکنون در البرز پروژه‌های بزرگ و مهمی در حوزه‌های مختلف با حمایت دولت یکی پس از دیگری در حال بهره برداری هستند.

استاندار البرز اضافه کرد: امروز در استان البرز شاهد فعالیت یکی از مهمترین شهرک‌های ملی دانش بنیان تحت عنوان شهرک کاوش به مساحت ۱۰۰ هکتار با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر صمت هستیم که افتتاح آن به صورت کامل تا پایان سال محقق می‌شود.

وی گفت: در این مجموعه سوله‌هایی مهیا شده‌اند که به ۱۴ واحد دانش بنیان تعلق می گیرد.

شهبازی افزود: امروز نیز بهره برداری از پایلوت فرآوری و استحصال عناصر نادر خاکی و سایر عناصر استراتژیک صورت گرفت.

وی عنوان کرد: این تولیدات، ذخیره ارزی برای کشور همراه داشته و سبب می‌شود که بتوانیم از مواد کانی موجود در کشور بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.

شهبازی گفت: مقرر شد که البرز به لحاظ ظرفیت‌های موجود، پارک علم و فناوری مجزا و مستقل داشته باشد.

وی افزود: سه شنبه هفته آینده طی نشستی که در دفتر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خواهیم داشت و با حضور وزیر صمت، تفاهم نامه ای در خصوص فعالیت مستقل پارک علم و فناوری البرز منعقد می‌شود.

شهبازی ادامه داد: درصدد هستیم که با بسیج مجموعه مسئولان و همراهی و تلاش جوانان البرز، این استان در فروش تولیدات دانش بنیان حائز رتبه اول کشور شود.

وی گفت: طی برنامه ریزی صورت گرفته، کارتی برای سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی طراحی کردیم که بی واسطه و بدون وقت قبلی برای طرح موضوع و یا بیان مشکلات خود با نماینده عالی دولت دیدار و گفتگو کنند.

شهبازی افزود: از مجموعه دولت قدردانی ویژه‌ای دارم چراکه هر زمان برای طرح موضوعات استان در راستای نیل و تسریع مسیر توسعه استان از آنها تقاضایی داشتیم، با دست خالی بازنگشتیم.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پارک علم وفناوری البرز استان البرز دکتر ستاری وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به همراه شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شرکت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، پاویون شرکت‌های عضو خانواده پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برپا می‌شود.

ششمین دوره این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است که در آن بیش از ۲ هزار بازرگان از ۱۰۰ کشور جهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند.

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در سالن ۳۸B نمایشگاه میزبان بازرگانان، متخصصان و صادرکنندگان فعال در این حوزه خواهد بود.

از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان که در پاویون پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور دارند می توان به شرکت  ارگ تجهیز پارسیان، شریف نانو پارس، پارس پرداز، پیک فرزانه پویا، پارت آریا نیرو پانیر، داتیس لیان آریا و تجارت اکسیر انرژی کیان اشاره کرد.

این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صادرات ایران می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی-مهندسی در صنعت نفت و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز