Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:18:42 GMT

برنامه ریزی ناسا برای پرواز فضایی توریستی

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۲۹۷۳

برنامه ریزی ناسا برای پرواز فضایی توریستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، این شرکت قرار است ماژولی ویژه برای اقامت جهانگردان فضایی را در ایستگاه فضایی بین‌المللی احداث کند تا به آن اضافه شود.

این ماژول که سکونت جهانگردان فضایی را در فضا تسهیل می‌کند به بخشی از آن متصل خواهد شد و دارای امکانات متنوعی برای تسهیل حضور و اقامت در فضا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکسیوم اسپیس ضمن استقبال از این همکاری اعلام کرده که برنامه‌های گسترده‌ای برای افزایش تعداد سفرهای فضایی جهانگردان به خارج از کره زمین دارد و در این زمینه به شدت در حال فعالیت است. البته این سفرها فعلاً محدود به ایستگاه فضایی بین‌المللی است، اما ممکن است در آینده دامنه آنها گسترش یابد.

شرکت‌های خصوصی فضایی برای جلب نظر ناسا و انتخاب به عنوان همکار آن برای مدیریت سفرهای فضایی رقابت گسترده‌ای با یکدیگر داشته‌اند. اکسیوم اسپیس بعد از انتخاب، قراردادی پنج ساله با ناسا منعقد می‌کند که ممکن است مدت زمان آن دو سال دیگر نیز تمدید شود.

هنوز مشخص نیست ماژول ناسا برای اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی چه زمانی آماده خواهد شد. البته انتظار می‌رود سفرهای فضایی از این طریق تا سال ۲۰۲۱ ممکن شود. ناسا اعلام کرده که برای خصوصی سازی گسترده‌تر ایستگاه فضایی بین‌المللی تا سال ۲۰۲۴ گام‌های بیشتری را رو به جلو برخواهد داشت. در عین حال، روس‌ها هم در حال برنامه ریزی های مشابهی در این زمینه هستند.

کد خبر 4838271

منبع: مهر

کلیدواژه: ایستگاه فضایی بین المللی روز جهانگردی ناسا فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی نوآوری شرکت دانش بنیان ماهواره فناوری فضایی موبایل امنیت سایبری گوگل شرکت هواوی ایالات متحده آمریکا امنیت اطلاعات فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند

ماموریت «شنژو ۱۸» حامل ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی تیانگونگ عازم شد.

به گزارش ایسنا، آژانس فضایی چین امروز(۲۵ آوریل ۲۰۲۴) جدیدترین خدمه خود را دقایقی قبل در ماموریتی موسوم به شنژو ۱۸ سوار بر موشک لانگ مارچ به ایستگاه فضایی تیانگونگ فرستاد و این رویداد را به صورت زنده پخش کرد.

این سه فضانورد در ساعت ۸:۵۹ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۶:۲۹ به وقت ایران) سوار بر موشک لانگ مارچ ۲اف(Long March ۲F) از پایگاه فضایی جیوکوان(Jiuquan) در چین راهی فضا شدند.

طبق معمول، چین اسامی فضانوردان این ماموریت را روز قبل از انجام ماموریت فاش کرد. این کشور معمولاً تا یک روز قبل از انجام ماموریت، اسامی خدمه خود را فاش نمی‌کند.

ماموریت «شنژو ۱۸» هفتمین ماموریت فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی تیانگونگ است.

یه گوانگفو(Ye Guangfu) ۴۳ ساله که قبلاً در ماموریت شنژو ۱۳ در سال ۲۰۲۱ به فضا رفت و در سال ۲۰۲۲ به زمین بازگشت، در این ماموریت جدید نقش فرماندهی را بر عهده دارد و همچنین لی کانگ(Li Cong) ۳۴ ساله و لی گوانگسو(Li Guangsu) ۳۶ ساله که هر دو خلبانان جنگنده و فضانوردانی تازه کار هستند، وی را همراهی می‌کنند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این سه نفر حدود هفت ساعت پس از بلند شدن موشک به ایستگاه فضایی تیانگونگ خواهند رسید.

این ایستگاه فضایی در حال حاضر توسط سه فضانورد مأموریت «شنژو ۱۷» اداره می‌شود که در حال پایان دادن به دوره شش ماهه حضور خود در مدار زمین هستند.

سه فضانورد ماموریت شنژو ۱۸ در ماموریت ۶ ماهه خود به انجام وظایف مختلفی از جمله پیاده‌روی فضایی و رهاسازی محموله‌ها در فضا خواهند پرداخت.

لین شیچیانگ معاون مدیر آژانس فضایی چین در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته که برای اعلام نام فضانوردان حاضر در این ماموریت برگزار شده بود، گفت: فضانوردان شنژو ۱۸ شش محموله را از طریق ماژول قفل هوای ایستگاه رها خواهند کرد و دو تا سه فعالیت خارج از ایستگاه را اجرا خواهند کرد.

وی گفت: در طول فعالیت‌های خارج از ایستگاه، فضانوردان تقویت‌کننده‌های حفاظت در برابر زباله‌های فضایی و همچنین کابل‌ها و تجهیزات حیاتی را نصب می‌کنند و در صورت لزوم، بازرسی‌های خارج از ایستگاه را برای حفاظت بیشتر از ایمنی ایستگاه فضایی تیانگونگ انجام می‌دهند.

ایستگاه فضایی تیانگونگ که T شکل است، از سه جزء ماژول هسته تیان‌هه(Tianhe) که در آوریل ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد و ماژول‌های آزمایشگاهی ونتیان(Wentian) و منگتیان(Mengtian) که در سال ۲۰۲۲ به تیانگونگ اضافه شدند، تشکیل شده است.

ایستگاه فضایی تیانگونگ حدود ۲۰ درصد اندازه ایستگاه فضایی بین‌المللی است، اما ممکن است در آینده به همین شکل باقی نماند. مقامات چینی گفته‌اند که قصد دارند در آینده نه چندان دور ماژول‌های بیشتری را به این ایستگاه اضافه کنند.

انتظار می‌رود ماموریت شنژو ۱۸ حدود شش ماه طول بکشد. سرنشینان آن که هفت ساعت پس از پرتاب به تیانگونگ خواهند رسید، در آنجا با سه فضانورد ماموریت شنژو ۱۷ ملاقات خواهند کرد و سه فضانورد ماموریت شنژو ۱۷ چند روز بعد با فضاپیمای خود به زمین بازمی‌گردند.

چین در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ مونتاژ ایستگاه فضایی تیانگونگ را در مدار پایین زمین آغاز کرد و حدود ۱۸ ماه بعد به پایان رساند. این کشور قصد دارد تا دست‌کم یک دهه آن را عملیاتی نگه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است 
  • بودجه و شجاعت بازگشت به ماه وجود ندارد!
  • دلایل فرود نیامدن مجدد انسان روی ماه
  • ببینید | نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ
  • (ویدئو) نقشه ۷۲ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ