Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر سرقینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضع عوارض صادرات سنگ آهن از ۸ به ۲۵ درصد از ابتدای مهرماه سال جاری گفت: وضع عوارض صادراتی بر روی سنگ‌آهن به منظور جلوگیری از هدررفت منابع معدنی کشور و نیز توقف صادرات مواد خام معدنی صورت گرفت که بر این اساس، برآوردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حکایت از آن دارد که این سیاست به خوبی جواب داده و حجم بالای صادرات سنگ آهن که ماده خام معدنی تلقی می‌شود، اکنون روانه تولید حلقه‌های بعدی زنجیره فولاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تجربه سایر کشورهای دنیا نیز به خوبی نشان داده که هیچ کشوری مواد خام معدنی خود را صادر نمی‌کند؛ بلکه همه تلاش در میان کشورهای صادرکننده مواد معدنی آن است که مواد خام خود را تبدیل به کالای با ارزش افزوده بالا و ارزآور برای کشور کنند و در این رابطه، تنها اجازه صادرات به آن دسته از محصولات معدنی را می‌دهند که قابلیت ارزآوری بیشتر و ایجاد ارزش افزوده بالاتر برای اقتصاد ملی آن کشور داشته باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات ثبت شده، طی سنوات قبل از سال ۹۷، عوارض صادراتی سنگ‌آهن معادل ۵ درصد بوده که در سال ۹۸ به ۸ درصد افزایش یافته است، اما این عدد باز هم ناکافی بوده و به همین دلیل، وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفته تا عوارض صادراتی را نیز به ۲۵ درصد افزایش دهد؛ البته برآوردها حکایت از آن دارد که با همین عوارض ۲۵ درصدی هم، صادرات سنگ آهن به بازارهای جهانی جذابیت دارد.

به گفته سرقینی، برآورده حکایت از آن دارد که حتی اگر با همین عوارض ۲۵ درصدی، اندکی بازار سنگ آهن دنیا به حالت صعودی پیش رود، باز هم صادرات صرفه اقتصادی خواهد داشت که این باز هم نگران کننده است.

وی اظهار داشت: به هر حال مجموعه سیاست‌های وزارت صنعت در مورد وضع عوارض ۲۵ درصدی بر صادرات سنگ‌آهن منجر به تولید و صادرات محصولات فولادی شده که به طور قطع ارزش افزوده بالاتری را برای کشور به دنبال دارد.

کد خبر 4835042 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات سنگ آهن عوارض صادراتی سنگ آهن بانک مرکزی ایران قیمت دلار ویروس کرونا سیل سیستان و بلوچستان وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی بورس قیمت یورو وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نظام بانکی مالیات عبدالناصر همتی قیمت سکه بهار آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات

معاون صنایع عمومی وزارت صمت ازرشد ۲۵ درصدی صادرات مکمل‌های غذایی در سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی برادران امروز در حاشیه سیزدهمین همایش طلای سبز در جمع خبرنگاران درباره روند تولید مکمل‌های غذایی و رژیمی اظهار کرد: بیش از 100 واحد تولیدی در حوزه تولید مکمل‌ها و بیش از 200 واحد تولیدی نیز برای این محصولات داریم که به عنوان بدون کارخانه می‌توانند این مکمل‌ها را تولید کنند.

وی افزود: در سال 1397 میزان 118 میلیون دلار مواد اولیه را برای صنعت تولید این محصولات تامین می‌کردیم اما این رقم امروزه به حدود 8 میلیون و 750 هزار دلار رسیده است و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم جشن خودکفایی در تولید مواد اولیه مکمل‌های غذایی و رژیمی را برگزار کنیم.

تولید 250 میلیون مکمل/ صادرات 13 میلیون دلاری داروهای سنتی

برادران گفت: الان عمده نیاز داخلی با محصولات تولید داخل تامین می‌شود و ظرفیت‌هایی نیز برای صادرات داریم و در سال 1402 نسبت به سال 1401 توانستیم 25 درصد افزایش صادرات مکمل‌ها را داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالاهای مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری
  • قرص‌های لاغری غیرمجاز، تهدید جدی برای سلامت جامعه 
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • خودکفایی تولید مواداولیه مکمل‌ها در ۱۴۰۳/رشد ۲۵ درصدی صادرات
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه