Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی؛ رضا داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران درخصوص طرح الحاق ساختمان ها به سیستم اعلام هشدار سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: مصوبه ای از سال ۹۵ در شورای شهر تهران وجود دارد که براساس آن و به طور مشخص براساس ماده ۷ ان طرح مانیتورینگ ساختمان ها به اجرا در می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: براساس این مصوبه از این پس شاهد اتصال هوشمند سیستم اطلاع حریق ساختمان به سامانه سازمان آتش نشانی شهر تهران خواهیم بود.

داوری گفت: در این طرح دیگر نیازی به تماس شهروندان نیست زیرا سازمان به صورت اتوماتیک از وقوع آتش سوزی مطلع می شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران افزود: البته برای هیچ کس الزامی قرار داده نشده است تنها الزام مربوط به ساختمانهای خود شهرداری تهران است.

وی گفت: یکی از مزایای این طرح کشف زودهنگام حریق است و برای مقابله بهتر تاثیر گذار است.

داوری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزایای این طرح این است که ساختمان های متصل به سامانه اعلام حریق هر شش ماه یکبار بازدید شده و مورد بررسی قرار میگیرند.

وی ادامه داد یکی از آیتم های مهم در هوشمند سازی یک شهر اجرای همین سامانه محسوب می‌شود و این طرح در حال انجام با سازمان فاوای شهر تهران است.

داوری گفت این یک طرح کاملا داخلی است و در حال حاضر مشغول بررسی صلاحید بیش از هفده شرکت داخلی برای اتصال به این سامانه هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح با طرح پلاک ایمن فرق دارد گفت: بله تفاوت وجود دارد زیرا آن طرح کاملا فرهنگی بوده است و بیشتر به رفتار هموطنان و شهروندان ربط دارد و هیچ وسیله ای و تجهیزاتی در آن بکار گرفته نیم شود.

داوری گفت: سیستم های اعلام در صورت مشاهده و‌حس حریق شروع به آلارم دادن می کنند و در این سامانه در کنار اینکه ساکنان از وقوع آتش مطلع می شوند بلکه سازمان آتش نشانی هم همزمان مطلع می شود.

وی درباره ابلاغ این آیین نامه گفت: خوشبختانه شورا تصمیم خوبی گرفته و با تصویب این آیین نامه قدم اول برای ابلاغ آن را برداشته است و کلیه هزینه های آن هم اندیشیده شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رضا داوری اردکانی سازمان آتش نشانی حریق ساختمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفای حریق انبار ضایعات پلاستیکی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: عصر امروز با اعلام حادثه آتش سوزی در انبار هزار و ۲۰۰ متری حاوی ضایعات پلاستیکی و پلی اتیلن واقع در شهرک صنعتی محمود آباد نیرو‌های ۴ ایستگاه ۲۲، ۱۰،۲۶ و ۱۶، آتش نشانی شاهین شهر و اطفاییه پالایشگاه برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شدند.
محمد شریعتی افزود: این حریق با سرعت عمل به موقع آتش نشان مهار و از سرایت آتش به واحد‌های مجاور جلوگیری شد.
وی گفت: علت این حادثه در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • مهار حریق یک دستگاه خودرو و دکه در زرند
  • مهار حریق انبار ضایعات پلاستیکی در اصفهان
  • اطفای حریق انبار ضایعات پلاستیکی در اصفهان
  • بیشترین ساختمان‌های ناایمن در منطقه ۱۱/ کلنگ ایستگاه جدید آتس‌نشانی به زمین زده شد
  • منطقه ۱۱ تهران بیشترین ساختمان ناایمن را دارد
  • تهران در بین ۱۰ کلان‌شهر بیشترین تعداد ایستگاه آتش‌نشانی را دارد
  • ریزش ساختمان مسکونی در کرمانشاه/۴ نفر نجات پیدا کردند
  • کنترل هوشمند ساختمان با سامانه ایران‌ساخت 
  • کنترل و نظارت ساختمان از راه دور با سامانه ایران‌ساخت
  • کنترل هوشمند ساختمان با سامانه ایران‌ساخت ممکن شد