Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@12:44:40 GMT

روند افزایشی قیمت طلا متوقف شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۳۰۱۵

روند افزایشی قیمت طلا متوقف شد

ایران اکونومیست- روند افزایشی قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار که نگرانیها نسبت به شیوع اپیدمی جدید را تحت‌الشعاع قرار داد، متوقف شد.

ارزش هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۵۷۹ دلار و ۳۸ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد افزایش، به ۱۵۷۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

قیمت طلا در چهار روز گذشته تحت تاثیر شیوع اپیدمی ویروس کرونا که بازارهای مالی را بهم ریخته و باعث شده مقامات به وضع محدودیتهای سفر در طول تعطیلات سال نوی چینی اقدام کنند، افزایش پیدا کرده بود.

به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، نگرانیهای فزاینده نسبت به پیامدهای اقتصادی ویروس کرونای جدید از قیمت طلا در سطح ۱۵۸۰ دلار حمایت کرده است. طلا می تواند به مرز ۱۶۰۰ دلار صعود کند اما در محدوده ۱۵۷۰ تا ۱۵۹۰ دلار خواهد ماند زیرا بازار به اطلاعات بیشتری نیاز دارد و هنوز مسائل زیادی پیرامون این ویروس مبهم هستند.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیایی روز سه شنبه که شمار تلفات ویروس کرونا در چین به ۱۰۶ نفر رسید و کارشناسان سلامت، توانایی چین برای مهار این ویروس را که به بیش از ۱۰ کشور رسیده است، زیر سوال بردند به روند ریزشی روزهای گذشته ادامه دادند.

طلا در شرایط ابهامات سیاسی و مالی یک سرمایه گذاری مطمئن به شمار می رود. با این حال رشد قیمت طلا در واکنش به افزایش ارزش دلار که نزدیک به بالاترین حد خود در دو ماه گذشته قرار دارد، متوقف شد.

سرمایه گذاران همچنین منتظر نخستین نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند که روزهای ۲۸ و ۲۹ ژانویه برگزار می‌شود و انتظار می‌رود سیاست گذاران آمریکایی نرخهای بهره را بدون تغییر نگه دارند. پایین ماندن نرخهای بهره به نفع طلا است زیرا جذابیت سرمایه گذاری در این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۴ درصد صعود کرد و به ۲۲۹۹ دلار و ۹۶ سنت رسید. این فلز روز گذشته حداکثر هفت درصد ریزش قیمت داشت.

هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸ دلار و پنج سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۹۸۷ دلار و ۷۳ سنت معامله شد.

 ایسنا

برچسب ها: قیمت طلا ، بازار جهانی ، دلار

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قیمت طلا بازار جهانی دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت دلار که با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی از ۷۰ هزار تومان هم عبور کرد، اما طی روزهای اخیر روند کاهشی به خود گرفته و هم‌اکنون و به ۶۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسید؛ البته ناگفته نماند با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریداری نیست.

همچنین پاسخ نظامی کشورمان در مقابل رژیم صهیونیستی موجب موجب بازگشت آرامش و ثبات به بازار ارز شد و طبق مشاهدات میدانی از بازار غیررسمی نشان می‌دهد که خرید و فروش نیز در بازار انجام نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، با وجود آرامش و عدم وجود خریدار در بازار موجب تداوم روند نزولی قیمت‌ها شده تا جایی که دلار به کانال ۶۳ هزار تومان حتی نرخ پایین‌تر بازگشت خواهد داشت.

بنابراین بسیاری از کارشناسان بازارهای مالی معتقد هستند که طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت‌ماه افت تقاضای ارزی در بازار رخ خواهد داد؛ بنابراین شاهد ایجاد یک ثبات در بازار و کاهش قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی خواهیم بود.

کد خبر 6087613 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • قیمت دلار افزایشی شد / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • ردپای آرامش در بازار‌ها