Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@00:14:22 GMT

«کرونا» وارد ایران نشده، مردم نگران نباشند

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۳۰۵۵

«کرونا» وارد ایران نشده، مردم نگران نباشند

خبرگزاری فارس: ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت با هماهنگی نیروی انتظامی، مسافران از مبدأ چین را در همه فرودگاه‌ها و مرز‌های دریایی از نظرعلائم بیماری کنترل می‌کند.

وی با اشاره به ارائه آموزش به کسانی که از ایران به مقصد کشور‌های آسیای شرقی و جنوب شرقی خارج می‌شوند، گفت: سیستم بهداشتی و درمانی در داخل آماده است و پروتکل و راهنمای بالینی نحوه تشخیص و مقابله با این ویروس به زبان انگلیسی و فارسی چند روز قبل منتشر و ابلاغ شده است و با سازمان بهداشت جهانی نیز در ارتباط هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی شرایط اورژانسی برای نیاز به اقدام بین المللی را اعلام نکرده است، افزود: این ویروس از ویروس‌های معمولی سرماخوردگی است و فقط تغییر ژنی رخ می‌دهد.

اظهار کرد: سرایت این ویروس بالاست، اما مرگ زایی آن نسبت به سایر ویروس همگون نسبتاً پایین‌تر است و در حال حاضر از حدود سه هزار نفر مبتلا به این ویروس ۸۰ نفر فوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما در داخل کشور با اقدامات فوری از ورود این ویروس به کشورمان پیشگیری می‌کنیم، افزود: اکثر مسافران ما از محل شهر‌های آلوده قرنطینه نیستند و فقط ۱۲ نفر دانشجو داشتیم که مراقبت کردیم و جای هیچ نگرانی نیست.

معاون کل وزارت بهداشت با اعلام اینکه ویروس کرونا وارد کشور نشده است، گفت: مردم نگران نباشند.

معاون کل وزارت بهداشت با اعلام اینکه این ویروس وارد کشور نشده است، ابراز داشت: مردم نگران نباشد و می‌توانند همان مراقبت‌های معمولی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه داروی این ویروس ساخته نشده و در حال حاضر از دارو‌های ضد ویروسی دیگر استفاده می‌شود، افزود: از میان مبتلایان فقط دو تا سه درصد آن‌ها قابل درمان نیستند که عمدتاً افراد بالای ۷۰ تا ۸۰ سال هستند.

حریرچی در رادیو گفتگو ابراز داشت: دولت چین اعلام نیاز به سازمان بهداشت جهانی و یا ایران نکرده و خودش اقدامات لازم را انجام داده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: حناچی کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون توسعه ورزش بانوان : تمام قد از بانوان ورزشکار حمایت می‌کنیم

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش گفت: تمام قد از بانوان حمایت خواهیم داشت تا در ادامه بتوانند در جهت اهتزاز پرچم کشورمان تلاش موثر داشته باشند، در این زمینه از حمایت نمایندگان مجلس، وزارت ورزش و در کمیته ملی المپیک و پارالمپیک هم برخوردار هستیم.

به گزارش ایسنا؛ مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص عملکرد این معاونت در سال ۱۴۰۲ گفت: در سالی که گذشت، بانوان کشور ما عملکرد بسیار موفقیت‌آمیزی داشتند و به طور قطع می‌توان گفت در چند سال گذشته، زنان ورزش کشور بیشترین افتخارآفرینی را در میادین بین‌المللی در یک سال داشتند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: سال گذشته ۸۱۷ مدال کسب شده در مسابقات بین‌المللی داشتیم و این بهترین آمار کسب شده در یک سال در چند سال گذشته است. ما تمام قد از بانوان حمایت خواهیم داشت تا در ادامه بتوانند در جهت اهتزاز پرچم کشورمان تلاش موثر داشته باشند، در این زمینه از حمایت نمایندگان مجلس، وزارت ورزش و در کمیته ملی المپیک و پارالمپیک هم برخوردار هستیم.

او در ادامه به اعزام بانوان ورزشکار در میادین بین‌المللی و میزبانی رویدادهای بین‌المللی پرداخت و گفت: در سالی که گذشت، ما حدود ۴۵۱ اعزام به رویدادهای خارجی داشتیم و همچنین میزبانی ۱۴۶ رویداد بین‌المللی را بر عهده گرفتیم. در سال ۱۴۰۲ تمرکز بیشتر معاونت، روی اعزام و افتخارآفرینی بیشتر بانوان ورزشکارمان بود که خدا را شکر این اتفاق رقم خورد و زنان ایران در مسابقات مختلف توانستند نتایج بسیار خوبی را رقم بزنند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص مربیان و داوران تربیت‌شده خانم و افزایش آن نسبت به سال گذشته گفت: در حال حاضر ما ۱۱۷۸۴۳ و ۲۱۷۶۳۸ داور و مربی تربیت شده داریم و در سالی که گذشت موفق شدیم حدود ۷ هزار داور و ۱۴ هزار مربی را به جمع مربیان و داوران زن تربیت‌شده کشور ملحق کنیم.

کاظمی‌پور در پایان درباره حفظ جایگاه و عضویت بانوان در مجامع بین‌المللی گفت: به حول قوه الهی تا اینجای کار ۱۱۲ کرسی ما را در مجامع بین‌المللی، زنان کشور تشکیل داده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته، به ۹ نفر افزایش پیدا کرده است. معاونت ورزش بانوان در این مدت تلاش کرد با شناسایی، حمایت و معرفی بانوان ورزشکار موفق و هویت‌آفرین مبتنی بر ارزش‌های ایرانی- اسلامی قدم موثری در مسیر توسعه ورزش قهرمانی و حضور بانوان ورزشکار در میادین بین‌المللی بردارد که خوشبختانه با اجرای برنامه‌ریزی‌ها شاهد افتخارآفرینی‌های متعدد در مسابقات و رویدادهای مختلف بوده‌ایم و امیدوارم با تلاش ورزشکاران و مجموعه ورزش کشور، در سال آینده شاهد اتفاقات خیلی بهتر برای ورزش بانوان باشیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بحران‌های اقتصادی کشور از حد متعارف فراتر رفته | فساد و فقدان دانایی‌، ما را با شوک‌های درون‌زا نیز روبرو کرده‌ | علائم نگران‌کننده در ایران داریم
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • هوشیار باشیم توطئه انشقاق بین مردم و نظام عملیاتی نشود
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • معاون توسعه ورزش بانوان : تمام قد از بانوان ورزشکار حمایت می‌کنیم
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • نامه معاون دادستان کل به وزیر بهداشت برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی