Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، "گیلرمو تیلر" این مقام حزبی ارشد در شیلی روز گذشته(دوشنبه) تصریح کرد: اگر تمامی احزاب سیاسی از جمله حزب حاکم و احزاب مخالف در مورد این مسئله به توافق برسند، این امکان وجود دارد که برای کاهش تنش ها، به فکر برگزاری انتخابات زودهنگام باشیم.

وی تاکید کرد سطح تایید عملکرد سباستین پینرا رئیس جمهوری و پارلمان این کشور در حال حاضر بیشتر از پنج درصد نیست بنابراین جایگاه مقامات حاکم متزلزل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیلر تاکید کرد که به جای تشدید تنش ها در شیلی، بهتر است همه طرفین به دنبال توافق دموکراتیک و اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام باشند.

این مقام حزبی شیلی عنوان کرد که یکی از جدی ترین مشکلات امروز شیلی ادامه نقض حقوق بشر است و مردم خواهان پایان سرکوب ها و توقف مصونیت برای عاملان این سرکوب ها هستند.

ناآرامی‌های اخیر شیلی از ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) در اعتراض به افزایش بهای بلیت مترو آغاز و به تدریج به مخالفت با وضعیت اقتصادی در کشور منتهی شد که پیامد آن غارتگری، آتش‌افروزی و درگیری‌های روزانه بین معترضان و نیروهای پلیس بود. معترضان به دستمزدهای پایین، هزینه‌های بالای بخش آموزش و بهداشت و شکاف عمیق بین فقیر و غنی در کشوری اعتراض دارند که از نظر سیاسی و اقتصادی تحت سلطه چند خانواده قدیمی و نخبه است. این بدترین بحران سیاسی شیلی در سه دهه اخیر محسوب می‌شود.

براساس آمارهای اعلام شده تا پیش از آغاز سال جدید میلادی، سه هزار و ۳۵۷ نفر در اعتراض های شیلی زخمی شدند. به دنبال تداوم اعتراض‌ها در شیلی، رئیس جمهوری این کشور با برگزاری همه‌پرسی درباره تغییر قانون اساسی این کشور موافقت کرد. تغییر آن یکی از خواسته‌های اصلی معترضانی است که در طول دو ماه گذشته تجمع‌های گسترده‌ای را علیه دولت برگزار کرده‌اند. معترضان معتقدند قانون اساسی این کشور یکی از علل اصلی نابرابری در شیلی است. همچنین پلیس این کشور از زمان آغاز اعتراض‌ها با موجی از انتقادها روبرو شده است.

سباستین پینرا رئیس جمهوری شیلی با برگزاری همه‌پرسی درباره تغییر قانون اساسی این کشور موافقت کرد. طبق قانونی که پینرا امضا کرد، قرار است این همه‌پرسی ۲۶ آوریل ۲۰۲۰ (هفتم اردیبهشت ۱۳۹۹) برگزار شود.

در حالی معترضان در شیلی همچنان بر تداوم اعتراض‌ها تاکید داشته‌اند که به نظر می‌رسد دولت سانتیاگو مجبور به برآورده کردن مطالبات آنهاست که در غیر این صورت در سال جدید میلادی نیز به احتمال زیاد این کشور شاهد ادامه اعتراض‌ها خواهد بود.

برچسب‌ها سباستین پینرا شیلی سانتیاگو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیلی سانتیاگو شیلی سانتیاگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد شعب انتخابات دور دوم در حوزه‌های خوزستان کاهش نمی‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الله دهدشتی عصر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: مرحله نخست انتخابات در خوزستان با تلاش و نقش‌آفرینی همه در حوزه‌های مختلف به خوبی برگزار شد که جای تشکر دارد.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: خوزستان نخستین استانی است که اعتبارنامه منتخبان مجلس دوازدهم آن کامل شده است و این اعتبارنامه‌ها به تهران ارسال می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در آبادان، رامهرمز و رامشیر در حال انجام است.

دهدشتی با اشاره به پیگیری پرداخت حق‌الزحمه هیأت‌های اجرایی انتخابات عنوان کرد: ستاد انتخابات کشور پیشنهاد داده است در مرحله دوم درصدی از تعداد شعب کاهش یابد که با کارهای کارشناسی به این نتیجه رسیدیم تعداد شعب کاهش داده نشود و تاکنون این موضوع پذیرفته شده است؛ بنابراین در مرحله دوم، تعداد شعب در حوزه‌های انتخابیه خوزستان کاهش داده نمی‌شود.

کد خبر 6079994

دیگر خبرها

  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس
  • هند؛ پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ ترین انتخابات
  • برگزاری تمام الکترونیک دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران
  • برگزاری کنگره سراسری انتخابات اعضای سازمان جوانان هلال احمر کشور در محمد شهر
  • اعتراض گودرزی در انتخابات ترای اتلون/اسبقیان:رای نمی‌دهم
  • قهرمانی مقتدرانه و زودهنگام تیم نفت تهران در لیگ برتر شطرنج آقایان کشور
  • تعداد شعب انتخابات دور دوم در حوزه‌های خوزستان کاهش نمی‌یابد