Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرزو گلکار روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: موزه یخچال قاطول در روستای قاطول از توابع شهرستان گرمسار واقع شده که جزو موزه‌های روستایی استان سمنان محسوب می‌شود.

مسوول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ سمنان با بیان اینکه در استان ۲ موزه روستایی وجود دارد، گفت: یک موزه روستایی در روستای خیج شهرستان شاهرود وجود دارد و یک موزه در روستای قاطول گرمسار فعال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یخچال قاطول از لحاظ کارکرد و قدمت از بناهای تاریخی ارزشمند به شمار می‌رود و با تایید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به موزه تبدیل شده است.

وی بیان کرد: بناهای تاریخی به دلیل ارزش باید حفظ شوند و یک موزه به شمار می‌روند و نباید موزه را تنها محلی برای نگهداری اشیای تاریخی دانست.

گلکار تصریح کرد: موزه یخچال قاطول با هزینه ۱۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ سمنان در مساحت ۱۵۰ متر مربع  مرمت و بازسازی شده است.

مسوول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ سمنان یادآور شد: بنای یخچال قاطول در گرمسار به تنهایی یک موزه است و تنها برخی ابزار مرتبط با یخچال در این موزه نگهداری می‌شود.

یخچال قاطول در روستای تاریخی و هدف گردشگری  قاطول از توابع شهرستان گرمسار در سده‌های متأخر دوران‌های تاریخی پس از اسلام ساخته شده و با توجه به ارزش و قدمت بنا، این اثر در ۲۲ آبان ۱۳۸۶ با شماره ثبت ۲۰۱۶۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

۱۶ طرح حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی با صرف ۸۲۰ میلیارد ریال دهه فجر امسال در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

برچسب‌ها ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری توسعه روستایی موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری توسعه روستایی موزه ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری توسعه روستایی موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت:طراحی و ساخت نرم افزار لرستان سفر با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان است و هم اکنون این برنامه به دو زبان انگلیسی و فارسی در دسترس عموم قرار دارد و تلاش داریم دو زبان عربی و ایتالیایی نیز به آن افزوده شود.
عطا حسن‌پور استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی هتل داری را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک این اداره‌کل و جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود:تلاش برای ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در اولویت‌ کاری  قرار دارد که در این زمینه غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.
مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: با توجه به ظرفیت جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه استارتاپ‌ها و مراکز رشد، آماده همکاری با این واحدبرای ساخت نرم افزار فروش صنایع دستی هستیم.

دیگر خبرها

  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • نرم افزار لرستان سفر مترجم چند زبانه در سفر
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان