Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان فرمانده انتظامی استان کرمان از میزان کشته‌شدگان حوادث ترافیکی سخن به میان آورد و اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۶۵۵ نفر در کل استان در محورهای برون شهری کشته شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ نفر کمتر کشته شده است. ضمن آنکه ۱۸۰ نفر نیز در حوادث ترافیکی در درون شهر در این بازه زمانی در استان کرمان جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار "عبدالرضا ناظری" پیش از ظهر امروز هشتم بهمن‌ماه در همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک پلیس راه شمال استان کرمان گفت: در این طرح بانوان به صورت رسمی و قانون‌مند در حوزه مهم ترافیک ورود پیدا خواهند کرد.

وی با بیان این مطلب که در سنوات گذشته زحمات زیادی در حوزه ترافیک انجام شده و توفیقات خوبی بدست آوردیم، تصریح کرد: ما صحنه‌های دلخراشی در حوادث ترافیکی مشاهده کرده‌ایم که آسیب‌های مادی و معنوی زیادی را برای جامعه به بار آورده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان جاده، شرایط محیط، وسایل نقلیه و عامل انسانی را عوامل بروز تصادفات برشمرد، عنوان کرد: باید در حوزه فرهنگ ترافیک و رانندگی علاوه بر اقدام هایی که در سال‌های اخیر در این راستا برداشته شده است، نگاه ویژه تری به این موضوع در جامعه داشته باشیم.

وی با اشاره به آسیب‌های ترافیکی، عنوان کرد: اگر در حوزه ترافیک همه سازمان‌ها پای کار نمی‌آمدند اکنون چه وضعیتی داشتیم؟ مطمئنا وضعیت بیش از این وخیم بود. علی‌رغم آنکه تلاش‌ها زیاد شده اما همچنان اعتقاد داریم کار در حوزه ترافیکی در کشور جهادی نیست.

فرمانده انتظامی استان کرمان از میزان کشته‌شدگان حوادث ترافیکی سخن به میان آورد و اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۶۵۵ نفر در کل استان در محورهای برون شهری کشته شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ نفر کمتر کشته شده است. ضمن آنکه ۱۸۰ نفر نیز در حوادث ترافیکی در درون شهر در این بازه زمانی در استان کرمان جان خود را از دست دادند.

وی با تاکید برآنکه بانوان مسئولیت‌پذیرتر بودن و جدیت در اقدام را از مشخصه‌های بانوان دانست و بیان کرد: مطمئنم با همراهی بانوان شاهد آینده خوبی در حوزه ترافیک خواهیم بود و امیدوارم که بانوان استان کرمان الگوی در سطح کشور در حوزه کنترل حوادث ترافیکی باشند.

ناظری عنوان کرد: باید بدانیم که اگر با همین سرعتی که اکنون در اصلاح فرهنگ ترافیک در پیش گرفته ایم، حرکت کنیم با توجه به پیشرفت‌های سریع تر جامعه، دچار عقب‌ماندگی در این حوزه خواهیم شد و شاهد اتفاقات بدتری در این بعد خواهیم بود لذا باید در حوزه اصلاح فرهنگ ترافیک کار جهادی انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، "زهرا موسی‌پور" مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: آموزش و استفاده از توان بانوان در حوزه فرهنگ ترافیک اقدام بسیار ارزشمندی است.

وی بیان کرد: اگر مردم پای کار اصلاحات اجتماعی باشند آن اصلاحات در جامعه نهادینه خواهد شد اما اگر آن فرهنگ فقط گفتمان نهادهای دولتی باشد در همان حد حرف باقی خواهد ماند و نتیجه بخش برای جامعه نخواهد بود.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان با تاکید برآنکه اگر بانوان اراده کنند که کاری انجام دهند، مطمئنا آن کار انجام می‌شود، اظهار کرد: نصف جمعیت استان کرمان را بانوان تشکیل می‌دهند که این تعداد یا راننده‌ یا کنار راننده نشسته‌ یا مادران رانندگان هستند که نشان دهنده نقش ویژه این قشر در فرهنگ ترافیک در جامعه است.

موسی پور با بیان این مطلب که فرهنگ ترافیک یعنی اصلاح رفتارهای ترافیکی تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر ۱۷ هزار نفر در حوادث ترافیکی سطح کشور جان خود را از دست داده اند که سهم استان کرمان بالغ بر یکهزار و صد نفر بوده است.

وی ادامه داد: باید فرهنگ‌سازی در راستای عدم استفاده از خودروی شخصی در مکان هایی که می‌توان از سرویس عمومی استفاده کرد را در جامعه ترویج دهیم.

انتهای پیام

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تصادف كشته نیروی انتظامی اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: در فروردین ماه سال جاری متوسط تردد بین استانی ۲ میلیون و ۹۴۹ و ۷۰۳ وسیله نقلیه ثبت شده، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

مرتضی شیروانی پنجم اردیبهشت اظهار کرد: از یکم تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ تردد ۲ میلیون و  ۹۴۹ هزار و ۷۰۳ وسیله نقلیه به وسیله ۶۸ دوربین تردد شمار به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این تعداد تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته، همچنین نسبت به ماه گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان بیان کرد: پیشینه حضور وسایل نقلیه غیر بومی براساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های پلاک خوان در بازه یک ماهه فروردین ۱۴۰۳ معادل ۶۹۸ هزار و ۲۴۷ وسایل نقلیه مشاهده شده که در بازه یک ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

شیروانی تصریح کرد: محورهای بیشترین تردد وسایل نقلیه در یک‌ماهه اول سال جاری به ترتیب مربوط به محور پلدختر _خرم‌آباد(چم انجیر) و  محور خرم‌آباد_سه راهی چالانچولان (بروجرد)هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان