Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه در یکصد و نود و چهارمین جلسه خود میزبان «حسین حاجی قربانی دولابی» منتخب شورایاری منطقه ۱۴ تهران بودند تا مسائل و مشکلات این منطقه را مطرح کند.

 وی در سخنان خود برخی مسائل منطقه از جمله کمبود سرانه ورزشی، کمبود سرانه فضای سبز، ضرورت تخصیص به موقع اعتبارات به مناطق شهر تهران، ضرورت تعیین تکلیف اماکن تاریخی و مذهبی منطقه، ضرورت تعیین تکلیف پروژه‌های بزرگ مقیاس ترافیکی از جمله پروژه شهید شوشتری را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه سخنان منتخب شورایاری منطقه ۱۴ نسبت به سخنان او واکنش نشان دادند و نظرات خود را در خصوص این منطقه عنوان کرد.

مزاحمت مشاغل برای مردم در منطقه ۱۴
«مجید فراهانی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، وجود مشاغل و صنوف مزاحم را از  مهمترین مشکلات این محله دانست.

وی گفت: بر اساس آمار مرکز  ۱۳۷، بیشترین فراوانی شکایت مردم در این منطقه در خصوص مشاغل مزاحم است.

فراهانی تاکید کرد که احداث بازارچه میوه و تره بار با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی از جمله راه حل ها است.

این عضو شورای تهران، منطقه ۱۴ را از جمله مهم ترین، محروم ترین  و آسیب پذیر ترین مناطق تهران دانست.

وی گفت: متاسفانه در این‌ منطقه به ازای هر ساکن،   ۲۳۲ کیلوگرم زباله در سال تولید می‌شود که با کسب رتبه بیست و یکم جز مناطق با بیشترین میزان تولید سرانه زباله است.

فراهانی افزود: از مردم منطقه عوارض می‌گیریم و درآمد کسب می کنیم تا بتوانیم شهرداری  منطقه را از حیث پشتیبانی اداره کنیم.   

به گفته فراهانی بیش از دو سوم بودجه منطقه برای توسعه  عمرانی صرف نمی شود و مانند بسیاری از مناطق تهران به سمت کاهش هزینه و صرفه جویی پیش نرفته است و باید بهره وری را افزایش بدهیم.

سازو کار ارایه گزارش‌ اصلاح شود
«زهرا صدراعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران هم گفت که باید سازو کاری نسبت به نحوه ارائه گزارش‌دهی در صحن توسط شورایاران در نظر گرفته شود زیرا ممکن است در طول سال همه‌ فرصت نکنند در صحن حضور یابند.

وی با انتقاد از گزارش شورایاری منطقه ۱۴ افزود که گزارشی که شورایاران می‌دهند شبیه گزارش شهرداران مناطق است.

صدر اعظم نوری اظهار داشت: بهتر است موارد خاصی مطرح شود که اعضای شورا بر روی آن اثرگذار هستند و می‌توانند با طرح و لوایحی مشکل را حل کنند.

عضو شورای تهران با یادآوری بازدید از این منطقه، افزود: باید باغ رییسی برای تامین سرانه فضای سبز منطقه تملک و همچنین مشکل بازارچه گل محلاتی هرچه زودتر حل شود.

نوری درباره نگهداری از درختان منطقه هم گفت: وظیفه نگهداری از درختان بر عهده پیمانکار است اما با این موضوع را هم در نظر بگیریم که اگر مردم با درختان بد رفتار کنند دیگر ربطی به شهرداری ندارد.

 صدر اعظم نوری افزود: اگر اتفاقی برای درختان در اثر سو رفتار و یا فعالیت‌های ساختمانی بیفتد بر عهده پیمانکار و مالک است و باید جریمه شوند.

افزایش مشارکت اجتماعی راه حل مشکلات منطقه
«ناهید خداکرمی» عضو کمسیون سلامت شورای نیز درباره گزارش شورایاری منطقه ۱۴ گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و نقش‌هایی که شورایاران می‌توانند در منطقه ایفا کنند ترغیب اهالی محلات به مشارکت اجتماعی و ارائه راه حل نوآورانه برای حل مسائل فرهنگی و اجتماعی محلات است.

وی تاکید کرد که شورا انتظار دارد که شورایاران برای تملک اماکن راهکار ارائه دهند.  

خداکرمی گفت: یکی از فرهنگ‌های مهم ما وقف و نذر است و شورایاران باید اهالی محل را ترغیب کنند تا فرهنگ وقف در محلات زنده شود.

خداکرمی گفت: شورایاران در زمینه سلامت و محیط زیست و جمع‌آوری پسماند الگو ارائه دهند.

عضو شورای تهران عنوان کرد که انتظار داریم شورایان در بحث نظارت و حل مشکلات محله راه حلی ارائه کنند که برخواسته از دل محلات باشند.

ضرورت تقویت گردشکری محله
«حجت نظری»، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران نیز گفت: باید روی ظرفیت تاریخی و گردشگری منطقه ۱۴ نظیر باغ وثوق، حمام تاریخی دولاب، آرامستان دولاب و آرامستان زرتشتیان که می‌تواند به  یکی از قطب‌های گردشگری در تهران تبدیل شود، کار کنیم.

نظری با انتقاد از اینکه شهرداری تهران هنوز لایحه تشکیل سازمان گردشگری را ارایه نکرده است، افزود: شهرداری تهران از طریق ارائه لایحه برای سازمان گردشگری می‌تواند موضوع گردشگری این منطقه را جدی‌تر پیگیری کند.  

عضو شورای تهران یادآور شد: در بحث ظرفیت ورزشی منطقه ۱۴ نیز، ظرفیت‌هایی که الان وجود دارد به درستی استفاده نمی‌شود.

نظری تأکید کرد:  ظرفیت‌های موجود را نباید برون‌سپاری کنیم و باید جلوی واگذاری‌ها گرفته شود و مجموعه‌های جدیدی هم تاسیس شود.

ایجاد سامانه برای تسریع مکاتبات بین شورایاران و اعضای شورا 

«محمد سالاری» رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران خواستار تعیین تکلیف هرچه سریعتر دستورالعمل ها و شرح وظایف شورایاران شد.

سالاری ادامه داد: اکنون انجام مکاتبات بین شورایاران و اعضای شورا به سختی انجام می شود و بعضا نامه های ما به دست شورایاران نمی رسد.

وی افزود: چرا ستاد هماهنگی شورایاری ها در این خصوص اقدامی انجام نمی دهد.

وی تاکید کرد که ما تصمیم گرفتیم که شورایاران دخالتی در تصدی گری های مالی نداشته باشند چراکه ورود به حوزه مالی موجب می شود که نهاد مدنی جزئی از ساختار اجرایی شده و هویت اصلی آن زیر سوال برود.

عضو شورای تهران با اشاره به برخی پروژه های بلاتکلیف در منطقه ۱۴ اظهار داشت: یکی از این پروژه ها پل خاوران است که من از همکاران کمیسیون عمران در خواست دارم که به این موضوع رسیدگی کنند.

وی خواستار تعیین تکلیف  پروژه دیگر اتوبان شهید شوشتری شد و گفت: شهردار تهران قول داد که از طریق BOT نسبت به تکمیل آن اقدام کند اما هنوز اقدام شاخصی در این حوزه از سازمان سرمایه گذاری ندیده ایم.

شورایاری ها به محلات اشراف دارند 
«افشین حبیب زاده» عضوشورای تهران هم گفت که گزارش هایی که از سوی شورایاران در جلسات گذشته ارائه شد، بیانگر این است که شورایان با محله خود و مشکلات آن آشنا هستند.

وی افزود: آنها کاملا تخصصی نسبت به موضوعات ورود می کنند که این امر جای تشکر دارد.

گزارشی از مشکلات منطقه ۱۴ از سوی دبیر شورایای این منطقه
«حسین حاجی‌قربانی دولابی» دبیر شورایاری منطقه ۱۴ امروز در یکصد و نود و چهارمین جلسه شورای شهر، چالش های این منطقه را به اعضای شورا گزارش داد.

وی افزود: بخشی از زمین‌ های گلخانه، باغات و اراضی این منطقه در دوره گذشته مدیریت شهری واگذار شده است.

دولابی ادامه داد: واگذاری این اراضی منجر به ساخت برج های ۹۰ واحدی در بیش از ۶۰ هزار متر مربع زمین شده است.

دبیر شورایاری تاکید کرد: این واگذاری ها همچنین کمبود سرانه بوستان و فضای سبز را در این منطقه در پی داشت.

وی در ادامه گزارش خود، افزود: برخی از اراضی این منطقه بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و با والش هوایی روبرو شده است.

دبیر شورایاری ادامه داد:‌ باغ وثوق‌الدوله، مسجد تاریخی بقیه‌الله، آرامستان زرتشتی‌ها، آرامستان ارامنه، خانه موزه استاد معین، ‌ بازار گل شهید محلاتی، ۶ مراکز آموزش عالی دانشگاهی و ۵۱ مرکز امنیتی و نظامی در این منطقه وجود دارد.

دولابی با بیان اینکه این منطقه دارای هویت مذهبی و سنتی است اما با کمبود سرانه ۷‌ گانه از جمله خدماتی، درمانی و فرهنگی روبرو است.

وی گفت: همچنین سرانه فضای سبز به صورت نامتوازن توزیع شده و چالش‌های سرای محلات و نحوه بهره‌برداری از اماکن از دیگر مشکلات این منطقه است.

دبیر شورایاری منطقه ۱۴ خواستار  احداث پل روگذر شهید محلاتی به اتوبان بسیج، احداث پل عابر پیاده مترو پیروزی شد.

دولابی همچنین اظهار داشت: تعیین تکلیف پروژه‌های ترافیکی  شهید شوشتری می تواند بخشی از مشکلات ترافیکی منطقه را رفع کند.

وی با اشاره به وجود بافت فرسوده در این منطقه گفت:‌ ارائه بسته‌های تشویقی برای پلاک‌های فرسوده و تجمیع بافت‌های ریزدانه، والش منطقه در حوزه بافت فرسوده را رفع می کند.

 دولابی تعیین تکلیف مسجد تاریخ پیر دولاب و حمام دولاب را از دیگر درخواست های اهالی این منطقه بر شمرد.

دبیر شورایاری منطقه ۱۴ همچنین خواستار تخصیص به هنگام و کافی اعتبارات در منطقه شد.

وی گفت: در منطقه ۱۴ می توان با تملک گلخانه‌های قدیمی و تبدیل آن به بوستان بخشی از کمبود سرانه فضای سبز را جبران کرد.

وی همچنین از واگذاری ورزشگاه‌های منطقه انتقاد کرد و افزود: در حال حاضر یکی از ورزشگاه‌های این منطقه نیز برای امور دیگر واگذار شده است.

وی ادامه داد: ورزشگاه جدیدی دیگری نیز که ۳ هزار مترمربع وسعت دارد در حال واگذاری است.

منطقه ۱۴ مساحتی بیش از ۲۲ کیلومتر با جمعیتی ۵۰۰ هزار نفری دارد که بیش از دو برابر تراکم جمعیت در آن واقع شده است.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر تهران تهران شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران تهران شهرداری تهران شورای اسلامی شهر تهران تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی

به گزارش خبرنگار مهر، برگزارکنندگان بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در رابطه با ترکیب اعزامی کاروان هر یک از کشورهای شرکت کننده مقرراتی وضع کرده اند که به نوعی دست و پای مدیران را برای اعزام کامل در هر رشته می بندد.

در ترکیب کاروان های اعزامی به بازی های المپیک، ورزشکاران بر اساس سهمیه های تخصیص داده شده جایگاه خود را دارند. بخش دیگر کاروان را اعضای کادر فنی رشته های المپیکی شامل سرمربی، مربی، سرپرست و .... تشکیل می دهند.

طبق آنچه کمیته برگزاری بازی های المپیک به آن تاکید دارد، تقریبا به ازای حدود ۵۰ درصد از کل سهمیه هایی که ورزش هر کشور کسب کرده، مجوز برای اعزام اعضای کادر فنی داده می شود. همین مساله که در برخی دیگر از ادوار بازی های المپیک هم اعمال شده بود، یکی از چالش های اصلی برای تعیین نهایی ترکیب اعزامی کاروان ایران را ایجاد کرده است.

مسئولان کمیته ملی المپیک که این روزها در مرحله ریزش کاروان ایران بر اساس ثبت نام اولیه هستند این موضوع را مدنظر دارند.

ورزش ایران تا به امروز صاحب ۳۲ سهمیه در ۹ رشته کشتی آزاد، کشتی فرنگی، تیراندازی، شمشیربازی، تکواندو، قایقرانی، وزنه برداری، ژیمناستیک و دوچرخه سواری شده است.

کد خبر 6085749

دیگر خبرها

  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • رویداد ویژه ایمنی و حمل و نقل در پایتخت
  • چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی
  • توپ ورود تاکسی های برقی به پایتخت در زمین کدام دستگاه است؟
  • جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود
  • ثبت هوای پاک در مناطق ۴ و ۱۱ پایتخت
  • واکنش شهرداری به قطع درختان بوستان ستارخان
  • انتقاد از عدم ورود تاکسی‌های برقی به پایتخت
  • پیشنهاد تشکیل شورای راهبردی سلامت تهران/شاخص سرانه سلامت پایتخت نسبت به برخی استان‌هامناسب نیست
  • پشت پرده شایعه قطع درختان بوستان ستارخان چیست؟ | واکنش شهرداری منطقه به این شایعه