Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا یک دانشجوی ایرانی در مقطع دکتری را در فرودگاه دیترویت بازداشت کرد. ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم پایگاه خبری «هیل» گزارش داد، «علیرضا یزدانی» دانشجوی 27 ساله ایرانی دارای ویزای معتبر برای تحصیل  در دانشگاه میشگان بود که توسط مقامات فرودگاه دیترویت مجبور به بازگشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام دانشگاه میشگان، یزدانی داوطلبانه از درخواست خود برای ورود به آمریکا انصراف داد و پس از شش ساعت بازداشت در فرودگاه «دیترویت» از آمریکا اخراج شد.  وکلای حقوقی یزدانی به خبرنگاران گفته‌‌اند در حال تحقیق هستند که آیا او تحت فشار قرار گرفته است تا از ورود به آمریکا منصرف شود.

یکی از وکلای یزدانی به بی‌بی‌سی گفته است: «حدود یک ساعت با علیرضا ملاقات کردیم. در حالی که شب قبلش به مدت شش ساعت بدون حضور وکیل مورد بازجویی شدید و فشار از طرف ماموران مرزبانی قرار گرفته بود. آنها اصرار می‌ورزیدند که علیرضا ادعاهای بی‌اساس آنها را بپذیرد. سئوالاتی که از او شده بود کمابیش مانند سایر افراد بود مثلا سئوالاتی از قبیل این که آیا فامیلی در نیروهای امنیتی (ایران) دارد یا چرا فلان اپلیکیشن را در موبایلش ندارد! علیرضا واقعا نمی‌دانسته چه طور باید پاسخ بدهد و مستاصل شده بود».

یزدانی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه شریف ایران بود و برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه ایالتی میشیگان در شهر ایست لنسینگ میشیگان پذیرش و بر همین اساس ویزای دانشجویی گرفته بود.

ادامه خصومت‌ورزی آمریکا با ایرانی‌ها؛ تشدید بازجویی و اخراج دانشجویان

این برای چندمین بار طی یک ماه گذشته است که مقامات آمریکایی مانع از ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی می‌شوند. اخیرا نزدیک به 20 دانشجویی ایرانی از فرودگاه‌های آمریکا اخراج شده‌اند که همگی آنها ویزای تحصیلی معتبر داشتند.

انتهای پیام/

R1541/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اداره گذرنامه وزارت خارجه اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اداره گذرنامه وزارت خارجه اخبار آمریکا اداره گذرنامه وزارت خارجه اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت

منصور انبیاء٬ رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشگاه علم و صنعت برای تمام دانشجویان خود خوابگاه تامین کرده و در اختیار آن ها قرار داده است.

او بیان کرد: کلنگ زنی زمینی را برای ساخت خوابگاه متاهلی برای ۷۰ زوج دانشجو در داخل دانشگاه انجام شده و کار ساخت این پروژه شروع شده است. این احتمال وجود دارد که تعداد واحدهای خوابگاه متاهلی در حال ساخت افزایش پیدا کند.

انبیاء تاکید کرد: دانشگاه علم و صنعت به دلیل جایگاهش هزینه های بیشتری از سایر مراکز آموزش عالی دارد. تامین هزینه های دانشگاه از طریق درآمدهای اختصاصی انجام می شود. دانشگاه علم و صنعت با گرفتن پروژه های مختلف با صنعت درآمد هایی را کسب می کند.

وی تاکید کرد:دانشگاه علم و صنعت ارتباط خوبی با دانشگاه های هم تراز بین المللی دارد و  معتقدم که جایگاه موضوع دیپلماسی علمی بهتر از گذشته باید باشد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت افزود: در حال خاضر ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت در حال تحصیل هستند و این دانشگاه اولین مرکز آموزش عالی از نظر زیر ساخت های مجازی و الکترونیکی است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: دانشگاه علم و صنعت خوابگاه های خود را باز سازی می کند و خدمات رفاهی بهتری در خصوص تغذیه به دانشجویان ارائه می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • امتناع بازیکنان رئال مادرید از پا گذاشتن روی لوگوی منچسترسیتی هنگام ورود به زمین اتحاد / فیلم
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه صنعتی دزفول برای نخستین بار
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت