Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@12:44:49 GMT

سعادت یا شقاوت یک جامعه به وجود مادران بستگی دارد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۳۲۵۴

سعادت یا شقاوت یک جامعه به وجود مادران بستگی دارد

قربانپور گفت: مادران امروز می توانند با بیان فداکاری های و نقش ولایت مداری حضرت زهرا(س) جایگاه و پیوندی برای دختران و حضرت فاطمه زهرا(س) ایجاد کنند و سبب الگو گیری آنان از بانوی بزرگ اسلام شوند.

حجت الاسلام «صفرقربانپور» امروز( سه شنبه8 بهمن) در همایش مادرانه  که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و سپاه ناحیه اراک برگزار شد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: این همایش با عنایت به رویکرد ایام فاطمیه (س) همزمان با ایام شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: همایش مادرانه با سه هدف اصلی پیوند و برقراری ارتباط بین مادران و زنان امروز، تجلیل و هم پیمانی از خانواده شهدای مدافع حرم و تبیین نقش و سیره حضرت فاطمه زهرا(س) برای جامعه امروز برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: مادران امروز می توانند با بیان فداکاری های و نقش ولایت مداری حضرت زهرا(س) جایگاه و پیوندی برای دختران و حضرت فاطمه زهرا(س) ایجاد کنند و سبب الگو گیری آنان از بانوی بزرگ اسلام شوند.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: نقش آفرینی زنان در نهضت انقلاب اسلامی و جایگاه رسالت امروز که می‌تواند در جایگاه مادرانه مباحث اخلاقی و سیاسی را محقق کنند و  پیوند بین نسل جوان و صدر اسلام برقرار کنند.

 

حجت الاسلام قربانپور گفت: برای آنکه یک زن در شرایطی فعلی نقش سیاسی اش را در جامعه ایفا کند چه باید بکند و امروز وظیفه اش در قبال استکبار جهانی و مقام معظم رهبری با بهره مندی از سجایای اخلاقی حضرت زهرا سیره و زندگی حضرت فاطمه (س) چیست در این همایش تبیین می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) افضل زنان عالم و الگو از دیدگاه خداوند، پیامبران و ائمه طاهرین هستند وجایگاه ایشان بسیار بالا بوده و هرکسی برای رسیدن به سعادت و حرکت در مسیر کمال باید از ایشان الگو گیری کند و در رفتار و کردار حتی زندگی فردی و اجتماعی از حضرت فاطمه زهرا (س) درس گرفته و به آن‌ها عمل نمایند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: محور هر خانواده مادر خانه است.  مادر به عنوان هسته مرکزی و تشکیل دهنده خانه نقشی مهم و تاثیر گذار بر تک تک اعضای خانواده دارد لذا باید در جامعه از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار باشد این تاکید و نظر پیامبر اکرم (ص) به خصوص پیرامون خانواده نبوت و عترت که هسته اصلی آن حضرت «فاطمه زهرا (س)» بودند مورد تاکید قرار داشت.

 

وی با بیان اینکه خانواده مبنای جامعه انسانی است و می‌توان گفت سعادت یا شقاوت یک جامعه به وجود مادران بستگی دارد ادامه داد:‌ حضرت فاطمه زهرا (س) هم مانند دیگر زنان نقش مادر و همسر را در خانواده داشتند و همواره آرامش و محبت را به اعضای خانواده هدیه می‌دادند بنابراین زنانی که همواره به دنبال رستگاری خود و خانواده هستند، حضرت فاطمه زهرا (س) را اسوه خود قرار می‌دهند.

پایان پیام/87

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما فهما مسجد شهادت حضرت فاطمه زهرا س حضرت فاطمه مادران و همسران شهدا مادران شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، آخوندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: امواج ناپایداری که از سطح منطقه عبور کردند موجب بارش‌هایی در برخی نقاط استان شد به طوری که بیشترین بارش باران با ۷ میلی متر در بوئین زهرا و ۶ میلی متر در آوج به ثبت رسید.   به گفته وی، تا بعد از ظهر امروز بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد‌های لحظه‌ای را در برخی مناطق استان خواهیم داشت.   کارشناس هواشناسی با بیان اینکه فردا وضعیت جوی پایدار می‌شود، گفت: امروز و فردا وزش باد‌های شمالی را خواهیم داشت که موجب کاهش دما می‌شود.   آخوندی افزود: پنجشنبه و جمعه هم وضعیت جوی به نسبت پایدار خواهد بود.   به گفته وی، بامداد امروز حداقل دما با ۵ درجه در آوج به ثبت رسید.

دیگر خبرها

  • دختران کبدی قم در جمع ۱۶ تیم برتر کشور
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • جمع آوری متکدیان درخواست شهروندان تهرانی از بهشت زهرا