Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرگان از برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی ابریشم در صومعه‌سرا خبرداد.

«علیرضا مهرگان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر جشنواره غذاهای بومی و محلی ابریشم در صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

 

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا با بیان اینکه این جشنواره با حضور بانوان شهرستان برگزار می‌شود افزود: ترویج الگوی غذای سالم و سنتی و همچنین پاسداشت آداب و رسوم و سنت‌های دیرینه و هنر آشپزی بانوان شهرستان از جمله اهداف این جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره را می‌توان یک رویداد فرهنگی دانست گفت: احیای سنت طبخ، مصرف غذاهای بومی و محلی، پخت و مصرف غذای سنتی به روش درست، استفاده از مواد اولیه طبیعی در تهیه غذاها، آشنایی با توانایی و ظرفیت بانوان شهرستان و شناسایی و معرفی انواع غذاهای بومی و محلی از دیگر اهداف این جشنواره است.

 

مهرگان تصریح کرد: این جشنواره روز شنبه(12بهمن) از ساعت 17 تا 21 در تالار فرشتگان با حضور هنرمندان استانی و شهرستانی و با اجرای برنامه‌های متنوع آیینی و سنتی برگزار می‌شود.

 

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره با همکاری اداره کل میراث فرهنگی گیلان، شهرداری و شورای شهر صومعه‌سرا و آسایشگاه معلولین غرب گیلان است.

 

وی با بیان اینکه در پایان این جشنواره به شرکت کنندگان جشنواره جوایزی اهدا می‌شود اظهار کرد: این شهرستان به دلیل تعدد برگزاری جشنواره‌ها اعم از جشنواره گل لاله، حلوای ضیابری، رشته و خشکار طاهرگوراب و شب یلدا در استان پیشرو است.

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما مسجد مسجد فهما مسجد رویداد ملی فهما فهما جشنواره غذاهای بومی و محلی جشنواره غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، علی مبارکی از قلع و قمع یک مورد ساخت و ساز غیر مجاز واقع در اراضی باغی روستای صومعه بخش مرکزی شهرستان خبرداد.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: این قلع و قمع که ۱۳۰ متر مربع از طریق ساخت غیرمجاز بنا، محوطه، تراس و دیوار بود درفرودین ماه ۱۴۰۳ در محدوده اراضی باغی روستای صومعه با حضور کارشناسان، یگان حفاظت امور اراضی و نیروی انتظامی و با همکاری مالک به استناد رأی صادره انجام شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تعداد ۶۴ فقره اخطار ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان صادر شده است.

مبارکی بیان کرد: هر گونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ممنوع بوده و متقاضیان باید قبل از فعالیت نسبت به اخذ مجوزهای لازم از جهادکشاورزی و دستگاه‌های صادرکننده موافقت اصولی اقدام کنند.

شهاب جهانداری، رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی افزود: محدودیت اراضی مرغوب و مستعد کشاورزی و لزوم حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و همچنین نظارت و پیشگیری از تغییر کاربری‌های گسترده به استناد مواد ۳، ۸ و ۱۰ قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها از جمله وظایف امور اراضی جهادکشاورزی شهرستان است.

رئیس اداره امور اراضی جهادکشاورزی بیان کرد: طبق قانون با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی برخورد خواهد شد و شهروندان می‌توانند مشاهدات خود را از طریق سامانه تلفنی رایگان و۲۴ساعته ۱۳۱با ما در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی در قوچان
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • برگزاری نمایشگاه غذاهای قرآنی در نکا
  • برگزاری جشنواره فرهنگی رود و ریل در استان لرستان
  • جشنواره محصولات بومی‌محلی استان گلستان برگزار می‌شود
  • برگزاری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد فرهنگی - ورزشی آذربایجان شرقی ۲۸ اردیبهشت در کلیبر
  • ساختمان‌های تاریخی نوغانداری تربت حیدریه ثبت ملی شد