Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین مصدق با تشریح اقدامات قوه قضاییه در رابطه با همکاری قوای سه‌گانه در زمینه تنقیح قوانین و مقررات کشور، گفت: ایجاد گروه تخصصی اصول و ضوابط تنقیح پسینی و بررسی و تهیه لایحه تنقیحی تعزیرات از سوی قوه قضاییه صورت گرفت. تاریخ انتشار: 11:40 - 08 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۱۲۰۱

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، نشست هم اندیشی گروه‌های تخصصی و تفاهم نامه همکاری قوای سه‌گانه در زمینه تنقیح قوانین و مقررات کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین مصدق معاون حقوقی قوه قضاییه، حسین میرمحمد صادقی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی و لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین مصدق ضمن قدردانی از تلاش‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری و معاونت حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: کاری که در طول این چند ماه اتفاق افتاد بی نظیر بود و امید است به همین سبک ادامه یابد تا شاهد تحولی در زمینه تنقیح قوانین و مقررات باشیم.

بیشتر بخوانید: مرکز تحقیقات فقهی حقوقی قوه قضاییه به معاونت حقوقی ملحق شد

وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه بر اساس برنامه‌ای که بر عهده‌اش بود اقداماتی را انجام داد، افزود: ایجاد گروه تخصصی اصول و ضوابط تنقیح پسینی و بررسی و تهیه لایحه تنقیحی تعزیرات از سوی قوه قضاییه صورت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق یادآور شد: این گروه‌ها با برنامه‌ریزی فعالیت خود را انجام دادند؛ در گروه اصول و ضوابط پسینی کار‌های زیادی انجام شده و حدود ١٢ تا ١٣ جلسه تشکیل شد تا متنی را در زمینه کیفیت اصول ضوابط و تنقیحی آماده کردند که در مرحله نهایی شدن است و در صورت نهایی شدن می‌تواند الگویی برای تنقیح قوانین و مقررات باشد تا هر سه قوه از این الگو تبعیت کنند.

وی افزود: گروه بررسی و تهیه لایحه تنقیحی تعزیرات تشکیل شده و همانطور که می‌دانید بر اساس قانون مجازات اسلامی، مجازات‌ها به چهار قسمت کلی شامل حدود، دیات، قصاص و تعزیرات تقسیم می‌شوند.

خبر در حال تکمیل است...

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معاون حقوقی قوه قضاییه تعزیرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاد مجید مجیدی از حضور در تئاتر/ وضعیت الان سینما جای تاسف دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی گروه، اجراهای نمایش «روال عادی» نوشته ژان کلود کری‌یر و کارگردانی کیارش رُست از ساعت ۱۸ روز پنجشنبه، ۳۰ فروردین، در سالن چارسوی مجموعه تئاترشهر آغاز شد.

همچنین ساعاتی قبل از شروع نمایش، در همین روز، طی مراسمی از پوستر نمایش «روال عادی» به طراحی محمدصادق زرجویان، با حضور مجید مجیدی تهیه کننده نمایش، سیدجواد طاهری رییس مجموعه تئاتر شهر، کیارش رُست کارگردان، بازیگران و عوامل نمایش و اصحاب رسانه در تالار مشاهیر تئاترشهر برگزار شد.

در ابتدا، محمد محمدی مجری مراسم و مدیر روابط‌عمومی مجموعه تئاترشهر درباره ارتباط دیرینه مجید مجیدی با تئاتر، از پیش از انقلاب صحبت کرد و یادآور شد که خانه اصلی مجید مجیدی تئاتر است و او از تئاتر به سینما کوچ کرده و مجدد با تهیه‌کنندگی نمایش «روال عادی» به تئاتر بازگشته است.

محمدی اضافه کرد: نخستین نمایش در تئاترشهر پس از انقلاب با حضور مجید مجیدی کلید خورده است.

سپس کیارش رست کارگردان «روال عادی» بیان کرد: نویسنده نمایشنامه از علاقه‌مندان به کشور ایران بود و این موضوع من را به انتخاب این متن علاقه‌مند تر کرد. من با توجه به خوانش شخصی و برداشتی که از متن داشتم، تغییراتی را در شیوه اجرا ایجاد کردم. پیشنهاد متن ۲ بازیگر است، منتهی تصمیم گرفتم از ۴بازیگر استفاده کنم.

سپس مجید مجیدی تهیه‌کننده این اثر در سخنانی عنوان کرد: تئاتر شهر برای من نوستالژی خاصی دارد. اوایل انقلاب حدود ۵ سال در تئاترشهر زندگی کردم. من از تک تک سالن‌های این‌جا خاطره دارم. نمایش «نهضت» را در اوایل انقلاب در سالن چارسو به کارگردانی شهید قشقایی کار کردیم. من تئاتر را با آقای حسین قشقایی شروع کردم و علت علاقه‌ من به تئاتر او بود. در آن زمان علاوه بر تئاتر از شهید قشقایی درس زندگی گرفتم. امروز اگر این‌جا هستم ادای دین به اوست.

مجیدی اضافه کرد: وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم. اکثر افرادی که از تئاتر به سینما آمدند بازیگران یا کارگردان‌های موفق‌تری هستند اما متاسفانه وضعیت الان سینما جای تاسف دارد.

وی همچنین در رابطه با تهیه‌کنندگی نمایش «روال عادی» گفت: این تئاتر سراسر خلاقیت است. من برای این گروه کاری نکردم و هر کاری کردم کاملا خالصانه بود. امیدوارم مسیر این گروه مسیر درخشانی باشد.

سیدجواد طاهری رییس تئاترشهر نیز گفت: من به عنوان عضو کوچکی از خانواده تئاتر و بنابر مسئولیتی که به من سپرده شده است، وظیفه خود را حمایت از گروه‌های جوان تئاتری می‌دانم.

وی به گروه‌های جوان تئاتری توصیه کرد: ما منابع ارزشمند هنری و تئاتری در کشور خودمان داریم که فرهنگ گذشته، حال و آینده را به ما نشان می دهد. از گروه‌های تئاتری به ویژه گروه‌های جوان تقاضا دارم که به این سمت و سو حرکت کنند و من هم در حد توان و وظیفه خودم از آن‌ها حمایت می‌کنم.

در پایان این مراسم از پوستر نمایش «روال عادی» که توسط محمدصادق زرجویان طراحی شده است، رونمایی شد.

نمایش «روال عادی» نوشته ژان کلود کریر، ترجمه اصغر نوری، کارگردانی کیارش رُست و تهیه‌کنندگی مجید مجیدی از ۳۰ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۸ در سالن چهارسوی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

کد خبر 6082632 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • واکاوی فقهی - حقوقی مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی
  • مجید مجیدی: به تئاتر مدیون هستیم / تاسف از شرایط امروز سینما
  • یاد مجید مجیدی از حضور در تئاتر/ وضعیت الان سینما جای تاسف دارد
  • رییس قوه قضاییه: در قضیه عفاف و حجاب باید با تدبیر عمل شود / قطعاً ما نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین در کف خیابان را کیفر کنیم
  • رییس قوه قضاییه: ما نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین در کف خیابان را کیفر کنیم
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در استان فارس
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند و شکر
  • طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟
  • بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما