Web Analytics Made Easy - Statcounter

در طب سنتی بادام درختی یک گیاه مفید است که خواص درمانی شگفت‌انگیزی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی درباره فواید بادام درختی گفت: بادام یکی از گیاهان دارویی مغذی و مهم در طب سنتی ایران است.

او افزود: بادام چاق کننده است و ارزش غذایی بالایی دارد. مصرف شیره بادام با شکر برای بهبود سرفه، خشونت صدا، گرفتگی سینه، آسم، زخم‌های روده و معده مفید بوده و جهت تقویت معده می‌توان بادام بو داده مصرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این متخصص طب سنتی با اشاره به فواید روغن بادام شیرین اظهار کرد: روغن بادام شیرین رطوبت بخشی بالایی دارد و برای اسپاسم‌های عضلانی، خشکی پوست، درد‌های کلیوی، مثانه، مشکلات ادراری و یبوست مفید است.

حاجی حیدری درباره تاثیر بادام بر تقویت حافظه گفت: دانشجویان، دانش آموزان و به طور کلی افراد با مشغله فکری زیاد بهتر است ۷ عدد بادام را به صورت کوبیده با نبات به نسبت مساوی مخلوط کرده و قبل از خواب مصرف کنند تا قوای فکری و ذهنی آن‌ها تقویت شود.

این متخصص طب سنتی با اشاره به مواد معدنی موجود در بادام درختی گفت: بادام دارای عناصر ضروری مانند: کلسیم، آهن، منیزیم و روی است که در تقویت سیستم ایمنی، کاهش ابتلا به پوکی استخوان و تقویت استخوان بندی کودکان تاثیر زیادی دارد.

البته کودکان می‌توانند بادام را به صورت حریره یا به صورت شیر بادام در برنامه غذایی خود داشته باشند.

حاجی حیدری با اشاره به فواید روغن بادام تلخ اظهار کرد: بادام تلخ دارای مزاج گرم و خشک است و برای بیماری‌های روماتیسمی، ورم مفاصل و درد‌های مفصلی ناشی از ضربه و پیچ خوردگی به صورت موضعی قابل استفاده است.

او افزود: مصرف خوراکی بادام تلخ برای تنگی نفس بسیار موثر است و در صورتی که به همراه نشاسته و نعناع مصرف شود برای درد‌های کلیوی مفید خواهد بود. اما باید با توجه به وجود ماده سمی سیانید در بادام تلخ حتما مصرف آن زیر نظر متخصصان طب سنتی و به طور محدود باشد.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد، برای آرام کردن کودکان بی قرار می‌توان کمر کودک را با روغن بادام ماساژ داد.

حاجی حیدری در پایان اظهار کرد: کسانی که به بی خوابی، خشکی بینی یا خون دماغ‌های مکرر مبتلا هستند شب‌ها قبل از خواب به میزان دو قطره روغن بادام شیرین در بینی خود بریزند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بادام طب سنتی ارزش غذایی شیره بادام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان آمریکایی ثابت کردند این روغن باعث سلامت قلب و مغز ، مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی می شود

یک مطالعه جدید نشان می دهد ممکن است استفاده از مکمل‌های روغن ماهی تاثیری در سلامت قلب و مغز و همچنین مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی نداشته باشند.

به گزارش مکتوب نامه، نویسنده مطالعه «جوانا اسدوریان» از دانشگاه آمریکا، گفت: «ما از آزمایش‌های تصادفی و بزرگ اخیر می‌دانیم که مکمل‌های روغن ماهی از بیماری قلبی در جمعیت عمومی پیشگیری نمی‌کنند، اما با این حال یکی از رایج‌ترین مکمل‌هایی هستند که اغلب توسط افرادی که هنوز معتقدند برای قلبشان مفید است، مصرف می‌شود.»

نویسندگان با استفاده از داده‌های برچسب مکمل‌های روغن ماهی موجود در بازار، درباره آنچه این برچسب‌ها واقعاً می‌گویند، تحقیق کردند.

محققان همچنین کل دوزهای روزانه ترکیبی EPA و DHA، اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن ماهی را ارزیابی کردند.

آنها دریافتند که ۲۰۸۲ مورد از ۲۸۱۹ مورد بررسی شده حداقل یک ادعای سلامتی داشتند که تقریباً ۷۴٪ است. و از آن‌ها، تنها ۱۹ درصد ادعای سلامت واجد شرایط مورد تأیید سازمان غذا و دارو آمریکا را ارائه کردند. شایع‌ترین ادعاها اظهارات در مورد ارتقای سلامت قلب و عروق بود.

این مطالعه همچنین تغییرات زیادی را در دوزهای روزانه EPA و DHA نشان داد، به طوری که ۹٪ از مکمل‌ها در میان ۱۶ مارک برجسته حاوی دوز روزانه ۲ گرم یا بیشتر از ترکیب EPA و DHA بودند.

این مطالعه نشان داد که از هر ۵ نفر بالای ۶۰ سال، ۱ نفر مکمل‌های روغن ماهی برای سلامت قلب مصرف می‌کند.

دکتر «آن ماری ناوار»، یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: «ممکن است بهتر باشد افراد روی مصرف سبزیجات تازه، عضویت در باشگاه ورزشی یا مصرف داروی درمان فشار خون یا کلسترول تمرکز کنند.»

ناوار گفت: «به عنوان یک متخصص قلب و عروق، به بیمارانم می گویم که اگر روغن ماهی مصرف می‌کنند تا از بیماری قلبی جلوگیری کنند، می‌توانند مصرف آن را متوقف کنند زیرا به آنها کمک نمی‌کند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محققان آمریکایی ثابت کردند این روغن باعث سلامت قلب و مغز، مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی می‌شود
  • جینسینگ هندی یا آشواگاندا چیست و چه خواصی برای بدن دارد ؟
  • قوی‌ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز
  • قوی ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز | نیازی به مصرف ناهار و شام نیست + درمان قند خون در 28 روز
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد
  • محققان آمریکایی ثابت کردند این روغن باعث سلامت قلب و مغز ، مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی می شود
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • راهکار‌های ساده خانگی درمان مشکلات روده در طب سنتی + فیلم
  • پیشنهاد طب سنتی؛ هر روز یک مدل آجیل بخورید
  • استفاده مکرر از روغن سرخ کردنی روند آسیب مغزی را تسریع می کند