Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاکر تأکید کرد: تجمیع عوارض ارزش افزوده موجب بروز مشکلاتی در برخی از حوزه‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ نشست شهردار، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اردکان با مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد در محل این دفتر برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردکان در ابتدای این جلسه به برخی از مشکلات و مسائل شهرداری اردکان اشاره کرد و گفت: انتظار داریم تا با توجه به شرایط به وجود آمده برای شهرداری اردکان، راه‌کار مؤثر و زودبازده‌ای نسبت به رفع اهم دغدغه‌های شهرداری و اعضای شورای دوره پنجم پیشنهاد شود تا شهرداری نیز بتواند پاسخگوی نیازهای به حق شهروندان اردکانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول تصریح کرد: با وجود تبدیل شدن اردکان به قطب صنعت فولاد کشورمان و پس از تصویب برنامه ششم توسعه توسط مجلس شورای اسلامی که متأسفانه با تجمیع عوارض ارزش افزوده در استان همراه بوده است؛ اردکان در بین شهرهای دیگر استان یزد و حتی کشور بیشتر متضرر شده است.

«محمدجواد شاکر» در این خصوص اظهار داشت: عوارضی که نیمی از آن متعلق به صنایع و کارخانجات اردکان است بر اساس سرانه جمعیت تقسیم می‌شود که این امر به خودی خود ارزش افزوده شهر اردکان را نسبت به برنامه پنجم توسعه که ارزش افزوده هر واحد تولیدی را به شهرداری همان شهر اختصاص داده بود به یک‌چهارم تبدیل کرده است و این موضوع بزرگ‌ترین چالش برای شهرداری اردکان است چراکه سطح توقعات مردم اردکان که به حق هم هست در همان سطح است اما ارزش افزوده واریزی از سوی کارخانجات و صنایع شهرستان اردکان به یک‌چهارم تبدیل‌شده است.

وی ضمن ابراز نارضايتي از واریز عوارض آلایندگی و همچنین جرائم رانندگی گفت: از طرف دیگر در خصوص عوارض آلایندگی و همچنین جرائم راهنمایی و رانندگی نیز مورد بی‌مهری و کم‌لطفی قرارگرفته‌ایم که شدیداً از نحوه تقسیم آن توسط مسئولان استان یزد گلایه داریم چراکه این شهروند اردکانی می‌بایست با کمبودهای موجود از لحاظ بهداشتی، آموزشی، فرهنگی و حتی ورزشی مواجه باشند و از طرفی تخصیص عوارض آلایندگی با درصدی بسیار پایین‌تر نسبت به شهرستان‌هایی که کمترین آسیب را از صنعت دیده‌اند و صدالبته عدم تخصیص بودجه‌های دولتی به شهرداری اردکان مشکلات را دوچندان کرده است.

شاکر در ادامه از مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد خواست تا همانند دیگر شهرهای موجود در سطح استان در خصوص تخصیص ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به شهرداری اردکان نیز در این زمینه مساعدت کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اردکان همچنین بابیان این‌که محدوده شهر اردکان با شهرهای هم‌جوار در حال بررسی است، یادآور شد: در جهت بررسی دقیق محدوده شهری اردکان در این خصوص جلسات متعددی در فرمانداری این شهرستان برگزارشده است که عکس‌برداری هوایی از شهرستان ضروری به نظر می‌رسد تا در خصوص تنظیم گزارش و مستندات توسط کارشناسان گامی مؤثر در این زمینه برداشته شود که این امر نیز متضمن تخصیص بودجه هست که همکاری اداره کل امور شهری و شوراهای استان و مسئولان ذی‌ربط را می‌طلبد.

شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اردکان نیز به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود ازجمله عدم ابلاغ محدوده، فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل و مشکلات طرح تفصیلی اشاره کردند که مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد قول پیگیری و همکاری داد.

پایان پیام/680

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما مسجد فهما رویداد ملی فهما شورای اسلامی شهر اردکان شورای شهر اردکان شهرستان اردکان شبستان یزد اردکان استانداری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد مخبر، تصویب‌نامه هیئت وزیران درباره تعیین نرخ مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالا‌های اساسی، دارو، مواد اولیه تولید آن، ملزومات پزشکی، شیر خشک اطفال و نهاده‌های دامی و کشاورزی به یک درصد را در اجرای جزو ۲ بند الف تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۳ به وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و همچنین، سازمان برنامه و بودجه، ابلاغ کرد.

بر این اساس، حقوق گمرکی از ۴ درصد و مالیات بر ارزش افزوده (از ۱۰ درصد) کالا‌های اساسی، شامل گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، ذرت، کنجاله سویا، جو، حبوبات (شامل نخود، لوبیا و عدس)، گوشت قرمز و گوشت مرغ به یک درصد کاهش می‌یابد.   کاهش یک درصدی حقوق گمرکی واردات و مالیات بر ارزش افزوده، به دارو، مواد اولیه تولید آن، ملزومات مصرفی پزشکی، شیر خشک اطفال و نهاده‌های دامی و کشاورزی نیز اختصاص داده شده است.

دیگر خبرها

  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد