Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@07:06:40 GMT

ملایر؛ مجری طرح ملی «ورزش فجر تا نوروز»

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۳۵۱۰

ملایر؛ مجری طرح ملی «ورزش فجر تا نوروز»

ایسنا/همدان سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر از اجرای طرح ملی «ورزش فجر تا نوروز» در سطح این شهرستان خبر داد و خواستار استفاده از تمام ظرفیت ها و توانمندی های ملایر در اجرای این طرح شد.

جمال لطیفی سه شنبه ۸ بهمن در در نخستین جلسه طرح ملی «ورزش فجر تا نوروز» در ملایر، با بیان اینکه این نشست با هدف مشارکت حداکثری خانواده ها در فعالیت های ورزشی و تفریحی برگزار شده است، اظهار کرد: برنامه ریزی و ارائه راهکارهای لازم و همکای متقابل ادارات و دستگاه های اجرایی و هیئت های ورزشی مرتبط با طرح ملی «ورزش فجر تا نوروز» در راستای اجرای هرچه بهتر برنامه های فرهنگی- ورزشی در دستور کار این اداره قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح ملی «ورزش فجر تا نوروز» یکی از طرح های ملی کشور است که در دو محور برنامه های مشارکت جمعی در ورزش و جشنواره ورزش و نشاط خانوادگی فعالیت خود را به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و فرارسیدن سال نو اجرایی می کند.

لطیفی با اشاره به اینکه نخستین محور این طرح توانمندی هیئت های ورزشی و سازمان های مردم نهاد اداره ورزش و جوانان با برپایی غرفه و نمایشگاه به مناسبت این ایام است، ادامه داد: دومین محور آن اجرای برنامه های فرهنگی- ورزشی توسط همه هیئت های ورزشی به ویژه هیئت های ورزشی همگانی، روستایی- عشایری، دوچرخه سواری و کوهنوردی است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای موفق این طرح ملی مستلزم همکاری و تعامل همه جانبه ادارات، سازمان ها و دستگاه های اجرایی شهرستان است، از واحدهای مرتبط خواست تا پیشنهادات، راهکارها و نقطه نظرات خود را به منظور هر چه بهتر برگزار شدن این طرح ملی برای نشاط خانواده ها و جوانان، به اداره ورزش و جوانان اعلام کنند.

ملایر؛ میزبان مسابقات انجمن موی تای استان

سرپرست اداره ورزش و جوانان ملایر در بخش دیگری از میزبانی ملایر در برگزاری نخستین دوره مسابقات انجمن موی تای استان همدان خبر داد و گفت: این مسابقات با نام «جام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» و شهدای ورزشکار ملایر به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در سالن شهید بهشتی مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی در روز جمعه یازدهم بهمن ماه سالجاری در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این رشته ورزشی دارای قدمتی بیش از ۲۰۰۰ سال در کشورهای تایلند، میانمار، کامبوج و مالزی است به طوریکه موی ‌تای ورزش ملی تایلند و یکی از مهم‌ترین سمبل‌های فرهنگی این کشور به شمار می رود، خاطرنشان کرد: روز ۱۷ مارس در این کشور روز موی ‌تای نامیده شده و از سال ۱۳۷۸ فعالیت رسمی خود را در ایران آغاز کرده است.

لطیفی ادامه داد: در آذرماه همان سال نخستین تیم رسمی موی تای با مجوز مستقیم از سوی سعید فایقی، معاون فنی و ورزشی وقت سازمان تربیت بدنی به مسابقات جهانی اعزام و کشور ایران به طور رسمی به عنوان یکی از کشورهای فعال این رشته شناخته شد و هر ساله تیم ملی به مسابقات جهانی، آسیایی و بین‌المللی اعزام می‌شود.

در پایان جلسه مواردی چون همکاری هیئت روستایی و بازی های بومی محلی در اجرای برنامه های بومی محلی در غرفه ها، در اختیار قراردادن رایگان تایم های سالن ولیعصر(عج) در روزهای جمعه، همکاری هلال احمر در اعزام مربیان کمک های اولیه و امدادونجات و مربیان کوهنوردی و نقشه خوانی در غرفه ها، همکاری شهرداری در ایستگاه در راستای ایجاد ایستگاه نشاط خانوادگی، همکاری آموزش و پرورش در پایش سلامت و تندرستی و بازی های کودکان و بازی های گروهی، تصویب و مقرر شد اداره میراث فرهنگی در برنامه های سری دوم طرح «نوروزگاه» در بخش های ملایر به اجرای برنامه های بومی محلی و فرهنگی اقدام کند.

همچنین مصوب شد سپاه ناحیه ملایر در اجرای برنامه های بومی- محلی در بخش های تابعه و در اختیار گزاشتن سالن های تحت اختیار و اجرای ورزش باستانی و اعزام کارشناس تغذیه به غرفه های مربوطه همکاری کند، هماهنگ کردن ساختمان انبار غله برای ایجاد غرفه ها، ارائه و اجرای برنامه ها توسط هیئت های ورزشی دوچرخه سواری، کوهنوردی، دوومیدانی و همگانی در ایام مذکور از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دهه فجر وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان ارومیه به اولویت‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، برای تحقق این مهم محتوا و کتاب‌های درسی کافی نیست لذا آموزش و مهارت آموزی یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم.

وی گفت: برای سیر تحول در نظام آموزشی کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتوای مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، برنامه‌های مختلف باید در بخش‌های توانمندسازی معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم برای تحقق این موضوع را هدف گذاری کرده‌ایم.

ستاری فرد ادامه داد: مدرسه اتاق عملیات برای تحقق ساحت‌های ٦ گانه تربیتی مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز می‌توانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

در ادامه زورخانه دانش آموزی مدرسه شهید مدنی ارومیه با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افتتاح شد.

کد خبر 6081541

دیگر خبرها

  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • سرانه فضای ورزشی دانش آموزی ۳۳ درصد افزایش یافت
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • حمایت کم‌سابقه از ورزش بوشهر/ اماکن ورزشی استان تجهیز می‌شوند
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است
  • آموزش راهکارهای بیماری پارکینسون در برنامه نفس دوم
  • اجرای طرح ورزش و مردم در خوزستان
  • سرانجام دهکده ورزشی در پایتخت چه شد؟