Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جامعه ــ معاون پرورشی آموزش و پرورش گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و کارگروه دانش آموزی ستاد گرامیداشت دهه فجر، برنامه‌ها را با شعار «انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایت‌مداری، جهاد و مقاومت»، که معطوف به رخدادهای اخیر است، در سه سطح ملی، استانی و مدرسه‌ای طراحی کرده است.

به گزارش ایکنا؛ نشست خبری تشریح برنامه‌های کارگروه دانش‌آموزی و فرهنگیان گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، امروز سه‌شنبه هشتم بهمن‌ماه با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رئیس کارگروه فرهنگیان و دانش آموزان ستاد مرکزی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در آغاز با بیان اینکه دهه مبارک فجر چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را در شرایطی پیش‌رو داریم که چندین یو‌م‌الله را در روز‌ها و ماه‌های اخیر تجربه کردیم، اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی و تشییع باشکوه و عظمت ایشان، هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی که در تاریخ جهان سابقه نداشت، از جمله روز‌هایی بود که در تاریخ این کشور ثبت خواهد شد. نماز جمعه اخیر که با اقامه نماز از سوی مقام معظم رهبری همراه بود هم در کنار این دو یوم‌الله روز مهمی بود.   یوم‌الله در یوم‌الله
کاظمی ادامه داد: دو رخداد دیگر نیز در پیش داریم که از ارزش و اهمیت بالایی برخوردارند؛ تلاقی چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی با یوم‌الله ۲۲ بهمن که یوم‌الله در یوم‌الله خواهد بود و انتخابات مجلس شورای اسلامی که می‌تواند به گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر بیفزاید.

وی افزود: شهادت‌ها، قدرت‌نمایی‌های نظامی و حضور بی‌نظیر مردمی، همه از سر برآوردن پدیده یکتای انقلاب اسلامی در جهان امروز خبر می‌دهد که متأسفانه رسانه‌ها کمتر به این موضوع پرداختند. یوم‌الله دهه فجر، نقطه ثقل اقتدار و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران است و می‌تواند فرصت‌های زیادی را فراروی ملت ایران و جهان اسلام قرار دهد؛ فرصت شکرگزاری، فرصت همدلی و وحدت ملی، تذکر و یادآوری به مسئولیت‌های سنگینی که بر دوشمان قرار دارد. اما این ایام‌الله می‌تواند فرصت‌های تربیتی ارزشمندی را هم برای دانش آموزان از جمله فرصت تقویتِ بصیرت دانش آموزان مبتنی بر شعار‌های اصیل جمهوری اسلامی، فرصت برای ارتقای هویت ملی، دینی و انقلابی دانش آموزان و ایجاد روحیه امید و نشاط در میان دانش آموزان و ترویج دستاورد‌های انقلاب اسلامی در میان این قشر فراهم کند.   رویکرد‌های طراحی برنامه‌های دانش‌آموزی در ایام‌الله فجر
رئیس کارگروه فرهنگیان و دانش آموزان ستاد مرکزی گرامیداشت دهه فجر در ادامه گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و کارگروه دانش آموزی ستاد گرامیداشت این ایام، برای دهه پیش‌رو با شعار «انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایت‌مداری، جهاد و مقاومت»، که معطوف به اتفاقات رخ داده این شعار انتخاب شده، برنامه‌هایی طراحی کرده است. تلاش برای ارتقای هویت ایرانی-اسلامی، بهره‌گیری از مکتب درس‌آموز سپهبد شهید قاسم سلیمانی، افزایش امید، نشاط و پویایی، گسترش نشاط عمومی، وحدت و وفاق ملی، تشریح نقش و جایگاه فرهنگیان و دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در جنگ و هشت سال دفاع مقدس، تکریم و تعظیم شخصیت امام راحل، مقام معظم رهبری، شهدا و جانبازان، ترویج محرومیت‌زدایی و تحقق عدالت اجتماعی به عنوان خدمات برجسته جمهوری اسلامی، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت به عنوان عامل پویایی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و فعال‌سازی تشکل‌های دانش‌آموزی به عنوان بهترین ابزار تحقق اهداف در میان قشر دانش‌آموز و نیز استفاده از ظرفیت‌های هنری و نمایشی و تمرکز بر برنامه‌های مدرسه‌محور، از مهم‌ترین رویکرد‌های ما در تبیین برنامه‌های این ایام خواهد بود.

کاظمی بیان کرد: برگزاری «۴۰ هزار یادواره، ۴۰ هزار شهید، ۴۰ هزار مدرسه» مهمترین برنامه ما با مشارکت بسیج دانش‌آموزی و تشکل‌های دانش‌آموزی به مناسبت تأسیس چهلمین سال بسیج دانش‌آموزی در این ایام است که این برنامه به صورت همزمان در ۴۰ هزار مدرسه در کشور روز ۱۶ بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

ارسال بسته فرهنگی شهادت سردار سلیمانی به مدارس کشور
وی افزود: در راستای اجرای هر چه بهتر برنامه‌ها، با یاری کارگروه فرهنگیان و دانش‌آموزان و ستاد‌های مختلف کشوری استانی و منطقه‌ای و نیز استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای پیش خواهیم رفت. با توجه به رخداد‌های مهم طی ماه‌ها و روز‌هایی که گذشت، سیاست‌ها و راهبرد‌های فرهنگی ویژه پاسداشت شهادت سردار سلیمانی را در قالب بسته‌ای به مدارس کشور ارسال کرده‌ایم. نحوه شهادت و پیام‌های شهادت ایشان از جمله راهبرد‌ها و سیاست‌های این بسته است.

رئیس کارگروه فرهنگیان و دانش‌آموزان ستاد مرکزی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه برنامه‌ها در سه سطح ملی، استانی و مدرسه‌ای طرح‌ریزی شده، گفت: برخی برنامه‌ها در سطح ملی است و برخی در سطح مدارس است. هزاران برنامه برای اجرا در سطح مدارس کشور طراحی و برنامه‌ریزی شده که برخی از آن‌ها با مشارکت سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها بوده است. در سطح ملی در کنار برنامه‌ریزی‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مهمترین برنامه ما برگزاری مراسم تجدید میثاق دانش آموزان و فرهنگیان در روز ۱۲ بهمن‌ماه با آرمان‌های امام (ره) و رهبری با حضور مقام عالی وزارت در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی است. روز ۲۲ بهمن هم حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان را در مراسم باشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن را خواهیم داشت.

اجرای ۷۵ برنامه در سطح ملی
معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری مراسم گلبانگ انقلاب و نواختن زنگ انقلاب در سالروز ورود حضرت امام (ره) به کشور با حضور مقام عالی وزارت، یادآور شد: برنامه‌ای در قالب همایش با موضوع تا اوج افتخار و با محوریت بیانیه گام دوم را در سطح ملی خواهیم داشت. همچنین طرح راه‌اندازی برنامه تلویزیونی راه انقلاب در شبکه امید، حضور گروه‌های سرود دانش‌آموزی در جشنواره موسیقی فجر، رونمایی از دلنوشته‌های دانش‌آموزان درباره سردار شهید قاسم سلیمانی، راه‌اندازی پویش من سلیمانی‌ام در شبکه‌های اجتماعی و امضای طومار من پاسدارم از دیگر برنامه‌ها در این ایام است. همچنین احصاء و معرفی دستاورد‌های چهل ساله آموزش و پرورش، برگزاری همایش بزرگ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور شخصیت‌های صاحب‌نظر و دانش‌آموزان، برگزاری همایش فرهنگی هنری عفاف و حجاب و اعزام راوی به مدارس دخترانه، برگزاری اختتامیه مسابقه نقاشی صلح و دوستی که در سطح بین‌المللی بود، تجلیل از طرح ملی دادرس و برپایی اردو‌های دوستی توسط سازمان جوانان هلال‌احمر و برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب آینده انقلاب اسلامی اثر شهید مطهری که تا پایان بهمن ادامه دارد و نیز برنامه سیل مهربانی و همدلی با مردم استان سیل‌زده سیستان و بلوچستان، از جمله برنامه‌های این ایام در سطح ملی است. در مجموع ۷۵ برنامه ملی طراحی شده که در همین سطح اجرایی می‌شود.

«پرسمان انقلاب» تا «زندگی به سبک روح‌الله»
وی درباره برخی برنامه‌های استانی از جمله اجرای سرود توسط گروهی ۱۳۷۵ نفری در تهران و ایجاد غرفه‌های یاوران انقلاب در ایستگاه‌ها و پایگاه‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: برگزاری همایش‌های تبیین نقش تربیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و جمع‌آوری ابهامات دانش آموزان پیرامون انقلاب و پاسخ به آن‌ها در قالب طرح «پرسمان انقلاب»، راه‌اندازی حرکت کاروان قاریان قرآن در مناطق کم‌برخوردار و برگزاری اردو‌های راهیان‌نور و آغاز آن از کنار مزار شهید قاسم سلیمانی و برگزاری نمایشگاه و مسابقات ورزشی، از دیگر برنامه‌های استانی در ایام‌الله دهه فجر است. جشنواره فرهنگی هنری «زندگی به سبک روح‌الله (ره)» به میزبانی استان قم نیز از دیگر رویداد‌های این ایام خواهد بود.   اجرای پایلوت جشنواره سرودهای همگانی در مدارس پایتخت
کاظمی درباره برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در سطح مدرسه، گفت: برنامه‌ها در این سطح شامل برگزاری طرح لاله‌های روشن در ۴۰ هزار مدرسه، رونمایی از طرح اردو‌های یک‌روزه میدانی، اجرای سرود‌های همگانی در مدارس کشور است. امسال همچنین برای نخستین‌بار جشنواره سرود‌های همگانی در مدارس پایتخت به صورت پایلوت برگزار می‌شود و نیز تبیین و بازخوانی بیانیه گام دوم، راه‌اندازی پویش یک میلیون ختم قرآن در مدارس کشور و تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده قرآنی، علمی، فرهنگی و هنری و برگزاری مسابقات ورزشی در سطح مدارس از مهمترین برنامه‌ها در سطح مدارس است. سال گذشته در همین سطح، طرح هفته سرود و تئاتر را در مدارس اجرا کردیم.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح بیش از ۱۵۰۰ طرح عمرانی در این ایام گفت: ۴ هزار و ۱۶۸ کلاس درس، ۹۰۳ واحد آموزشی و ۱۱ استخر به ارزش ۱۴۰۰ میلیارد تومان در این ایام افتتاح خواهد شد. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا آموزش و پرورش کاظمی دهه فجر کارگروه دانش آموزی 22 بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی گفت: برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست، اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که همه دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در این امتحانات شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، محمد مهدی کاظمی جزئیات آزمون‌های شبه نهایی را تشریح و اظهار کرد: آزمون شبه نهایی که برنامه آن تحت عنوان طرح سه‌نما توسط معاونت آموزش متوسطه برگزار شد با هدف توجه به دروس نیازمند توجه و شناخت نقاط ضعف آموزشی در فرایندهای یاددهی و یادگیری و برنامه‌ریزی برای بهبود نقاط ضعف و آشنایی دانش آموزان با امتحانات نهایی به ویژه با رویکرد سوالات مفهومی و استاندارد بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه برای اولین بار آزمون نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم نیز انجام می‌شود و هیچ سابقه قبلی ندارد، تمرکز ما در آزمون‌های شبه نهایی روی پایه‌های دهم و یازدهم است که در چهار عنوان واحد درسی، دو عنوان درس عمومی و دو عنوان درس اختصاصی انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: به استان‌ها اعلام شده است طوری برنامه‌ریزی شود که محیط آزمون شبیه‌ساز آزمون‌های نهایی باشد تا دانش آموزان آمادگی بیشتری را در این رابطه داشته باشند، این موضوع خود زمینه ساز کاهش استرس دانش آموزان در امتحانات نهایی خرداد می‌شود؛ تصحیح اوراق توسط خود معلمان دانش آموزان و آزمون هم در همان مدرسه‌ای که دانش آموزان هستند برگزار می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: شروع آزمون‌ها از ۲۷ فروردین است و تا چهارم اردیبهشت ادامه خواهد داشت و در چهار روز (۲۷ و ۲۹ فروردین و یکم و چهارم اردیبهشت) با فاصله زمانی که در آزمون‌های نهایی برنامه‌ریزی شده و طراحی سوالات شبه نهایی بر اساس چهارچوب و الگوی مفهومی که کار مشترک سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و مرکز سنجش بوده در اختیار دبیرخانه‌های راهبری دروس قرار گرفته است و در طراحی سوالات سعی شده متناسب با همین چارچوب مفهومی که الگوی طراحی سوالات امتحانات نهایی هم خواهد بود انجام شود.

وی ادامه داد: برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست، اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که همه دانش آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در این امتحانات شرکت کنند، ضمن اینکه پس از تصحیح اوراق نقاط ضعف دانش آموزان مشخص می‌شود و می‌توانند رفع اشکالات و نواقص یادگیری، توسط معلم و حتی خود دانش آموزان انجام دهند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: طراحی سوالات از ۹۰ درصد محتوای برنامه درسی و کتاب درسی است با رویکرد سوالات مفهومی و استاندارد به شیوه امتحانات نهایی و بر اساس همان چهارچوب و الگوی درسی امتحانات نهایی هست.

کاظمی گفت: امیدواریم با شرایطی که ایجاد شده است زمینه‌سازی عدالت آموزشی و همچنین ارتقای کیفیت آموزش و آشنایی بیشتر دانش آموزان و از سوی دیگر کاهش استرس دانش آموزان باشد و سعی شده فرایند برگزاری و حضور مراقبان و کنترل‌های قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی باشد، جلسه تبیینی و توجیهی در این رابطه برای معاونان و کارشناسان آموزشی مناطق و سرگروه‌های آموزشی و همچنین مدیران مدارس برگزار و از طرف معاونت آموزش متوسطه و مرکز سنجش نکات مورد نیاز منتقل شد.

کد خبر 745151

دیگر خبرها

  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان در سروستان
  • خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • دانش‌آموزان در ۴ درس امتحان نهایی می‌توانند تک ماده کنند
  • اجرای ویژه برنامه استانی "سپاس سردار" در مدارس استان یزد
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز در نظرآباد
  • شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست
  • انقلاب اسلامی ۴۵ سال منتظر زدن سیلی به اسرائیل بود