Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@17:31:32 GMT

افزایش قربانیان سیلاب‌های اخیر در برزیل

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۴۰۶۸

افزایش قربانیان سیلاب‌های اخیر در برزیل

مقامات برزیل از افزایش قربانیان طوفان‌ها و سیلاب‌های اخیر در جنوب شرق این کشور به حدود ۶۰ نفر و آوارگی بیش از ۴۰ هزار نفر دیگر در پی این حوادث طبیعی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، ایالت‌های "ریودوژانیرو"، "میناس گرایس" و "اسپیریتو سانتو" بیشترین خسارات را در این سیلاب‌ها متحمل و از اواخر هفته گذشته با طوفان‌هایی شدید و بارندگی‌های سنگینی مواجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایالت "میناس گرایس"  ۴۷ نفر در اثر این بارندگی‌ و رانش زمین جان باخته، چهار نفر دیگر مفقود و ۶۵ نفر نیز مصدوم شده‌اند. هم‌چنین پس از تخلیه ۱۴ هزار و ۶۰۹ نفر و تخریب کامل خانه‌ها و بی‌خانمانی ۳۳۸۶ نفر دیگر در "میناس گرایس"، دست‌کم در ۱۰۱ شهر این ایالت اعلام وضعیت اضطراری شد. ۱۳ نفر در مرکز این ایالت، "بلو هوریزونته" جان خود را از دست‌ داده‌اند که عمدتاََ به دلیل رانش زمین بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در ایالت "اسپیریتو سانتو" نیز ۹ نفر کشته شده و دست‌کم دو کشته دیگر در "ریودوژانیرو" به ثبت رسیده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، دولت برزیل در چهار شهر جنوب "اسپیریتو سانتو" که در این بارندگی‌ها خسارات گسترده‌ای دیده‌اند، اعلام وضعیت اضطراری کرده است.

جاری شدن این سیلاب‌های مرگبار درست یک سال پس از فرو ریختن سد شهر "برومادینیو" در ایالت "میناس گرایس" رخ داده که موجب کشته شدن بیش از ۲۵۰ نفر در یکی از بدترین بلایای معدن در جهان شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل برزيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است

پایگاه المیادین در یادداشتی نوشت: پس از چند دهه تحریم اقتصادی علیه ایران، تل‌آویو انتظار داشت ایران به‌دلیل مشکلات اقتصادی در واکنش به حمله به کنسولگری‌اش در دمشق محتاط عمل کند، اما حملۀ موشکی ایران نشان داد این کشور از قید احتیاط فراتر رفته است.

گزارش‌های زیادی در رسانه‌های ایرانی منتشر شده که دولت ذخایر کالایی خود را در ماه‌های اخیر به‌میزان قابل توجهی افزایش داده و بخش مهمی از وابستگی میان‌مدت به واردات را رفع کرده؛ اما کارت اصلی ایران بر روی میز مربوط به تغییر سبد دارایی‌های خارجی بانک مرکزی است.

طبق اطلاعات رسیده از منابع آگاه خارجی، بانک مرکزی ایران در یک‌سال گذشته و به‌ویژه در ۳ ماه اخیر به‌شکل بی‌سابقه‌ای ذخایر طلا و فلزات گران‌بهای خود را در خزانه از منابع خارجی افزایش داده است.

بدون تردید با وجود فشار‌های تحریمی آمریکا، ایران درحال ایجاد مسیر امن برای تامین مالی تجارت خارجی است. این موضوع به تجارت غیرنفتی و بخش غیردولتی ایران نیز گسترش پیدا کرده است و تجار ایران می‌توانند برای رفع تعهد ارزی، از طلا استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • افزایش تلفات جانی در سیلاب های اخیر افغانستان
  • بانک مرکزی ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است