Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات در راستای افزایش درآمد از افتتاح دو پروژه در زمینه وقف در این استان تا اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد 8 بهمن ماه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: استان یزد به لحاظ تعداد وقف در رتبه پنجم کشور و تعداد رقبات دهم کشور قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه وقف صورت گرفته و به سمت افزایش درآمد موقوفات گام برداشته‌ایم چرا که وقف به تنهایی بخشی از مشکلات جامعه را حل می‌کند همانگونه که در قدیم این گونه بوده است .

زارع زاده با اشاره به سرمایه گذاری بر روی موقوفات باعث افزایش درآمد می‌شود گفت: سرمایه گذاری جدید در حوزه وقف شامل دو پروژه بزرگ در استان است که مجتمع تجاری ابریشم در بلوار شهید عابدی و پمپ بنزین مجموعه شیخ محمد سلطان شاهدیه در زمینه وقف تا اردیبشهت ماه سال آینده افتتاح می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد افزود: سرمایه گذاری در حوزه موقوفات به توسعه استان کمک می‌کند و منفعت آن به مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به فعالیت مراکز افق در استان اظهار کرد: این مراکز در راستای فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در حال فعالیت هستند و در حال حاضر 18 مرکز افق در سطح امامزادگان مشغول فعالیت هستند.

زارع زاده از ثبت 31 وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و افزود: بیشترین وقف‌های ثبت شده مربوط به شهرستان های تفت و یزد است که به ازای هر دوازده روز یک وقف جدید به ثبت رسیده است.

وی تعداد کل موقوفات استان را 14 هزار و تعداد کل رقبات را بیش از 36 هزار رقبه اعلام کرد و گفت: موقوفات استان به متصرفی و غیرمتصرفی تقسیم می‌شود که موقوفات متصرفی یا متولی ندارد یا متولی دارد و مسئولیت آن را بر عهده اوقاف قرار داده شده و در موقفات غیرمتصرفی متولی خاص دارند.

زارع زاده با اشاره به هزینه کرد اجرای نیات موقوفات استان در یکسال گذشته گفت: در بخش مذهبی دو میلیارد تومان، در امور خیریه ۱.۸ میلیارد تومان، در بخش اجتماعی ۴۹۰ میلیون تومان، در مورد مدارس علوم دینی ۱۶۰ میلیون تومان، در بخش مساجد ۶۷۰ میلیون تومان و در بخش بقاع متبرکه نیز ۳۴۲ میلیون تومان هرینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به اینکه 756 جلد سند مالکیت اخذ شده است بیان کرد: در راین راستا 183 هکتار از اراضی موقوفه سند دار شد و همچنین 77 پرونده در سطح ملی تعیین تکلیف که 62 پرونده له موقوفه و 15 موقوفه علیه موقوفه هستند.

زارع زاده ادامه داد: همچنین 206 پرونده سطح عادی تعیین تکلیف شده که 188 پرونده له موقوفه و 18 موقوفه علیه موقوفه هستند و 450 پرونده در محاکم استان در جریان است و 79 پرونده اجرای حکم شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به ویژه‌ برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان گفت: این برنامه‌ها در ۵۰ امامزاده و بقعه شاخص استان در حال برگزاریست و تا عصر روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ادامه دارد.

وی افزود: مراسم سوگواره یاس نبوی در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور دستجات عزاداری در آستان مبارک امامزادگان و بقاع شاخص استان، برگزار وهمچنین عصر روز شهادت هم ویژه برنامه «رهروان یاس نبوی» را با حضور بانوان عزادار برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام زارع زاده گفت: اقامه نماز جماعت ظهر روز شهادت، قرائت خطبه فدکیه و زیارت حضرت زهرا(س)، اطعام عزاداران در بقاع متبرکه شاخص، برگزاری محافل انس با قران کریم، برپایی خیمه‌های معرفت و... از جمله برنامه‌های بقاع متبرکه در برگزاری سوگواره یاس نبوی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد وقف اوقاف و امورخیریه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۴۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پروژه پست ۶۳/۲۰ کیلو ولت تاریخانه دامغان

دریافت 32 MB

به گزارش خبرنگار مهر، پروژه پست ۶۳/۲۰ کیلو ولت تاریخانه دامغان امروز با حضور معاون رئیس جمهور و در قالب سفر دوم هیأت دولت سیزدهم به استان سمنان افتتاح شد.

کد خبر 6082007

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه فیبر نوری در ۴۵۰ شهر/ سرعت اینترنت افزایش می‌یابد
  • زارع‌پور: امسال ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب می‌شود
  • افتتاح پروژه پست ۶۳/۲۰ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • نهضت فیبر نوری در ۲۰۰ شهر کشور به اتمام رسید
  • بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی
  • پوشش فیبرنوری کشور به هفت میلیون خانوار رسید
  • ۲ پروژه در میامی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در خرامه